//
کدخبر: ۳۷۹۷۶۵ //

آیا آبریزش بینی در کودکان طبیعی است؟

فصل زمستان با سرما خوردگی و آنفولانزا همراه است و این موضوع برای گروه های سنی حساس مانند افراد کهنسال و کودکان مهمتر است. ممکن است به نظر برسد که بینی کودک نوپا یا پیش دبستانی شما همیشه آبریزش دارد، اما کارشناسان می گویند این طبیعی است.

آیا آبریزش بینی در کودکان طبیعی است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر ماریا مجیا، دانشیار پزشکی خانواده و جامعه در کالج پزشکی بیلور در هیوستون در این رابطه گفت: کودکان زیر ۶ سال به طور متوسط ۶ تا ۸ بار درسال به سرماخوردگی مبتلا می شوند که علائم آن به طور متوسط ۱۴ روز طول می کشد، البته بسیار طبیعی است که کودکان با تقویت سیستم ایمنی خود به طور مکرر به بیماری مبتلا شوند.

وی در ادامه افزود: بیشتر این سرماخوردگی ها در پاییز و زمستان اتفاق می افتد. کودکانی که در مهد کودک یا مدرسه ثبت نام می ‌کنند، به سادگی در معرض بسیاری از عوامل بیماری ‌زا، ویروس ‌ها و باکتری‌ ها قرار می ‌گیرند که سیستم ایمنی کمتر توسعه‌ یافته ‌شان نمی‌ تواند با آن ها مقابله کند.

از منظر تخصصی قانون کلی این است که اگر فرزند شما پس از یک هفته تا ۱۰ روز بهبود یابد، به احتمال زیاد بیماری وی تنها یک سرماخوردگی بوده است، اما اگر علائم آنها برای مدت طولانی تری ادامه داشته و یا پس از قرار گرفتن در معرض مواد خاص یا در طول تغییرات فصلی ظاهر می شود، احتمالاً آلرژی ها عامل ایجاد این عارضه است.

هنگامی که به نظر می رسد کودک علائمی مطابق با آلرژی دارد، ارائه دهنده مراقبت های اولیه ممکن است مراجعه به متخصص آلرژی یا متخصص گوش، حلق و بینی را توصیه کند.

کودکانی که علائم بیماری های ویروسی را نشان می ‌دهند، در صورت بروز یک یا چند مورد از علائم مختلف، از جمله امتناع از نوشیدن مایعات برای مدت طولانی، مشکل در تنفس یا تنفس سریع، و تب بالا و طولانی مدت برای سه روز ، باید فوراً به پزشک مراجعه کنند. سایر علائم نگران کننده عبارتند از قرمز شدن چشم ها یا ترشحات زردرنگ یا تغییرات رفتاری مانند تحریک پذیری یا بی حالی وکاهش پاسخ دهی به عوامل محیطی.

باید توجه داشت که علائم عفونت گوش مانند درد و گیجی همچنین به این معنی است که زمان مراجعه به پزشک فرارسیده است.

والدین می توانند عادات سالمی را برای کمک به پیشگیری از بیماری، از جمله شستن صحیح دست ها به فرزندان خود بیاموزند. آن ها باید یاد بگیرند که پس از استفاده از دستشویی دست های خود را بشویند و با افزایش سن، پس از دست زدن به بینی، دست و صورت خود را شست و شو دهند. اگر آب و صابون در دسترس نباشد، ضدعفونی کننده دست یک گزینه جایگزین است.

همچنین والدین باید به کودکان خود بیاموزند که هنگام سرفه، با استفاده از آرنج دهان خود را بپوشانند تا از گسترش بیماری جلوگیری شود.

در خاتمه توصیه می شود، اطمینان حاصل کنید که کودکان وعده های غذایی سالم خورده، آب فراوان می نوشند و خواب کافی دارند. وعده های غذایی متعادل حاوی ویتامین ها و مواد معدنی می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن آنها کمک کند.

والدین همچنین می توانند با به روز نگه داشتن آن ها در مورد واکسیناسیون ، از جمله واکسن های کووید ۱۹و آنفلوانزا، به سالم ماندن کودکان کمک کنند.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۹۷۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان