//
کدخبر: ۳۹۰۴۰۰ //
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی

فواید فیزیکی افزایش رابطه جنسی را بشناسید

مزایای فیزیکی رابطه جنسی را بشناسید.

فواید فیزیکی افزایش رابطه جنسی را بشناسید
به گزارش فرتاک نیوز،

درک اینکه چگونه رابطه جنسی سلامت عاطفی را بهبود می بخشد کاملاً شهودی است، اما مزایای فیزیکی رابطه جنسی عبارتند از:

 آمادگی جسمانی بهتر: رابطه جنسی نوعی ورزش است. طبق انجمن قلب آمریکا، فعالیت جنسی معادل فعالیت‌های بدنی متوسط مانند راه رفتن سریع یا بالا رفتن از دو پله است. حرکت جنسی می‌تواند عضلات شکم و لگن را سفت و تقویت کند.

 بهبود عملکرد مغز: مطالعات اولیه روی موش‌ها نشان داد که رابطه جنسی بیشتر با عملکرد شناختی بهتر و رشد سلول‌های جدید مغز مرتبط است. فواید مشابهی از آن زمان در مطالعات انسانی مشاهده شده است. یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ روی بیش از ۶۰۰۰ بزرگسال، رابطه جنسی مکرر را با عملکرد بهتر حافظه در بزرگسالان ۵۰ ساله و بالاتر مرتبط دانست.

بهبود عملکرد سیستم ایمنی: فعال بودن بیشتر از نظر جنسی اثرات مثبتی بر عملکرد سیستم ایمنی دارد. رابطه جنسی منظم حتی ممکن است احتمال ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا را کاهش دهد.

سطح درد پایین تر: اندورفین‌های حاصل از رابطه جنسی چیزی بیش از احساس آرامش و رفاه را افزایش می‌دهند. به نظر می‌رسد که اندورفین‌های جنسی میگرن و کمردرد را کاهش می‌دهند.

 کاهش وزن: داشتن رابطه جنسی به مدت ۳۰ دقیقه به طور متوسط ​​۲۰۰ کالری می‌سوزاند. ۱۰ مواد شیمیایی مفید مغز که در طول رابطه جنسی آزاد می‌شود می‌تواند هوس‌های غذایی را کاهش دهد.

 اثرات مثبت قلبی: فعالیت جنسی آلت تناسلی-واژن با کاهش فشار خون سیستولیک مرتبط است. فشار خون بالا خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش می‌دهد. فعالیت جنسی به گشاد شدن رگ‌های خونی کمک می‌کند و باعث افزایش اکسیژن و مواد مغذی در سراسر بدن می‌شود و در عین حال فشار خون را کاهش می‌یابد.

 مزایای فیزیکی: فعال بودن، بیشتر از نظر جنسی میل جنسی را افزایش می‌دهد و روانکاری واژن را افزایش خواهد داد. مقاربت مکرر با دوره‌های قاعدگی سبک تر و درد کمتری همراه است. علاوه بر این، بهبود حس بویایی، دندان‌های سالم‌تر، هضم بهتر و پوست درخشان ممکن است با ترشح هورمون DHEA توسط بدن پس از ارگاسم مرتبط باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۰۴۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان