//
کدخبر: ۳۸۵۰۳۹ //

علل خارش پوست سر و نحوه درمان آن

بله، بسیاری از ما می دانیم که چگونه موخوره را رام کنیم و کنترل کنیم. با این حال، حتی متخصصان زیبایی نیز در مواجهه با درمان خارش پوست سر، تقریباً بی‌خبر می‌شوند. بعلاوه خانم ها، خارش پوست سر نه تنها به خاطر رایج شوره سر است، بلکه موارد بیشتری نیز در آن وجود دارد! و در حالی که ممکن است این مشکل یک در میلیون به نظر برسد، خشکی پوست سر یک مشکل بسیار رایج است و اگر نادیده گرفته شود، نه تنها می تواند باعث زخم و ناراحتی زیادی شود.

علل خارش پوست سر و نحوه درمان آن
به گزارش فرتاک نیوز،

 بهترین راه برای مقابله با این مشکل؛ راه حل بی مورد استفاده از نوع مناسب محصولات مراقبت از مو است. با این حال، گاهی اوقات بهترین تلاش شما نیز کافی نیست. به همین دلیل است که برای حفظ سلامت و مرطوب نگه داشتن موهای خود، ممکن است نیاز به تلاش بیشتری داشته باشید.

اما اگر در مورد اصول اولیه کنجکاو هستید، نگران نباشید زیرا ما 4 دلیل اصلی برای خشکی، پوسته پوسته شدن و خارش پوست سر و نحوه مقابله با آن را جمع آوری کرده ایم.

درماتیت سبورئیک نام دیگری برای شوره سر است و در بدن جایی که غدد چربی ساز (چربی) زیادی وجود دارد ظاهر می شود و عمدتاً روی پوست سر ظاهر می شود و باعث خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر می شود. در حالی که علت دقیق آن ناشناخته است، گفته می شود که ژن ها و هورمون ها نقش اصلی را ایفا می کنند.

هیچ درمان دائمی برای شوره سر وجود ندارد اما راه هایی برای کنترل آن و کاهش پوسته پوسته شدن آن وجود دارد. ساده ترین راه حل این است که یک شامپو ضد شوره خوب تهیه کنید. برچسب را بررسی کنید و گزینه های حاوی روی سولفید سلنیوم را برای بهترین نتیجه انتخاب کنید.

فقط روی پوست سرتان بزنید و سعی کنید شامپو را برای چند دقیقه روی سرتان بگذارید.

همچنین می توانید یک کرم هیدروکورتیزون بدون نسخه (1 درصد) بگیرید و دو بار در روز به مدت یک هفته از آن استفاده کنید. 

این یک واقعیت شناخته شده است که آنچه می خورید روی پوست و موهای شما ظاهر می شود. رژیم غذایی سرشار از غذاهای پر کربوهیدرات مانند نان، سیب زمینی و لبنیات می تواند منجر به افزایش مخمر روی پوست سر شما شود. این منجر به خشکی، پوسته پوسته شدن و خارش پوست سر می شود.

ما به طور کلی مصرف کربوهیدرات را به شما پیشنهاد نمی کنیم، اما اگر مدت طولانی است که با شوره سر دست و پنجه نرم می کنید، سعی کنید آنها را کاهش دهید.

سلامت موهای خود را با غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3، مکمل های روغن ماهی، رژیم غذایی غنی از روی و ویتامین های A، B و C از میوه ها و سبزیجات تکمیل کنید. همچنین با نوشیدن آب زیاد پوست سر خشک خود را هیدراته نگه دارید.

هنگامی که یک قدم به عقب برنداشته اید و به طور مداوم در حال حرکت هستید، سطح استرس شما افزایش می یابد و این می تواند باعث عدم تعادل در عملکرد طبیعی بدن و سیستم ایمنی شود – بنابراین، کاهش استرس می تواند خطر شما را نیز کاهش دهد.

شوره سر؛ خارش پوست سر بنابراین، افزایش تنش می تواند شوره سر موجود را بدتر کند یا می تواند وضعیت شوره سر را تحریک کند. بنابراین، مصرف یک قرص سرماخوردگی بهترین راه نجات است.

محصولاتی از جمله ژل ها، کرم ها، بالم ها، و اسپری ها منجر به پوسته پوسته شدن و خارش پوست سر می شود. تعدادی از مواد موجود در این محصولات – به ویژه رنگ مو و اسپری های محافظ – می توانند باعث ایجاد حساسیت در پوست سر شما شوند.

همیشه یک تست از هر محصول جدیدی که قصد استفاده از آن را دارید انجام دهید. همچنین می‌توانید یک قرار ملاقات با متخصص پوست خود تعیین کنید تا یک آزمایش کامل در مورد مواد تشکیل دهنده پوست شما انجام شود. از این اطلاعات برای انجام تمام خریدهای آینده خود استفاده کنید!

خشکی پوست سر می تواند با عادات مراقبت از مو نیز تشدید شود. بسته به دفعات شستن موها، پوسته پوسته شدن و خارش سر می تواند غالب شود. شامپو زدن اغلب پوست سر شما را خشک می کند و از طرف دیگر، شستشوی نادر می تواند منجر به تجمع چربی شود. عادات شستشوی موهای خود را مرور کنید و شامپوی خشک را به برنامه مراقبت از موهای خود اضافه کنید.

ماسک های مو می توانند به از بین بردن خارش پوست سر کمک کنند و در عین حال موهای شما را تغذیه و حالت دهند. آنها به علت اصلی پوسته پوسته شدن، خارش و التهاب پوست سر شما می پردازند.

ماسک مو ترمیم کننده آسیب شدید دوو. این ماسک که با کرم مرطوب کننده و مواد فعال کراتین ساخته شده است، زمانی که به مدت 15 دقیقه روی قفل بماند، پتانسیل واقعی خود را آشکار می کند. بنابراین، دفعه بعد که احساس خارش کردید، فقط روش Dove را جبران کنید!

پسوریازیس یک بیماری شایع پوستی است که باعث ایجاد لکه های قرمز و پوسته پوسته می شود که منجر به خارش می شود. اگر با پسوریازیس در بدن خود سروکار دارید.

این احتمال وجود دارد که شما نیز آن را روی پوست سر خود قرار دهید. این موضوع مستلزم توجه متخصصان است زیرا نمی توانید به تنهایی آن را درمان کنید. درمان معمول پوسته پوسته شدن و خارش پوست سر ناشی از پسوریازیس، شستشوی مو با اسید سالیسیلیک یا روغن معدنی موجود در آن است.

به همین دلیل مهم است که با یک متخصص مشورت کنید تا با محصول مناسبی که موهای شما را سنگین نمی کند تماس بگیرید!

Q1 آیا شوره سر منجر به ریزش مو می شود؟

A1: شوره سر خود باعث ریزش مو نمی شود. با این حال، شوره سر شدید می تواند باعث شود که فرد پوست سر خود را آنقدر خراش دهد که به آن آسیب برساند. التهاب مکرر در فولیکول های مو می تواند باعث آسیب و زخم، کند شدن یا توقف رشد مو شود. این می تواند باعث ضعیف یا نازک شدن موها شود.

Q2 آیا شوره سر با سلامت روده ارتباط دارد؟

پاسخ 2: بله، شوره سر پایدار است، معمولاً نشانه ای از رشد بیش از حد مخمر در سایر نقاط بدن، به ویژه دستگاه گوارش است. از این رو، اعتقاد شما به اینکه ریشه مشکل شما در دستگاه گوارش و رژیم غذایی شماست درست است!

Q3 آیا استفاده از شانه یا برس مشترک می تواند منجر به شوره سر شود؟

بله، از اشتراک‌گذاری مرتب شانه‌ها و برس‌هایتان خودداری کنید، زیرا می‌تواند کیفیت قفل‌های شما را مختل کند. چگونه؟ وقتی موهایتان را شانه می‌کنید، دندان‌های شانه شما ممکن است کثیفی و روغن یال شخص دیگری را ایجاد کند. این انتقال می تواند باعث مشکلات و عفونت شود – یکی از آنها خارش پوست سر است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۵۰۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان