//
کدخبر: ۴۰۸۲۹۷ //

مصرف زیاد این ویتامین باعث ریزش موی شما می‌شود

ریزش مو علت‌های مختلفی دارد؛ از ژنتیک گرفته تا استرس. بنابراین باید برای تقویت موها همه عوامل وابسته را بررسی کرد.

مصرف زیاد این ویتامین باعث ریزش موی شما می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 بسیاری از ما روزانه با ریزش مو مواجه می‌شویم، اما این ریزش برای برخی بیش از اندازه طبیعی روی می‌دهد. بر اساس مطالعات علمی ریزش ۸۰ تا ۱۰۰ تار مو به‌صورت روزانه طبیعی است و باید علت را برای بیش از این میزان جست و جو کرد. در این باره گفت‌وگوی خبرنگار همشهری آنلاین را با دکتر «منصور رضایی» متخصص تغذیه می‌خوانید:

 
 
 
 

- بسیاری تغذیه را علت اصلی ریزش مو می‌دانند، به نظر شما تا چه حد تاثیرگذار است؟  

ریزش مو مثل هر مشکل دیگری چند علیتی است؛ یعنی چند عامل مختلف سبب ایجاد این مشکل می‌شود. پس ما به یک علت دچار ریزش مو نمی‌شویم و به تبع با یک راهکار هم نمی‌توانیم این معضل را حل کنیم. بنابراین بعد تغذیه فقط یکی از عوامل ریزش مو یا عاملی برای بهبود آن است.

- تا چه اندازه ریزش مو طبیعی است و جای نگرانی ندارد؟

ریزش مو بخشی از طبیعت مو است؛ چطور ما می‌گوییم فشار خون طبیعی است و اگر فشار خون نداشته باشیم جان خود را از دست می‌دهیم. حتی پرفشاری خون هم اگر بالای ۳۰۸ قرار بگیرد می‌توانیم بگوییم وارد فاز بیماری شده‌ایم. ریزش مو هم بیش از حد طبیعی تبدیل به معضل می‌شود. ریزش موی ما روزانه به‌صورت طبیعی بین ۸۰ تا ۱۰۰ تار مو است.

یادمان باشد پوست و مو مانند هر ارگان دیگری در بدن دائما ریزش و رویش دارند. تمامی سلول‌های بدن، گلبول‌های قرمز و ... دائما هر روز رویش و ریزش دارند. البته ما انتظار داریم بخشی از ریزش موهایمان دوباره جبران شود و از نو رویش داشته باشد، اما معمولا تعداد برگشت مو کمتر از ریزش آن است.  

- چقدر افزایش سن و همچنین ژنتیک روی ریزش مو تاثیرگذار است؟

طبق فیزیولوژی بدن ما در درازمدت با افزایش سن تعداد موهایمان کم می‌شود. ژنتیک و ژن افراد هم حرف اول را می‌زند. اما در کنار این عوامل، رفتار محیطی ما نیز بسیار در ریزش مو موثر است؛ استرس، بی‌خوابی، کاهش دریافت پروتئین و مایعات و ... باعث ریزش مو می‌شوند. برخی از اختلالات هورمونی نیز جدی هستند. حتی  تصادف و حوادث می‌تواند این موضوع را تشدید کند. مسائل فیزیولوژیکی مانند بارداری و شیردهی هم تشدید ریزش مو را به‌دنبال دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۸۲۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان