//
کدخبر: ۳۹۰۲۱۲ //
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی

۷ نکته برای اولین رابطه جنسی/ تصور شما از اولین رابطه جنسی تغییر میکند

افسانه‌های زیادی در مورد رابطه جنسی نقل‌شده، یکی از آنها این است که در اولین رابطه صدمه‌دیده یا درد شدیدی خواهید داشت. اگرچه دردهای جزئی شایع است، اما با افزایش اطلاعات در این زمینه تصور شما از اولین رابطه جنسی بسیار تغییر می‌کند.

7 نکته برای اولین رابطه جنسی/ تصور شما از اولین رابطه جنسی تغییر میکند
به گزارش فرتاک نیوز،

 چند نکته وجود دارد که باید در مورد اولین رابطه جنسی خود بدانید که به آرامش اعصاب، کاهش ناراحتی، محافظت از خود و داشتن اوقات خوشی کمک کند.

سن

همان‌طور که بدن انسان با افزایش سن تغییر می‌کند، میل جنسی نیز تغییر می‌کند. این مورد هم شامل مردان می‌شود هم در زنان. تغییرات فیزیکی غالباً به‌صورت کاهش سطح هورمون‌ها و همچنین تغییرات در سیستم گردش خون و سیستم عصبی اتفاق می‌افتد.

برای برقراری اولین رابطه جنسی باید زمان و سن خود را نیز در نظر بگیرید. ممکن است عجیب به نظر برسد، اما دوران ارتباط اولین رابطه بسیار مهم است.

سن فرد برای اولین رابطه جنسی شامل موضوعاتی مانند بلوغ فکری، فرهنگ جامعه، مرد یا زن بودن، اعتقادات مذهبی، ارزش‌های فردی یا خانوادگی، دوستان و آشنایان، انتخاب‌ها و تصمیمات شخصی، رابطه جنسی قبل از ازدواج و غیره خواهد بود.

شریک جنسی

رابطه جنسی، بعد از عشق، یک جنبه حیاتی در بیشتر روابط عاشقانه است.  از دیدگاه مردان،  رابطه جنسی بسیار متفاوت از دیدگاه زن است. زوج‌ها باید نقش رابطه جنسی در روابط را درک کنند: تحقیقات نشان می‌دهد که رابطه جنسی خوب، به‌ویژه در اوایل یک رابطه، پایه و اساس روابط طولانی‌مدت است. مطالعات نشان داده‌اند که درواقع، حتی اگر رضایت جنسی در بسیاری از روابط کاهش یابد، سطح رضایت کلی همچنان بالاست. اما زمانی که سطح تمایل افراد به‌طور کاملاً متفاوت تغییر می‌کند، رسیدگی به این نگرانی مهم است.

رابطه جنسی قبل از ازدواج

همان‌طور که می‌دانید در کشورهای اسلامی مانند ایران موضوع باکرگی و حفظ سلامت آن تا زمان ازدواج همچنان مهم است و رابطه جنسی در دوران دوستی غیرقانونی تلقی می‌شود. به همین دلیل قبل از اینکه تصمیم بگیرید اولین صمیمی خود باشید، باید به این موضوع، دیدگاه جامعه و پیامدهای آن فکر کنید.

بیولوژیک انسان او را به رابطه جنسی با جنس مخالف سوق می‌دهد. تمایل به رابطه جنسی ناشی از مشکلات هورمونی و روانی است و متقابلاً بر ذهن، عواطف و بدن تأثیر می‌گذارد.به همین علت ممکن است روابط قبلی بر روابط اولیه ازدواج تأثیر منفی داشته باشد.

احساس اولین رابطه جنسی

درواقع می‌توان گفت علاوه بر موارد فوق، احساس و تجربه در اولین رابطه جنسی بسیار مهم است و حتی ممکن است مدت زیادی از ذهن و حافظه فرد خارج نشود و تأثیرات زیادی بر احساسات او بگذارد. زیرا رابطه جنسی، به‌خصوص در دختران، هورمون اکسی توسین را آزاد می‌کند که منجر به درگیری عاطفی و وابستگی می‌شود.

در مورد اولین رابطه جنسی نظرات مختلفی وجود دارد. ممکن است از تجربیات افراد مختلف استفاده کرده باشید یا شنیده باشید که اولین تماس جنسی می‌تواند با درد یا خونریزی زیاد همراه باشد. اگر وضعیت جسمی و موقعیت افراد مختلف بسیار متفاوت است و ممکن است در اولین تماس جنسی دچار درد شدید یا خونریزی نشوید. به‌طورکلی افزایش آگاهی از رابطه جنسی می‌تواند به بهبود کیفیت آن کمک کند.

اضطراب و استرس

همان‌طور که گفتیم اغلب دخترها از اولین سکس خود به دلیل پاره شدن پرده بکارتشان، می‌ترسند. اما باید بدانید که این ترس به‌خودی‌خود باعث درد بیشتر و لذت کمتر در رابطه جنسی می‌شود و با معاشقه قبل از رابطه جنسی یا با ماساژ جنسی قبل از آمیزش می‌توان این اضطراب و دلهره را از بین برد.استرس شب عروسی یکی از مسائلی است که اکثر خانم‌ها به‌نوعی با آن مواجه هستند و البته طبیعی است.

رابطه جنسی لزوماً یک فرآیند لذت‌بخش است. اما وقتی یکی از همسران در این شرایط دچار استرس می‌شود، دیگر برای او جذاب نخواهد بود. وقتی همیشه به این فکر می‌کند که آیا همسرم یا همسرم از عملکرد جنسی من راضی است و آیا از او راضی است؟ آیا من اضافه‌وزن دارم؟ شما به این چیزها فکر می‌کنید تا جایی که رابطه جنسی هرگز نمی‌تواند برای شما سرگرم‌کننده باشد.

زمان

اگر می‌خواهید برای اولین بار رابطه جنسی داشته باشید، تعیین زمان مناسب برای رابطه جنسی و انتخاب اولین شریک جنسی بسیار مهم است، زیرا احساسی که از اولین تجربه جنسی خود احساس می‌کنید تأثیر زیادی در رابطه بعدی شما خواهد داشت.

صبر

صبر نقش مهمی در لذت‌بخش کردن اولین رابطه دارد. شرایط شریک زندگی خود را در نظر بگیرید و به او فرصت دهید تا ازنظر روحی و جسمی برای رابطه آماده شود. داشتن معاشقه و پیش بازی کافی کلید موفقیت در اولین تجربه جنسی شما خواهد بود، بنابراین بوسیدن، پیش بازی و لمس بدن شما می‌تواند کیفیت زندگی جنسی شمارا تا حد زیادی بهبود بخشد.

هیچ اصراری برای نزدیکی کردن در اولین شب عروسی نیست! عروس و داماد در شب عروسی به‌شدت احساس خستگی می‌کنند و این خستگی باعث عدم آمادگی آن‌ها می‌شود و همین موضوع شب عروسی را برای دخترخانم‌ها استرس زاتر می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۰۲۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان