//
کدخبر: ۱۹۱۷۲۰ //
مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه:

مقدس ترین خدمت در بهزیستی در حوزه شیرخوارگاه است/کودکان معلول را هم به فرزند خواندگی بپذیریم

نشست خبری مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه امروز ( یازدهم خرداد) با محوریت کودکان بدسرپرست و بی سرپرست در شیرخوارگاه معتضدی برگزار شد.

مقدس ترین خدمت در بهزیستی در حوزه شیرخوارگاه است/کودکان معلول را هم به فرزند خواندگی بپذیریم
به گزارش فرتاک نیوز،

فاطمه رضوان مدنی مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: مقدس ترین خدمت در بهزیستی در حوزه شیرخوارگاه است و شیرخوارگاه تنها حوزه بهزیستی است که زیر نظر بخش دولتی نظارت و حمایت می شود.

وی تعداد کودکان شیرخوار را تا سن۲و نیم سالگی ۳۵کودک عنوان کرد و افزود:تعداد کودکان ساکن بد سرپرست و بی سرپرست را تاکنون ۱۱۰نفر هستند

دکتر رضوان مدنی همچنین تعداد دانشجویان این مراکز را ۱۷ نفر و امداد بگیران در خانواده را ۱۰۴ نفر و تعداد مراکز شبه خانواده را ۶ مرکز عنوان کرد و افزود: تا پایان سال ۹۷تعداد ۴۰کودک به فرزند خواندگی سپرده شده اند و از ابتدای سال تا کنون هم ۱۷کودک به خانواده های متقاضی واگذار شده است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: بیشتر خانواده های متقاضی فرزند خواندگی خواهان فرزندان دختر  در سلامت کامل در سنین پایین هستند و این در حالی است که ما کودکان را تا سن ۱۶سالگی به فرزند خواندگی می سپاریم و درکنار این کودکان سالم کودکانی معلول و بیمار هم داریم که کسی خواهان آنها نیست.

وی همچنین از شرایط فرزند خواندگی متمول بودن خانواده ها و اطمینان از اینکه کودک در شرایط عسر و حرج قرار نمی گیرد عنوان کرد و از مردم و خیرین خواست اگر کسی توانایی مالی برای نگهداری و حمایت از این دسته کودکان را دارد به یاری مراکز نگهداری کودکان بهزیستی بشتابد و در این امر خداپسندانه بهزیستی را حمایت کند.

این مسئول با بیان اینکه بیمارستان محمدکرمانشاهی در زمینه بستری ونگهداری کودکان بهزیستی کمک و حمایت خوبی می کند افزود: مشکلات شیرخواران و کمبود نقدینگی برای درمان آنها بسیار زیاد است و از مردم خواست کمک های نقدی خود را یا به صورت حضوری برای تسویه درمان این کودکان به بیمارستان و یا بهزیستی و یا با واریز به حساب های :

۲۲۶۸۰۵۵۱۷بانک رفاه

۲۳۴۵۳۶۳۰۴۱بانک ملت

و شماره کارت های

 ۶۱۰۴۳۳۷۷۹۹۹۹۹۹۹۸و۵۸۹۴۶۳۷۰۰۰۰۲۲۲۸۲

 در جهت کمک به حل مشکلات این کودکان پرداخت کنند. ودر صورتیکه برای نیت خاصی این کمک ها را در نظر گرفته اند با شماره تلفن های  ۳۸۲۳۵۵۵۵و۳۸۲۳۶۶۶۶ اداره بهزیستی شهرستان و شماره های ۳۸۳۸۰۰۶۷ و ۳۸۳۸۰۰۶۵ معاونت مشارکت مردمی تماس بگیرند و نوع نیت خود را معرفی کنند تا صرف خرید نیت اعلام شده گردد.

در ادامه این جلسه مرتضی کوهی معاونت امور اجتماعی بهزیستی کرمانشاه گفت: قبلا مراکز نگهداری کودکان به صورت اردوگاهی اداره می شد ولی اکنون با کشورهای پیشرفته مطابقت داده شده و به سمت و سویی رفته ایم که با کمی سازی این مراکز به صورت واحدهایی با محوریت و تراکم کمتر شرایطی شبیه خانواده های عادی در نظر گرفته شده است و این کودکان به تعداد کمتر تحت نظارت تیم های مراقبتی و تربیتی قرار می گیرند و آسیب های اجتماعی کمتری متوجه آنها خواهد شد.

معاونت امور اجتماعی بهزیستی افزود: در ارائه خدمات رتبه اول تا پنجم کشوری هستیم و در واگذاری کودکان به خانواده ها مصلحت های کودکان را در الویت قرار می دهیم و به دنبال خانواده هایی هستیم که مولفه های قابل قبولی  در زمینه های سلامت روحی، اشتغال و اقتصاد داشته باشند.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۱۷۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان