//
کدخبر: ۳۹۱۰۴۷ //

درمان چند بیماری با مصرف این میوه!

محققان معتقدند که کیوی به دلیل سرشار بودن از ویتامین C و انواع آنتی اکسیدان‌ها، می‌تواند برای درمان آسم مفید باشد.

درمان چند بیماری با مصرف این میوه!
به گزارش فرتاک نیوز،

محققان معتقدند که کیوی به دلیل سرشار بودن از ویتامین C و انواع آنتی اکسیدان‌ها، می‌تواند برای درمان آسم مفید باشد. بر اساس نتایج بدست آمده از تحقیقات مختلف، این موضوع اثبات شده است که مصرف کیوی و میوه‌های تازه، تاثیرات مفید فراوانی بر بهبود عملکرد ریه‌ها خواهد داشت.

سایر خواص بیماری عبارتند از:

به هضم غذا کمک می‌کند

کیوی سرشار از فیبر است. فیبر موجود در کیوی، به هضم بهتر غذا کمک زیادی می‌کند. کیوی همچنین حاوی آنزیم اکتینیدین است که یک ماده مناسب برای هضم پروتئین‌ها به شمار می‌رود. به همین دلیل خواص کیوی برای معده و هضم بهتر غذا را یکی از مهم ترین خواص آن تلقی می‌کنند. زیرا هضم بهتر غذا، از بروز مشکلات گوارشی مختلف نیز جلوگیری خواهد کرد.

 سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

کیوی به دلیل اینکه سرشار از ویتامین C و انواع مواد مغذی مورد نیاز بدن است، سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. به همین دلیل مصرف کیوی برای جلوگیری از سرماخوردگی و مبارزه با انواع بیماری‌ها نظیر ویروس کرونا یا آنفولانزا، مفید خواهد بود. این موضوع به ویژه برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند مانند برخی از افراد بالای ۶۵ سال، بسیار مهم خواهد بود.

 به کنترل فشار خون کمک می‌کند

مصرف کیوی علاوه بر تقویت سیستم ایمنی و کمک به بدن در مبارزه با بیماری‌ها، برای کنترل فشار خون نیز مفید خواهد بود. محققان بر اساس تحقیقات صورت گرفته، دریافتند که مصرف روزانه ۱ الی ۳ عدد کیوی برای افرادی که به فشار خون بالا مبتلا هستند، می‌تواند در کنار مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک، بسیار مفید واقع شود. کنترل فشار خون به جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته‌های قلبی و مغزی کمک می‌کند.

 احتمال لخته شدن خون را کاهش می‌دهد

کیوی علاوه بر اینکه باعث کنترل فشار خون می‌شود، از لخته شدن خون نیز جلوگیری می‌کند. در حقیقت مصرف کیوی سبب رقیق شدن خون می‌شود. کیوی همچنین چربی خون را کاهش می‌دهد. به همین دلیل افرادی که چربی خون یا غلظت خون بالا دارند، می‌توانند مصرف کیوی را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

بهبود حس بینایی و سلامت چشم‌ها

بر اساس تحقیقات انجام شده، کیوی می‌تواند به جلوگیری از تخریب چشم کمک کند. در حقیقت کیوی به دلیل مواد مغذی که دارد، به محافظت از چشم کمک می‌کند. بنابراین مصرف کیوی برای سلامت چشمان شما مفید خواهد بود.

بهبود سلامت قلب

کیوی به دلیل سرشار بودن از مواد مغزی و کمک به کنترل فشار خون، برای بهبود سلامت قلب بسیار مفید است. مصرف کیوی همچنین از بروز سکته‌های قلبی پیشگیری می‌کند. کیوی همچنین باعث کاهش سطح کلسترول بد خون (LDL) می‌شود. و خطر ابتلا به نارسایی قلبی را کاهش می‌دهد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۱۰۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان