//
کدخبر: ۹۹۸۴۲ //

روش درمانی دیابت از منظر طب ایرانی

در گذشته دیابت از نگاه طب ایرانی نوعی بیماری گرم محسوب می‌شد اما امروز شاهد آن هستیم که از دیابت به عنوان بیماری گرم نام برده نمی‌شود و آنچه بالغین را گرفتار می‌کند دیابتی است که طبع سرد دارد.

روش درمانی دیابت از منظر طب ایرانی
به گزارش فرتاک نیوز،

 دکتر حمید نام‌آور متخصص طب ایرانی در خصوص روش‌های درمانی بیماری دیابت از منظر طب ایرانی، اظهار داشت: در گذشته دیابت از نگاه طب ایرانی نوعی بیماری گرم محسوب می‌شد اما امروز شاهد آن هستیم که از دیابت به عنوان بیماری گرم نام برده نمی‌شود و آنچه بالغین را گرفتار می‌کند دیابتی است که طبع سرد دارد.

وی ادامه داد: اگر چه می‌توان در رابطه با دیابت نوع یک در کودکان این بیماری را دیابت گرم به حساب آورد.

این متخصص طب ایرانی در خصوص نحوه درمان دیابت توضیح داد: نحوه درمان این بیماری مانند تمام بیماری‌هایی که در طب ایرانی مورد درمان قرار می‌گیرد بر اساس تشخیص سوءمزاج افراد صورت می‌پذیرد.

نام‌آور با بیان اینکه مزاج‌ها به انواع بلغمی، صفراوی، سوداوی و دموی تقسیم می‌شوند، گفت: باید در ابتدا سوءمزاج افراد تشخیص داده شود زیرا در بسیاری از مواقع با برطرف شدن این عارضه بیماری فرد درمان پیدا می‌کند و همچنین اگر عضوی از بدن نیز دچار سوءمزاج بود باید آن را درمان کرد.

وی تصریح کرد: هوا، آب، خوراک و خواب، واکنش‌های روحی، ورزش و مواد دفعی بدن از جمله مواردی هستند که باید برای درمان بیماری‌ها به خصوص بیماری دیابت تصحیح شود. اگر فردی دیابت دارد و از خواب مناسبی برخوردار نیست این موضوع می‌تواند مزید بر علت باشد.

این متخصص طب ایرانی گفت: اگر تشخیص دهیم دیابت فردی از نوع سرد است بر اساس تدابیر باید با تغذیه صحیح برای وی غذاهایی که مشی گرم دارند را توصیه کنیم. برخی از غذاها نیز می‌توانند در کنترل قند خون تأثیر داشته باشند به طوری که برخی از متخصصان می‌گویند که چای گزنه برای پایین آوردن قند خون مفید  است.

نام‌آور ادامه داد: همچنین برخی از سایر متخصصان نیز توصیه می‌کنند که برای پایین آمدن قند خون از دمنوش استفاده شود که این نوع نگاه فقط نوعی درمان علامتی است.

وی با بیان اینکه نگاه طب سنتی این گونه نیست که داروهای گیاهی یا گیاهان دارویی را جایگزین داروهای شیمیایی کند، گفت: حذف برخی از داروهای شیمیایی و همچنین درمان علامتی نمی‌تواند کمکی به درمان بیمار کند.

این متخصص طب ایرانی بیان کرد: بیماری دیابت بسیار فعال است و حتی اگر قند خون فرد کنترل شود باز هم عوارض بیماری فرد را آزار خواهد داد لذا باید علاوه بر کنترل قند خون سایر عوارض آن را کنترل و بیماری را ریشه‌کن کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۹۸۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان