//
کدخبر: ۱۸۷۹۱۲ //
در نشست خبری مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه با اصحاب رسانه عنوان شد:

۴۸۷۷ مورد مددجوی بهزیستی پشت نوبتی داریم / نیاز ۵۲۲ واحد مسکن مهر معلولین به تامین اعتبار

فاطمه رضوان مدنی مدیر کل سازمان بهزیستی استان کرمانشاه در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی ارتباطات برگزار شد از نیاز ۵۲۲ واحد مسکونی معلولین به تامین اعتبار خبر داد.

۴۸۷۷ مورد مددجوی بهزیستی پشت نوبتی داریم / نیاز ۵۲۲ واحد مسکن مهر معلولین به تامین اعتبار
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر رضوان مدنی به تشریح کارهای مربوط به حوزه بهزیستی پرداخت و گفت:در سازمان بهزیستی استان کرمانشاه ۵مرکز مشاوره ژنتیک برای مشاوره قبل از ازدواج  وجود دارد که تا پایان سال ۹۷، تعداد۳۷۰۰زوج مشاوره گرفته اند که از این تعداد ۲۱۷ زوج درخواست آزمایشات ژنتیک قبل از ازدواج و ۳۷مورد هم آزمایشات ژنتیک قبل از تولد نوزاد را داده اند.

رضوان مدنی از شیرخوارگاه با نگهداری ۴۳کودک، ۵ مرکز نگهداری کودکان و نوجوانان،۲مرکز نگهداری  معلولین در رده های سنی کمتر از ۱۴سال و ۵ مرکز نگهداری بالاتر از ۱۴سال،۲ مرکز نگهداری بیماران روانی، ۱۳ مرکز اورژانس اجتماعی، خانه امن با ۱۲۲ مددجو، ۱۲ مرکز نگهداری سالمندان و۲۲ کمپ نگهداری معتادان،۵ مرکز سر پناه شبانه به تفکیک برای مردان و زنان،۳۹ مرکز درمانی کاهش و آسیب های اعتیاد به عنوان مراکز تحت حمایت سازمان بهزیستی نام برد و افزود:باتوجه به  شرایط اقتصادی موجود در جامعه هر روز تعداد زیادی به جامعه هدف بهزیستی اضافه می شود .

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه همچنین از ۲موبایل سنتر (ماشین در حال حرکت) و۱۰ مراکز درمانی سرپایی در محلات پر خطر و۵ مرکز گذری برای جلوگیری از رفتارهای پرخطر و ارائه سرنگ و وسایل پیشگیری رایگان را از جمله کارهای ارائه شده این سازمان برشمرد.

وی از کمبود بودجه و نیروی انسانی سازمان بهزیستی، نبود بستر مناسب برای معلولین، کمبود تسهیلات پرداختی جهت اشتغال، کمبود ابزار مورد نیاز برای معلولین، و نبود منابع لازم جهت توسعه و تجهیز مهدهای کودک را از کمبودهای سازمان بهزیستی برای کمک به جامعه هدف دانست و تصریح کرد: هم اکنون سازمان بهزیستی استان کرمانشاه برای  ۵۲۲ واحد مسکن مهر معلولین و تجهیز ازگله و چم زرشک و تامین وسایل مربوط به مددجویان شامل؛ ویلچر در انواع مختلف،پوشک،عصا،توالت فرنگی،تشک،سمعک و باطری آن و... با  کمبود اعتبار مواجه است و از تمام مردم نوع دوست و مسئولین کرمانشاه خواست تا به یاری سازمان بهزیستی بشتابند و کمک های نقدی خود را به شماره حساب ۲۳۴۵۳۶۳۸۰۰ و شماره کارت ۵۸۹۴۳۷۰۰۰۰۲۲۲۸۲ بانک ملت واریز کنند.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در عید فطر ۵۳۴ صندوق در مکانهایی که متعاقبا اعلام می شود  قرار میگیرد و مردم می توانند زکات فطره خود را  برای کمک به جامعه هدف بهزیستی در این صندوق ها بریزند.

وی در پایان افزود در حال حاضر تعداد ۴۸۷۷ مورد مددجوی بهزیستی پشت نوبتی داریم که به علت کمبود اعتبارات نتوانستیم این تعداد را تحت پوشش قرار دهیم.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۷۹۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان