//
کدخبر: ۴۰۴۸۰۱ //

بهترین خوراکی ها برای درمان فشار خون بالا

طبیعی است که فشار خون در طول روز دارای نوسان باشد؛ این اتفاق به عوامل مختلفی مانند مصرف روزانه سدیم و استرس بستگی دارد. انجمن قلب آمریکا فشار خون طبیعی را ۱۲۰/۸۰ میلی متر جیوه تعریف می‌کند. با این حال، وقتی فشار خون به طور مداوم به ۱۴۰/۹۰ میلی‌متر جیوه می‌رسد، فشار خون بالا در نظر گرفته می‌شود.

بهترین خوراکی ها برای درمان فشار خون بالا
به گزارش فرتاک نیوز،

فشار خون بالا یک بیماری جدی است که تا حد زیادی می‌تواند وابسته به سبک زندگی و همچنین سایر فاکتورهای سلامتی مانند سابقه خانوادگی، سن و حتی نژاد باشد. فشار خون بالا می‌تواند به سیستم عروقی آسیب برساند و به طور کل یک ریسک فاکتور برای اغلب بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی، کلیوی، سکته مغزی و مشکلات شناختی محسوب می‌شود. راه‌هایی برای کمک به کاهش فشار خون وجود دارد که ساده‌ترین آن مصرف برخی غذاها با خاصیت کاهش فشار خون، انجام ورزش یا فعالیت فیزیکی و ترک برخی عادات ناسالم است. فعالیت بدنی نامنظم، رژیم غذایی با سدیم بالا، پتاسیم ناکافی در رژیم غذایی، مصرف الکل و استفاده از نیکوتین، از عادات ناسالمی هستند که ممکن است خطر ابتلا به فشار خون را افزایش دهند.

در ادامه برای کمک به تنظیم فشار خون در محدوده سالم و نرمال، ۱۰ ماده غذایی به شما معرفی می‌شود که می‌توانید آنها را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۴۸۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان