//
کدخبر: ۴۴۴۶۱ //

کاری که الکل با قلب می کند!

یک متخصص بیماری های قلب و عروق گفت: مصرف الکل، ضربان طبیعی قلب را به هم می زند و می تواند زمینه ساز تمام آریتمی های قلبی شود.

کاری که الکل با قلب می کند!
به گزارش فرتاک نیوز،

سپیده تقوی، متخصص بیماری‌های قلب و عروق در برنامه «مجله پزشکی» شبکه رادیویی سلامت با بیان اینکه نمی‌توانیم درمان‌های حیاتی را به فردی که اعتیاد به الکل دارد انجام دهیم، گفت:، زیرا این افراد با مصرف مکرر الکل به خود آسیب می‌رسانند و به درمان‌ها جوابگو نیستند مگر اینکه الکل را ترک کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه الکل باعث به هم خوردن ریتم قلب می‌شود، افزود: مصرف الکل، ضربان طبیعی قلب را به هم می‌زند و می‌تواند زمینه ساز تمام آریتمی‌های قلبی شود.

 

تقوی با اشاره به اینکه الکل به قلب سالم آسیب می‌رساند، ادامه داد: خیلی از اوقات فرد به زمینه بیماری قلبی خود، آگاهی ندارد و با مصرف الکل متوجه آن می‌شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: معمولاً علائم آریتمی‌های قلبی این است که فرد با کاهش یا تپش ضربان قلب مواجه می‌شود و ممکن است به صورت افت فشار یا سنگ کوپ، خود را نشان دهد یا در آریتمی‌های بطنی، فرد ممکن است دچار مرگ ناگهانی شود

 

این متخصص بیماری‌های قلب و عروق ادامه داد: آریتمی‌های قلبی انواعی دارند که بسیار خطرناک هستند مثل بطنی ها، که ممکن است در اولین تظاهر‌های خود موجب مرگ ناگهانی شوند.

 

وی با بیان اینکه الکل می‌تواند متابولیسم‌های چربی را نیز به هم بزند، گفت: یکی دیگر از عوارضی که الکل دارد، کمبود مواد غذایی مفید از جمله ویتامین ب. ۱ است. کمبود این ویتامین باعث یک نارسایی قلبی به اسم بری بری می‌شود که این نارسایی در افرادی که مصرف زیاد الکل دارند دیده می‌شود و آسیب اضافه تری به قلب می‌رساند.

 

تقوی با تأکید بر اینکه الکل ممکن است موجب سکته‌های قلبی ناگهانی شود، افزود: وقتی که رسوب چربی را در دیواره رگ داریم به تدریج قطر رگ کاهش پیدا می‌کند و خون رسانی به آن عضوی که از آن رگ خون می‌گیرد مختل می‌شود.

 

وی در ادامه افزود: حال اگر این رگ درگیر عروق کرونر باشد، یعنی به عضله میوکارت مرتبط باشد طبیعی است که خون رسانی به عضله فرد مختل می‌شود و ماهیچه، کارایی خود را از دست می‌دهد یا از بین می‌رود.

 

تقوی بیان کرد: اگر خون رسانی به اعضای دیگر مثلاً به رگی که به اندام‌ها خون رسانی می‌کند تنگ شود، اندام‌های فرد درد می‌گیرد، و موقع راه رفتن و فعالیت دچار درد اندام می‌شود.

 

این متخصص بیماری‌های قلب و عروق در پایان اظهارداشت: اگر رگی که به مغز خون رسانی می‌کند تنگ شود خون رسانی به مغز کاهش پیدا می‌کند و موجب سکته‌های مغزی می‌شود که بستگی دارد کدام رگ درگیر باشد.

 

 

 

منبع: روزپلاس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۴۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان