//
کدخبر: ۷۸۵۴۴ //

رژیم غذایی فوق العاده برای کاهش ریسک افسردگی

مطالعه جدید نشان می دهد رژیم غذایی DASH می تواند ریسک افسردگی را به مرور زمان کاهش دهد.

رژیم غذایی فوق العاده برای کاهش ریسک افسردگی
به گزارش فرتاک نیوز،

طبق نتایج این مطالعه، افرادی که میوه، سبزیجات، و غلات کامل مصرف کرده و از رژیم غذایی DASH (شیوه های رژیمی توقف فشارخون بالا) پیروی می کنند در مقایسه با افرادی که از چنین رژیمی پیروی نمی کنند کمتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند.

 

رژیم غذایی DASH  بر دریافت مقادیر مناسب مواد خوراکی و مواد مغذی نظیر میوه، سبزیجات، و غلات کامل در کنار محصولات لبنی کم چرب یا فاقد چربی، ماهی، مرغ، حبوبات، دانه ها و مغزیجات آجیلی تمرکز دارد.

 

لورل چریان، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه راش شیکاگو، در این باره می گوید: «افسردگی در افراد مسن و در افراد دارای مشکلات حافظه، فاکتورهای پرخطر عروقی نظیر فشارخون بالا یا کلسترول بالا، یا افراد دچار سکته شایع تر است.»

 

در این مطالعه، ۹۶۴ شرکت کننده با میانگین سنی ۸۱ سال سالانه به طور متوسط برای ۶.۵ سال تحت نظر و ارزیابی بودند. آنها از لحاظ علائم افسردگی مورد بررسی قرار گرفتند و پرسشنامه های در مورد انواع غذاهای مصرفی تکمیل کردند.

 

محققان دریافتند افراد حاضر در دو گروه که رژیم غذایی شان بیشتر نزدیک به رژیم غذایی DASH بود در مقایسه با افراد دیگر کمتر مبتلا به افسردگی بودند.

 

همچنین احتمال ابتلا به افسردگی در طول زمان در بین افراد دارای بالاترین میزان پیروی از رژیم غذایی DASH، ۱۱ درصد کمتر بود.

 

از سوی دیگر، افرادی که عمدتا دارای رژیم غذایی غربی بودند بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار داشتند؛ رژیم غذایی غربی سرشار از چربی های اشباع شده و گوشت قرمز و مقادیر کم میوه و سبزیجات است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۸۵۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان