//
کدخبر: ۳۸۷۱۶۵ //

راهکارهایی برای داشتن پوست زیبا

یک متخصص پوست با بیان اینکه پوست افراد نیاز به مراقبت همیشگی دارد، گفت: سبک زندگی درست مهمترین نکته برای داشتن پوستی زیبا است.

راهکارهایی برای داشتن پوست زیبا
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر مهرداد ملک در گفت و گویی، با بیان اینکه پوست بدن و بویژه پوست صورت بسیار حساس است و تحت تاثیر عوامل مختلف درونی و بیرونی واکنش نشان می‌دهد، گفت: هم عوامل بیرونی و هم عوامل درونی از جمله نوع تغذیه، وضعیت هورمون‌ها و ... به شدت روی پوست تاثیر می گذارد و نیاز است که افراد برای داشتن پوستی سالم و شاداب حتما سبک زندگی سالمی داشته باشند.

وی افزود: یکی از مهمترین نکات در داشتن پوستی سالم و شاداب، خواب مناسب است و توصیه می‌شود افراد ساعت 10 شب تا پنج صبح روز بعد را به خواب و استراحت اختصاص دهند.

ملک گفت: نکته مهم بعدی نوشیدن مقدار مناسب آب در طول روز است و توصیه می شود روزانه بین هشت تا 10 لیوان آب مصرف شود.

این متخصص پوست افزود: نکته مهم بعدی مراقبت پوست در برابر استرس‌های فیزیکی از جمله سرما و گرمای شدید و نیز تابش شدید نور خورشید است.

وی افزود: افراد باید از قرار گرفتن جلوی نور شدید خورشید تا حد امکان اجتناب کرده و حتما از ضدآفتاب مناسب با پوست خود در طول روز استفاده کنند.

ملک در ادامه با اشاره به اهمیت نوع تغذیه در سلامت پوست افراد، گفت: بهترین غذاها، غذاهای آب‌پز و بخارپز هستند و افراد باید تا حد امکان از مصرف غذاهای سرخ شده پرهیز کنند. همچنین مصرف فست فودها و شیرینی جات هم اثرات مخربی برای پوست به همراه دارد.

این متخصص پوست، مو و زیبایی با اشاره به نقش ویتامین‌ها در سلامت و شادابی پوست، گفت: یکی از مهمترین این ویتامین‌ها، ویتامین D است که هم می توان از نورخورشید و هم با مصرف برخی مواد خوراکی مانند ماهی، تخم مرغ و قارچ آن را تامین کرد.

ملک استفاده از میوه‌ها و سبزیجاتی که حاوی آنتی اکسیدان هستند، مانند انواع مرکبات را هم در داشتن پوستی سالم بسیار موثر دانست.

وی افزود: در کنار این اقدامات متناسب با شرایط پوست می‌توان از انواع مرطوب کننده‌ها و کرم‌ها هم استفاده کرد، به طور مثال پوستی که خشک است باید مرطوب کننده برای آن استفاده شود و یا پوستی که زیاد چرب است باید چربی آن با مصرف برخی کرم‌ها کنترل شود.

این متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: در کنار همه اینها، یکی از مهمترین عوامل برای سلامت و شادابی پوست کنترل استرس و اضطراب است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۷۱۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان