//
کدخبر: ۴۰۶۰۴۸ //
خوراکی| خوراکی ممنوعه | خوراکی ناسالم

خوراکی های ممنوعه برای کودکان و نوجوانان

هرگز این خوراکی‌ ها را به کودکان و نوجوانان ندهید.

خوراکی های ممنوعه برای کودکان و نوجوانان
به گزارش فرتاک نیوز،

نتایج تیمی از محققان کالج Broward (Broward) در فلوریدا نشان می دهد که چگونه مصرف غذاهای حاوی قند و فست فود ها مانند شیرینی، بستنی و غیره می تواند نشان دهنده مصرف بیشتر غذاهای بسیار فرآوری شده باشد و حتی ممکن است منجر به مشکلات زیادی در بلند مدت برای کودکان و نوجوانان شود و به آنها کمک کنید مصرف کلی غذاهای ناسالم را کاهش دهند.

به گفته محققان، این تحقیق ممکن است به کاهش عوامل خطر مرتبط با فشار خون بالا ناشی از خوردن غذاهای ناسالم کمک کند. به گفته محققان، حتی تغییرات کوچک، مانند کاهش دفعات مصرف چند غذای ناسالم در هفته، ممکن است مصرف کلی غذاهای ناسالم را در کودکان و نوجوانان کاهش دهد و تأثیر زیادی بر سلامت کلی فرد داشته باشد.

انواع غذاهای بیش از حد فرآوری شده مورد بحث اغلب به عنوان غذاهای ناسالم توصیف می شوند. این غذاها سرشار از قند و نمک، چربی ترانس ناسالم (اسیدهای چرب ترانس) و طعم ها و رنگ های مصنوعی.

این مطالعات نشان می دهد که چگونه این غذاهای بسیار فرآوری شده مانند نان، غلات، دسرها، نوشابه ها و گوشت های فرآوری شده از جمله سوسیس و کالباس بیش از 60 درصد از مواد غذایی مصرف شده توسط آمریکایی ها را تشکیل می دهند.

غذاهای فرآوری شده به گونه ای طراحی شده اند که بیش از حد خوش طعم باشند و به نوعی مهندسی شده اند تا حد ممکن اعتیاد آور باشند.

این غذاها همچنین ارزان و به راحتی در دسترس هستند که مقاومت در برابر آنها را سخت می کند. به همین دلیل، بسیاری از افراد بدون اینکه متوجه شوند بیش از حد از این غذاها می خورند. مطالعات نشان می دهد که بسیاری از نوجوانان مورد مطالعه در این تحقیق در طول هشت هفته گذشته محصولات غذایی بسیار فرآوری شده مصرف کرده اند.

این غذاها شامل بیسکویت، شیرینی، چیپس، شکلات، نوشیدنی های انرژی زا، دسرهای یخ زده، بیسکویت، اسموتی، قهوه یا چای شیرین شده با شربت، نان سفید و گوشت فرآوری شده بود. در این مطالعه، 315 شرکت‌کننده نوجوان 13 تا 19 ساله از 12 دبیرستان در فلوریدا جنوبی مورد بررسی قرار گرفتند. شرح کامل این مطالعات در نشست علمی فشار خون انجمن قلب آمریکا در سال 2022 در سن دیگو ارائه خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۶۰۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان