//
کدخبر: ۳۸۶۰۳۶ //

مهمترین دلیل تپش قلب در سنین مختلف + تعداد ضربان قلب نرمال

تحریک سیستم عصبی قلب دلیل اصلی بالا رفتن تعداد ضربان قلب است

مهمترین دلیل تپش قلب در سنین مختلف + تعداد ضربان قلب نرمال
به گزارش فرتاک نیوز،

این بیماری به دلایل گوناگونی ایجاد می‌شود و عمدتا بر هم ریختن ریتم طبیعی قلب را به دنبال دارد؛ در این شرایط تحریک سیستم عصبی قلب شروع به ایجاد ضربان با تعداد بیشتری می‌کند و باعث می‌شود ضربان از حالت نرمال (حدود 70 تا 80) به حالت غیرطبیعی (حدود 150 تا 200) برسد.

این تحریک سیستم عصبی قلب عمدتا به دلیل ضعف، بی‌حالی و افت فشار است که ناگهانی آغاز می شود و ناگهانی نیز به پایان می‌رسد. به عبارت دیگر در هر نوع ضربان ابتدا باید نوع آن مشخص و سپس راه‌های درمان آ‌ن مشخص شود.

نوعی ضربان که در سنین بالای 65 دیده می‌شود به این دلیل است که با افزایش سن برخی از حفره‌های قلب بزرگ می‌شوند. ریتم طبیعی قلب به هم می‌ریزد و ضربات آن نامنظم می‌شود.

نوع دیگری از ضربان قلب که بیش از موارد دیگر مشاهده می‌شود به دلیل استرس و اضطراب‌هایی است که افراد را در موقعیت‌های خاص درگیر می‌کند.

در این نوع ضربان افراد احساس خفگی می‌کنند که مهمترین منشا آن مشکلات عصبی است؛ این نوع ضربان قلب نگران کننده نیست و پس از برطرف شدن استرس توسط داروهای ضد اضطراب رفع می‌شود.

 افرادی که با تپش قلب مکرر مواجه می شوند حتما باید به پزشک متخصص قلب مراجعه کنند. همچنین باید از عوامل ایجاد کننده تپش مانند استرس و مواد غذایی مانند ادویه‌جات، چای پررنگ، قهوه، نسکافه و داروهای محرک دوری کنند.

 

 ضربان قلب نرمال در افراد مختلف به شکل زیر است:

 

نوزاد 120 – 160

کودک در سن 1 – 12 ماه 80 – 140

کودک نوپا در سن 1 – 2 سال 80 – 130

کودک در سن 2 – 6 سال 75 – 120

کودک در سن 7 – 12 سال 75 – 110

بزرگسالان بالای 18 سال 60 – 100

 

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۶۰۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان