//
کدخبر: ۹۴۲۱۳ //

خواص جالب طلا که نمی دانستید

از گذشته دور طلا محبوب بسیاری از افراد بوده است به خصوص خانم ها.طلا علاوه بر اینکه زیبایی دارد راهی برای سرمایه گذاری نیز می باشد.اما آیا می دانستید که طلا علاوه بر این موارد ،خواص جالبی دارد که در این بخش از الو دکتر می توانید بخوانید.

 خواص جالب طلا که نمی دانستید
به گزارش فرتاک نیوز،

طلا فلزی است گرانبها که در صنایع گوناگون ،مخصوصا این فلز در علم پزشکی و دارو سازی کاربردهای متعددی دارد . باور اینکه می تواند از آن در علم پزشکی و تهیه دارو بهره جست کمی مشکل باشد .

امروزه محققین در پی یافتن کاربردهای جدید با اثرات مضر کمتر در بدن انسان و صرفه اقتصادی در ساخت تولیدات پزشکی هستند و تا حدی نیز در  این راه به موفقیت هایی دست یافته اند به طوری که از طلا در درمان سرطان با استفاده از خاصیت ضد تومور آن ، برای روکش دندان و نیز به عنوان ردیاب زیستی جهت ارسال دارو به محل مورد نظر و … استفاده می کنند.

فواید طلا در حوزه سلامت

طلا از دیرباز در رابطه با سلامت انسان نقش با اهمیتی داشته است و دانشمندان مختلف ایرانی نیز در مورد خواص درمانی طلا بسیار سحن گفته اند ، از جمله آن ها می توان به این اشاره کرد که :

طلا فلزی است دارای طبیعت گرم و تر ، به قلب نیرو بخشیده و اگر با آن بر روی پوست داغ زنند ( در قدیم بین بعضی اقوام رسم بوده است ) عفونتی را به دنبال ندارد .

اگر خانم هایی که چشم درد دارند، با میل طلا در چشم خود سرمه بکشند،کمک زیادی به رفع این درد های مزمن کرده اند

پزشکان ژاپنی نیز عقیده داشتند که اگر طلا را گرم کنند و به یکباره در آب سرد فرو برند ، با خوردن این آب امراض بدن بر طرف شده و شادابی روح را در پی دارد.

روش های قدیمی ایرانی الگوی اروپایی ها

در زمان قدیم در کشور خودمان هر گاه زنی می ترسید و به حالت غش و ضعف می افتاد، در این حال اطرافیان ظرف آبی می آوردند و تکه طلایی را – معمولا گردن بند – چندین نوبت با سرعت به داخل آن آب فرو می بردند را به آن زن می دادند.

  در قرن ۱۸   اروپاییان از طریق فرهنگ های شرقی با این روش آشنا شده اند و از آن برای رفع غش و ضعف زنان خود استفاده می کردند آنها مشاهده می کردند که حال زنان شان بعد از مدت کوتاهی خوب می شد. به همین دلیل ضمن تحقیقاتی ثابت کردند که این یک روند کاملا علمی است.

کاربرد طلا در پزشکی مدرن

 طلا فلزی گرانبها در پزشکی است زیرا نه تنها اثرات نا مطلوب و مضری را در بدن انسان در پی ندارد ، بلکه به  علت سازگاری بالای زیستی ، قابلیت انعطاف پذیری مناسب ، پایداری در برابر خوردگی ، عدم واکنش شیمیایی با بدن لزوم استفاده هر چه بیشتر از آن را به وجود می آورد.

 طلا هادی خوب جریان الکتریسیته می باشد و بنابراین در زیر میکروسکوپ الکترونی به راحتی مشاهده شده و به خاطر نرمی ، کار با آن ( شکل دادن و مسطح کردن ) در زیر میکروسکوپ الکترونی جهت اعمال جراحی پیشرفته به آسانی صورت می گیرد .

از سیم  ها و صفحات طلا جهت رفع انسداد شراین و تنظیم دوباره ضربان قلب در بیماری های قلبی به وفور صورت می گیرد و به دلیل پایداری در برابر واکنش های باکتریایی ، ماده  ای مناسب در این موارد است.  

نقره و طلا دو فلز اعجاب انگیز

استفاده تزیینی از طلا و نقره برای درمان برخی بیماری های جسمی و روانی موثر است.

بر اساس نتایج تحقیقات دانشمندان ، طلا، برای خانم ها روند فعالیت ارگانیسم بدن انسان را تسریع کرده و نقره، بر عکس آرام‌بخش است.

به نوشته روزنامه روسی “وزگلیاد” طلا می‌تواند به رفع بیماری های قلبی خانم ها کمک کرده و فشار خون را پایین بیاورد و البته نقره فشار خون را بالا می‌برد.

به همین دلیل است که در طب سوزنی شرق، برای بخش‌های مختلف بدن از سوزن های طلایی و نقره‌ای استفاده می‌شود.

دانشمندان بلاروس توصیه کردند زنانی که زخم معده و یا بیماری های دیگر معده دارند، از طلا استفاده کنند و اشخاصی که عصبانیت و تند خویی دارند، نقره بکار ببرند.

همچنین سیاه شدن حلقه طلا برروی انگشت دست می‌تواند نشانه بیماری صاحب آن باشد.

پزشکان استفاده آلیاژ مرکب از طلا و نقره را توصیه نمی‌کنند و به استفاده مجزای آنها اعتقاد دارند.

 طلا پس اندازی مطمئن

لازم است به این نکته اشاره کنیم که علت علاقه خانم‌ها به طلا علاوه بر زیبایی آن و خواص درمانی، “پس‌انداز امن بودن” آن است.طلا به عنوان سلطان فلزات از ارزش بالایی نسبت به فلزات دیگر برخوردار است و قدرت خرید خود را همیشه حفظ می‌کند.

طلا به عنوان یکی از معروف‌ترین دارایی‌های جهان یک کالای خاص و منحصر به فرد است و تنها کالایی است که برای اندوختن تولید می‌شود و به جرات می‌توان گفت تمام طلا‌هایی که در طول تاریخ تولید شده در خزانه دولت‌ها و بانک‌ها، گاوصندوق‌های طلا فروشان و صندوقچه‌های خانم‌ها انبار شده است. علاوه بر این که طلا به عنوان یک سرمایه امن برای خانم‌ها جذابیت بالایی دارد طرح، نوع و رنگ طلا نیز در جذاب بودن طلا موثر است.

مد در طلا

صابون‌ مد به تن طلا و جواهر هم خورده است. اغلب کسانی که خریدار طلا هستند برای خرید طلا به دنبال هماهنگ کردن رنگ طلا و مدل آن با رنگ پوست شان هستند مثلا پوست‌های گندمگون از ترکیب طلای رنگ سفید و برنزه‌ یا قرمز استفاده می‌کنند و پوست‌های سفید از طلای سفید استفاده می‌کنند.

نوع میهمانی هم در انتخاب طلا موثر است. مهمانی شب، مهمانی عصر، مولودی و عزا هم کدام طلای مناسب خود را می‌خواهد. در کل با بیشتر شدن رفاه و قدرت خرید تجملات در مورد طلا هم به حد اعلای خود رسیده است.

حساسیت به طلا

برخی زنان ممکن است به طلا حساسیت داشته باشند و اگر به مدت طولانی در مجاورت آن قرار گیرند، آثار نامطلوبی به صورت سوزش دستگاه تنفس، خارش وقرمز شدن پوست در آنان بروز کند.

این افراد باید از زیورآلات پلاتین یا طلای سفید که درصد نقره اش بالاتر است استفاده کنند که کمتر موجب حساسیت می‌شود. شایان ذکر است که تا به حال درمورد آلودگی طلا در محیط زیست گزارشی ارائه نشده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۴۲۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان