//
کدخبر: ۳۹۷۵۲۶ //

میزان مرگ و میر ناشی از تب کریمه کنگو در در ۵ سال اخیر صفر بوده است

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خوشبختانه در طی ۵ سال اخیر موردی از مرگ و میر ناشی از تب کریمه کنگو در جمعیت حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نداشته‌ایم.

میزان مرگ و میر ناشی از تب کریمه کنگو در در ۵ سال اخیر صفر بوده است
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر ناصر امینی  اظهار کرد: تب کریمه کنگو یک بیماری خون‌ریزی دهنده تب دار حاد ویروسی است که از طریق کنه‌ها و حیوانات اهلی به انسان انتقال می‌یابد و ویروس عامل این بیماری توسط گزش کنه یا تماس با خون و یا بافت‌های حیوانات در طی یا بلافاصله بعد از ذبح به انسان منتقل می‌شود.

وی تصریح کرد: علائم بیماری تب کریمه کنگو شامل تب، سردرد، ضعف، درد عضلانی سرگیجه، سرفه، گلودرد و غیره بوده و تظاهرات آن نیز خونریزی دهنده است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تب کریمه کنگو بیماری بومی کشور و خراسان رضوی است و مرگ و میر بالایی هم دارد، خاطرنشان کرد: این بیماری با درمان معمولاً ۱۵ تا ۳۰ درصد مرگ و میر دارد، شروع بیماری همزمان با شروع فعالیت کنه‌ها در طبیعت و از اوایل اردیبهشت ماه است.

دکتر امینی در خصوص اقداماتی که باید برای پیشگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو انجام داد، گفت: محل نگهداری دام از محل زندگی انسان جدا باشد، ضمن اینکه بررسی گله حیوانات اهلی به صورت دوره ای به منظور احتمال آلودگی با کنه باید باشد و در صورت مشاهده کنه برروی دام نباید با دست اقدام به جداسازی شود.

وی افزود: همچنین از دیگر موارد بسیار مهم و مورد تأکید در این خصوص باید به کشتار دام‌ها فقط در کشتارگاه و عدم ذبح دام در معابر و منازل اشاره کرد و معتقدیم که انجام این کار به لحاظ بهداشتی نادرست بوده و باید از انجام آن جداً خودداری شود؛ همچنین تب کریمه کنگو یکی از مهمترین بیماری‌های شغلی در دامداران، قصاب‌ها و کارگران کشتارگاه‌ها بوده و شاغلان در این مشاغل باید بیش از سایر افراد جامعه موارد بهداشتی تأکید شده را رعایت نمایند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: هر سال موارد ابتلا به تب کریمه کنگو در استان مشاهده می‌شود و خوشبختانه در طی ۵ سال اخیر موردی از مرگ و میر در جمعیت حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نداشته‌ایم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۷۵۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان