//
کدخبر: ۴۷۱۹۷ //

از معجزات روغن نارگیل بیشتر بدانید

روغن نارگیل حاوی ماده معدنی آهن بوده که به انتقال اکسیژن در بدن کمک می کند.

از معجزات روغن نارگیل بیشتر بدانید
به گزارش فرتاک نیوز،

روغن نارگیل میزان بالایی چربی به ویژه چربی اشباع شده دارد. این روغن نیز مانند روغن هسته خرما حاوی اسید لوریک بوده که نوع خوبی از اسیدهای چرب است. اسید لوریک همچنین می تواند برای سلامتی مفید باشد.

 

چربی و کالری

تمام کالری موجود در روغن نارگیل از چربی است. چربی به جذب ویتامین ها، محافظت از اندام ها، ساخت بسیاری از هورمون ها و حفظ دمای طبیعی بدن کمک می کند. یک قاشق غذاخوری از روغن نارگیل در حدود ۱۳.۵ گرم چربی کل دارد. با توجه به اینکه هر گرم چربی ۹ کالری دارد، بنابراین یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل حاوی ۱۲۰ کالری می باشد.

 

میزان مصرف مجاز روزانه

براساس راهنمای تغذیه امریکا، با توجه به اینکه چربی برای انجام عملکردهای مختلف بدن مورد نیاز است، بنابراین ۲۰ تا ۳۵ درصد کالری روزانه باید از منابع چربی باشد. برای نمونه در صورت پیروی از یک رژیم غذایی روزانه با ۲۰۰۰ کالری، می توانید ۴۰۰ تا ۷۰۰ کالری را به مصرف چربی اختصاص دهید. تقسیم عدد کالری بر ۹ میزان مصرف چربی بر حسب گرم به دست می آید، به طوریکه در این مورد با این میزان کالری دریافتی، مقدار مجاز مصرف چربی روزانه ۴۴ تا ۷۸ گرم خواهد بود. همچنین استفاده از یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل در غذا ۱۷ تا ۳۱ درصد از میزان مجاز چربی کل را برای تمام روز فراهم می کند.

 

ملاحظات چربی اشباع شده

چربی اشباع باعث افزایش سطح کلسترول و خطر ابتلا به بیماری قلبی می شود. این نوع چربی مضر بوده و نبابد چربی های اشباع شده بیشتر از ۱۰ درصد کالری روزانه باشد. همچنین ۱۱.۸ گرم از چربی کل در یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا به عبارتی ۹۰ درصد آن از چربی های اشباع شده است. از طرفی در حدود نیمی از چربی اشباع شده موجود در روغن نارگیل از اسید لوریک می باشد. این نوع چربی نسبت به سایر چربی های اشباع شده ساختار شیمیایی متفاوتی داشته و می تواند سطح کلسترول خوب یا HDL را بهبود بخشد. همچنین توصیه می شود روغن نارگیل به میزان کم مصرف شود زیرا حاوی مقدار بالایی چربی و کالری است.

 

ویتامین ها و موادمعدنی

روغن نارگیل حاوی ماده معدنی آهن بوده که به انتقال اکسیژن در بدن کمک می کند. همچنین مقدار کمی ویتامین K دارد که باعث انعقاد خون در بدن می شود. همچنین این روغن حاوی ویتامین E بوده که یک آنتی اکسیدان است و مانع از آسیب سلول ها توسط رادیکال های آزاد خواهد شد.

 

منبع: روزپلاس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۱۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان