//
کدخبر: ۳۷۵۲۸۵ //

دمنوش‌های شگفت انگیز برای درمان سرماخوردگی

نوشیدن چای و دمنوش گاهی به بهبود علائم سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند.

دمنوش‌های شگفت انگیز برای درمان سرماخوردگی
به گزارش فرتاک نیوز،

مایع گرم چای گلو را تسکین می دهد و به رفع احتقان کمک می کند. همچنین انواع چای و دمنوش های گیاهی به طور معمول حاوی خواص ضد باکتریایی هستند که سبب درمان سریع سرماخوردگی می شوند. اگر مقداری عسل هم به چای خود اضافه کنید، به درمان سرفه کمک خواهید کرد. چکاندن کمی لیمو در چای نیز سبب می شود تا بدن ویتامین ث بیشتری دریافت و سرماخوردگی را با سرعت بیشتری تضعیف کند.

البته باید به خاطر داشته باشیم که چای مناسب به هیچ وجه جایگزین آنتی بیوتیک ها یا سایر داروهای تجویز شده توسط پزشک برای درمان بیماری نیست. دمنوش هایی موثری که در ادامه معرفی می شوند، به وسیله منابع معتبر از جمله وزارت کشاورزی آمریکا تایید شده اند.

نعناع فلفلی

علاوه بر طعم متمایز چای نعناع فلفلی، منتول موجود در برگها را نیز می توان به راحتی با جویدن برگهای دم شده وارد بدن خود کرد که در این صورت کمک فراوانی به سرفه های آزار دهنده می کنیم. این ترکیب خواصی مشابه شربت های ضد سرفه دارد و همچنین با خلاص کردن بیمار از شر احتقان به تنفس راحت تر نیز یاری خواهد رساند. چای نعناع فلفلی همچنین درد، التهاب و بدن درد را نیز کاهش می دهد.

در مطالعات علمی مختلف هم مزایای متعددی در ارتباط با خواص ضد میکروبی و ضد ویروسی چای نعناع فلفلی گزارش شده است.

دمنوش بابونه

پزشکان همراه با مصرف مایعات، استراحت را نیز برای غلبه بر سرماخوردگی و آنفلوانزا به بیماران توصیه می کنند. اما متاسفانه استراحت و خواب در شرایط ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا می تواند کار بسیار دشواری باشد.

گل های چای بابونه برای کمک به خواب ترکیبات کلیدی و بسیار مهمی هستند. گیاه بابونه دارای فلاونوئیدهایی در گلبرگ های خود است که عملکرد آرام بخشی دارند. این چای همچنین دارای خواص ضد التهابی است و از این رو می تواند برای بیماران مذکور به شدت مفید باشد.

اکیناسه

این گل بنفش که بومی آمریکای شمالی است و از طریق عطاری های سراسر کشور قابل خریداری است، در صورت مصرف به عنوان مکمل دارویی خطر ابتلا به سرماخوردگی را تا ۵۸ درصد کاهش می دهد. خواص ضد التهابی موجود در گیاه اکیناسه به سیستم ایمنی بدن ما کمک می کند تا مدت زمان درگیری با سرماخوردگی یا آنفلوانزا را تا حد امکان کاهش دهد.

در مجموع هنگامی که چای اکیناسه را دم کرده و می نوشیم، بهترین انتخاب گیاهی ممکن را به منظور مبارزه با بیماری در حال وقوع انجام داده ایم.

دمنوش زنجبیل برای درمان سرماخوردگی

اگر گلودرد دارید، چای زنجبیل می تواند آن را به خوبی تسکین دهد. زنجبیل حاوی ترکیبات ضد التهابی و همچنین موثر علیه رشد میکروارگانیسم‌ های بیماری زا است و بدین ترتیب از ایجاد عفونت و پیشروی آن جلوگیری می کند.

اگر به دنبال ابتلای به بیماری دچار ناراحتی و درد معده نیز می شوید، چای زنجبیل به رفع این مشکل و همینطور حالت تهوع کمک می کند. این چای در عین حال می ‌تواند سینوس ها را پاک کند، احتقان را از بین ببرد و استفراغ و بیماری حرکت را کاهش دهد.

آقطی

گیاه آقطی برای قرن ها به منظور کاهش علائم بیماری های رایج نظیر سرماخوردگی کاربرد داشته است.

یکی از مواد اصلی موجود در آقطی ترکیبات آنتی اکسیدانی قوی هستند و از این رو می توان با اطمینان اظهار نظر کرد که آقطی در راستای تقویت سیستم ایمنی نقش مهمی دارد. انواع شربت ها و عصاره های گیاهی آلدربری یا آقطی در کنار گیاه دم شده می توانند به کوتاه کردن مدت زمان ابتلا به سرماخوردگی یا آنفلوانزا کمک کنند.

چای سبز

تمرکز روی تمامی حوزه هایی که چای سبز بر سلامتی تاثیر می گذارد، امری کاملا دشوار به شمار می رود. از بهبود عملکرد مغز گرفته تا چربی سوزی، چای سبز نوعی چاقوی چند لبه میان نوشیدنی های گرم محسوب می شود.

وقتی صحبت از سرماخوردگی و آنفلوانزا می شود، آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز به از بین بردن باکتری های آسیب رسان و رادیکال های آزاد کمک شایانی می کنند. گفتنی است که احتقان و سرفه نیز با نوشیدن این چای تا اندازه زیادی کاهش می یابد.

ختمی

یکی دیگر از چای های مملو از ترکیبات آنتی اکسیدانی قوی چای ختمی است که در عین حال غنی از ویتامین ث و آهن هم محسوب می شود.

تمامی این اجزا به سیستم ایمنی بدن کمک می کنند تا تعادل خود را حفظ و با باکتری ها مبارزه کند. در نتیجه دوره زمانی درگیری با سرماخوردگی یا آنفلوانزا کاهش می یابد.

گزنه

هرچند ممکن است امروزه گیاه گزنه کاربرد محدودتری در مقایسه با گذشته داشته باشد، اما هنوز هم می توان از مزایای فوق العاده چای آن بهره برد.

گیاه گزنه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی متنوع است. اما دو مورد از مهمترین آنها ویتامین ث و کاروتن هستند. هر دو این ترکیبات به سیستم ایمنی بدن کمک می کنند تا به طور موثر با باکتری های خارجی مبارزه کند.

هرچند نوشیدن چای مناسب می تواند کمک بزرگی به رفع علائم بیماری کند، اما اقدامات دیگری هم مطرح هستند که ما را با ضریب اطمینان بالایی از شر ابتلا به آنفلوانزا نجات می دهند. از جمله این رویکردها تزریق واکسن آنفلوانزا است که هر ساله متداول ترین سویه ها را پوشش می دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۵۲۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان