//
کدخبر: ۳۷۵۴۲۳ //

در آلودگی هوا چی بخوریم چی نخوریم؟

این روزها میزان آلودگی هوا به وضعیت بسیار نامطلوبی رسیده و لطمات زیادی به سلامت مردم وارد می‌شود. خستگی، عصبانیت، کم حوصلگی، کلافگی، سردرد، سوزش چشم و گلو، مشکلات تنفسی و...از جمله آثار سوء وارده به بدن است.

در آلودگی هوا چی بخوریم چی نخوریم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 این روزها میزان آلودگی هوا به وضعیت بسیار نامطلوبی رسیده و لطمات زیادی به سلامت مردم وارد می‌شود. خستگی، عصبانیت، کم حوصلگی، کلافگی، سردرد، سوزش چشم و گلو، مشکلات تنفسی و...از جمله آثار سوء وارده به بدن است که نتیجه تنفس هوای آلوده است.

 

آلودگی هوا تهدیدی جدی برای سلامت است که باعث افزایش احتمال بروز عوارضی همچون سکته مغزی، بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های مزمن تنفسی، سرطان و کم هوشی می‌شود، اما می‌توان با راهکارهایی از بروز برخی از این عوارض در امان ماند.

شاید نتوان به راحتی جلوی آلودگی هوا را گرفت اما می‌توان با راهکارهایی این شرایط خطرناک را تا حدودی کنترل کرد. بهترین راه موجود، ماندن در خانه و قرار نگرفتن در فضای آزاد است که با شرایط کاری هر فرد، نمی‌توان آن را به عنوان راهکاری صد در صد در نظر گرفت.

خوردن مایعات به ویژه آب نه تنها باعث پاکیزگی مجاری گلو و دهان شده بلکه به دفع سموم از کلیه‌ها هم کمک می‌کند. استفاده از چای به دلیل تئوفیلین موجود در آن می‌تواند مجاری ریوی را بازکرده و ترشحات ریوی جمع شده را به بیرون ریه انتقال دهد.

شکلات تلخ بخورید/شیر خوردن یادتان نرود

استفاده از شکلات تلخ هم در روزهای آلوده موثر است. استفاده حداکثر ۳ لیوان شیر و خوردن لبنیات به کودکان توصیه می‌شود؛ ضمن اینکه شیر داغ به عنوان یک مایع گرم کمک می‌کند تاثیر آلاینده‌ها در بدن کمتر شود و برونش‌های ریه توان بهتری برای انتقال اکسیژن پیدا کنند و اکسیژن بیشتری توسط خون به اندام بدن برسد.

منابع غذایی حاوی ویتامین E استفاده کنید

مهمترین آنتی اکسیدانها ویتامین‌های C، E بتاکاروتن، سیلنیوم و روی هستند. این مواد مغذی به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی که دارند به‌ طور موثری از بروز التهابات جلوگیری کرده و موجب غیرفعال شدن رادیکال‌های آزاد موجود در هوای آلوده می‌شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۵۴۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان