//
کدخبر: ۳۸۲۲۲۱ //

اگر کمردرد دارید این خوراکی ها را بخورید

کمر درد مشکل رایجی است که بسیاری از ما بارها آن را تجربه کرده‌ایم. البته بعضی افراد به طور مزمن دچار این بیماری هستند. تغذیه می‌تواند در هر کدام از انواع کمر درد نقش مهمی داشته باشد. به این ترتیب برای کاهش میزان درد به افرادی که دچار کمر درد مزمن هستند توصیه می‌شود رژیم غذایی خاصی در پیش بگیرند.

اگر کمردرد دارید این خوراکی ها را بخورید
به گزارش فرتاک نیوز،

کمر درد یکی از شایع‌ترین دردهایی است که در جوامع امروزی حتی بسیاری از جوانان هم به آن مبتلا هستند. بلند کردن اجسام سنگین، نشستن‌های طولانی و اشتباه، نداشتن تحرک کافی و همچنین سبک زندگی اشتباه و به طور کلی ضعف عضلات باعث بروز درد در ناحیه کمر خواهند شد. البته سوءتغذیه یعنی نرسیدن مواد مغذی خاص به بدن ما می‌تواند عامل مهمی برای بروز کمردرد باشد.

 

کدام مواد غذایی کمر درد را کاهش می‌دهند؟

در واقع تغذیه نامناسب می‌تواند عاملی برای بروز کمردرد به ویژه در جوانان باشد. چون باعث ضعف عضلات در ناحیه کمر و اطراف ستون فقرات، خواهد شد. استحکام عضلات به‌اندازه‌ای نیست که بتواند در برابر تغییرات ناگهانی مقاوم باشد و آن‌ها را تحمل کند. به این ترتیب می‌توان گفت موادغذایی ارتباط مستقیمی در توانمند کردن عضلات اطراف ستون فقرات و ناحیه کمر دارند.

تغذیه سالم
نقش انتخاب نوع تغذیه در عملکرد بدن اهمیت زیادی دارد. یعنی بدن ما زمانی می‌تواند به بهترین شکل کار خود را انجام دهد که ترکیبی از همه مواد غذایی لازم برای او تأمین باشد. به این ترتیب داشتن رژیم متعادل حاوی میوه‌های تازه و سبزیجات، غلات و غذاهای کم‌چربی،کم‌نمک و کم شکر و همچنین مصرف مایعات می‌تواند در تأمین سطح انرژی بالاتر و تعادل وزن؛ احساس بهتری در افراد ایجاد کند. البته در صورت وجود هر گونه بیماری؛ قبل از تغییر رژیم غذایی، حتماً باید با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت گرفته شود. چون ممکن است کاهش بعضی مواد غذایی لازم یا افزایش آن‌ها منجر به تداخلات دارویی یا شیمیایی در بدن بیمار شود.

کمر درد حاد و مزمن
کمر درد به صورت‌های مختلف در افراد دیده می‌شود. گاهی به صورت گرفتگی‌های ناگهانی یا دردهای شدید و زودگذر که ممکن است بین چند روز تا چند هفته طول بکشد. اما درد آن اغلب به گونه‌ای است که مانع از انجام فعالیت‌های فرد خواهدشد.

این گونه گرفتگی‌ها معمولاً با مراقبت‌های فردی و استراحت کافی بهبود خواهند یافت و باعث ناتوانی طولانی مدت نخواهند شد. اما دردهای شدید کمر معمولاً دردهای مکانیکی هستند؛ یعنی در طرز عملکرد و حرکت اجزای تشکیل دهنده پشت شامل ستون مهره، عضلات، دیسک‌های بین مهره‌ای و اعصاب اختلال ایجاد می‌کنند. هنگامی که درد در ناحیه کمر بین چهار تا دوازده هفته باقی بماند به عنوان کمر درد حاد شناخته می‌شود. کمر درد مزمن نیز به دردی گفته می‌شود که پس از رفع علل اولیه دردآن باز هم باقی بماند.

گاهی افراد مبتلا به کمر درد حاد دچار دردهای مزمن هم می‌شوند که علائم آن ممکن است تا چند سال باقی بمانند که البته بعضی از این بیماری‌ها به کمک دارو و بعضی دیگر با جراحی درمان خواهند شد. بسیاری از کمردردها ممکن است تنها با دنبال کردن چند تغییر ساده در سبک زندگی، افزایش تحرک و فعالیت درمان شوند. ضمن آنکه می‌توان از بروز بعضی کمر دردها با پیروی از رژیم غذایی مقوی، ساده، سالم و متعادل پیشگیری کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۲۲۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان