//
کدخبر: ۳۲۲۲۲۸ //

۱۹۰ هزار و ۹۳۳ دُز واکسن کرونا در ایلام تزریق شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۱۹۰ هزار و ۹۳۳ دُز واکسیناسیون گروه‌های سنی و افراد واجد شرایط از ابتدای آغاز واکسیناسیون در سطح استان تاکنون انجام شده است‌.

۱۹۰ هزار و ۹۳۳ دُز واکسن کرونا در ایلام تزریق شد

به گزارش فرتاک نیوز،دکتر محمد کریمیان روز شنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونا استان ایلام اظهار داشت: کل واکسن دریافتی در استان تا کنون ۲۱۶ هزار و ۳۶۸ ذر بوده است که از این میزان تاکنون ۱۹۰ هزار و ۹۳۳ دز در استان تزریق شده است.

به گفته وی، در نوبت اول واکسیناسیون در استان ۱۳۹ هزار ۱۸۲ دز و در نوبت دوم ۵۱ هزار و ۵۷۱ دز واکسن تزریق شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از افزایش ۲۴ درصدی نمونه گیری در استان خبر داد و یادآور شد: میزان بستری ها در شهرستان های ایوان ، دهلران و چرداول افزایشی و این روند در شهرستان های آبدانان و دره شهر کاهشی بوده است.

کریمیان ادامه داد: پوشش واکسیناسیون افراد ۴۵ سال به بالا به ۶۴.۵ درصد رسیده است و در این خصوص شهرستان های مهران، ایوان و ملکشاهی دارای کمترین آمار در این خصوص هستند.

وی با تاکید براینکه ویروس کرونا به سمت افراد جوان تر سوق پیدا کرده است، بیان کرد: با توجه به واکسینه شدن بخشی از افراد سنین بالا، جوانان بیشتر در معرض نوع شدید بیماری و مرگ ناشی از کرونا قرار دارند.

دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: در پیک های گذشته افراد مسن بیشتر به نوع شدید و مرگ ناشی از کرونا مبتلا می شدند، اما در حال حاضر این رویه تغییر پیدا کرده و افراد جوان تر با توجه به اینکه واکسن دریافت نکرده اند به سمت بیماری شدید یا مرگ و میر سوق پیدا می کنند به همین دلیل جوانان باید بیشتر مراقب باشند.

وی اضافه کرد: مردم در کنار تزریق واکسن همچنان باید توصیه های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستن مرتب دست ها را رعایت کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۲۲۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان