//
کدخبر: ۳۸۹۱۵۸ //

ترفندهای کاهش وزن سریع‌تر با ورزش هوازی

با گنجاندن تمرینات هوازی در فعالیت‌های روزمره به بهترین شکل چربی سوزی می‌کنید و وزن شما کاهش می‌یابد.


ترفندهای کاهش وزن سریع‌تر با ورزش هوازی
به گزارش فرتاک نیوز،

 اگرچه تمرینات هوازی برای کاهش وزن بسیار مناسب است اما داشتن تغذیه‌ی مناسب و سبک زندگی سالم را نیز فراموش نکنید.

در گام اول خود را گرم کنید
گرم کردن کمک بسیاری به شما می‌کند تا بهتر ورزش کنید و همچنین از آسیب‌های ورزشی جلوگیری می‌کند. همچنین سبب بهبود جریان خون در تمام بدن می‌شود و قلب شما را برای فعالیت ورزشی آماده می‌کند.

 بعد از تمرین بدن را سرد کنید
خنک کردن بدن بعد از تمرینات ورزشی هم به اندازه گرم کردن مهم است. چراکه قلب شما همچنان تند می‌زند و دمای بدنتان بسیار بالاست. پس بلافاصله زیر دوش نروید و به بدن فرصت دهید تا به دمای معمول خود بازگردد. پیشنهاد می‌شود برای سرد کردن بدن اندکی دراز بکشید و نفس عمیق بکشید.

 بدن‌تان را خوب بکشید
حتما سعی کنید قبل و بعد از انجام ورزش‌های هوازی بدن خود را بکشید. این موضوع سبب می‌شود عضلات شما منعطف شده و حرکت بهتری داشته باشند. شما می‌توانید حین تمرینات، آزادانه حرکت کنید و عضلات‌تان هنگام تمرینات بدنسازی، قدرت بیشتری داشته و این قدرت را حفظ می‌کنند.کشیدن بدن از آسیب‌های ورزشی هم جلوگیری می‌کند.

بدن شما به تنوع نیاز دارد
شاید این خبر خوبی برای شما نباشد اما بدن به فعالیت‌های ورزشی که شما انجام می‌دهید عادت می‌کند! یعنی پس از مدتی مثل سابق وزن کم نمی‌کنید و باید فعالیت جدیدی انجام دهید. بنابراین سعی کنید تا فعالیت‌های ورزشی متنوعی را انجام دهید.

تنبلی در آخر هفته‌ها ممنوع!
آخر هفته‌ها اگرچه زمان استراحت است اما نباید فعالیت‌های ورزشی را کاملا قطع کنید. شما می‌توانید به فعالیت‌های نشاط انگیز و مفرح بپردازید مثل دویدن در پارک و یا شنا و دوچرخه سواری.

شدت و نه مسافت!
اگر شما هم مثل بسیاری از افراد دویدن را برای ورزش انتخاب می‌کنید باید بدانید که چیزی که در دویدن اهمیت دارد، شدت آن است و نه مسافت آن. بنابراین سعی کنید به این شیوه بدوید: دوی آهسته به مدت ۶۰ ثانیه و سپس افزایش سرعت دو به مدت ۳۰ ثانیه. این الگو را ۳۰ دقیقه حفظ کنید یا به هر اندازه‌ای که سیستم قلبی و عروقی‌تان اجازه می‌دهد.

پیش از تمرینات سخت هوازی چیزی بخورید
برای اینکه به لاغری سریع با ورزش هوازی برسید باید حتما قبل از انجام ورزش، چیزی بخورید که نباید لزوما یک وعده کامل باشد. مثلا می‌تواند یک ساندویچ باشد و یا یک موز. همچنین از اهمیت نوشیدن آب غافل نشوید.

 

 نوشیدن آب را فراموش نکنید!
عرق کردن بدن شما سبب می‌شود تا آب بدن خود را از دست بدهید. بنابراین برای بهره‌مند شدن از مزایای ورزش‌های هوازی حتما قبل از انجام ورزش آب بخورید و در حین ورزش هم می‌توانید جرعه‌ای بنوشید.

رژیم غذایی مناسبی را انتخاب کنید
شما برای کاهش وزن باید از رژیم غذایی کم کربوهیدرات و کم کالری استفاده کنید و نه حذف وعده‌های غذایی. رژیم غذایی شما باید سرشار از مواد مغذی چون فیبر، پروتئین، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها باشد. غذاهایی چون میوه‌ها، سبزیجات نشاسته‌ای و فرآورده‌های لبنی حاوی مواد مغذی حیاتی هستند که باید در رژیم غذایی‌تان وجود داشته باشد.

 
 
 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۹۱۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان