//
کدخبر: ۳۷۳۹۳۴ //

درمان آنفلوانزا با طب سنتی

بیماری‌های تنفسی همانند سرماخوردگی، آنفلوانزا و کووید با شروع فصل سرما شیوع بیشتری پیدا می‌کنند. با افزایش شیوع بیماری‌های ویروسی از جمله آنفلوانزا بیشتر افراد به دنبال این هستند تا از راه‌های مختلف از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند و یا در صورت ابتلا، به‌سرعت بیماری را درمان کنند.

درمان آنفلوانزا با طب سنتی
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در هفته‌های آینده شیوع ویروس آنفلوانزا گسترش پیدا خواهد کرد و تا دو ماه آینده ادامه خواهد داشت، اما عفونت‌های ویروسی مثل آنفلوانزا نیاز به درمان با آنتی‌بیوتیک ندارند.

محمد انصاری‌پور، متخصص طب سنتی ایران و عضو گروه طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا، به راه‌های پیشگیری از بیماری‌های ویروسی اشاره و اظهار کرد: بیماری‌های عفونی مانند کرونا و آنفلوانزا در بعضی از افراد به‌صورت خفیف و در بعضی افراد به‌صورت شدید بروز پیدا می‌کند، حتی گاهی برخی از افراد با این بیماری‌ها درگیر نمی‌شوند و این نشان دهنده استعداد عدم ابتلا به بیماری است. در ادامه راهکارهای این متخصص طب سنتی ایران برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا و روش‌های درمان آن را می‌خوانید.

استعداد بیماری چگونه به وجود می‌آید؟

استعداد بیماری زمانی به وجود می‌آید که سیستم ایمنی تضعیف شود و یا سیستم ایمنی متعادل نباشد، پس افراد برای اینکه به این بیماری‌ها مبتلا نشوند باید وضعیت سیستم ایمنی خود را متعادل نگه دارند. ورزش، تغذیه مناسب، خواب مناسب و کافی مهم‌ترین گام‌هایی هستند که سیستم ایمنی ما را متعادل می‌کند، اما به‌غیراز این موارد آرامش روحی و روانی هم کمک مؤثری خواهد کرد.

ورزش صحیح چه تأثیری در پیشگیری از ابتلا به بیماری دارد؟

منظور از ورزش مناسب روزی ۳۰ تا ۴۵ دقیقه پیاده‌روی بعدازظهرها یا عصرها است که هوا کمی خنک شده باشد.

تغذیه مناسب برای پیشگیری از ابتلا به بیماری چه ویژگی‌هایی دارد؟

در رابطه با تغذیه هرکس باید به چهار سؤال پاسخ دهد؛ ۱_ چه موقع غذا بخوریم؟ زمانی که واقعاً گرسنه باشید و تا گرسنه نشدید غذا نخورید. اگر غذا خوردید و سیر هستید و غذای دیگری می‌بینید دو مرتبه آن را نخورید، زیرا روی هم غذا خوردن هضم را مشکل می‌کند.

 ۲_ چگونه غذا را بخوریم؟ غذا را باید کامل بجویم، تقریباً هر لقمه حدود ۴۰ تا ۶۰ ثانیه برای زمان می‌برد تا کامل جویده شود و زمانی که داخل دستگاه گوارشی می‌رود به‌درستی هضم شود. وقتی که غذا به‌درستی هضم شود، سموم و فضولات کمتری در بدن به‌خصوص در کبد تجمع خواهد شد.

۳_ چه میزان غذا بخوریم؟ به‌اندازه‌ای غذا بخورید که هنوز چند لقمه جای خالی داشته باشید، معده کامل نباید پر شود. پرخوری عامل بسیاری از بیماری‌ها همچون نفخ شکم، بزرگی شکم، رفلاکس معده، یبوست و عوارض دیگر خواهد شد.

۴_ چه چیزی بخوریم؟ انسان موجود همه‌چیزخوار است و می‌تواند انواع حبوبات، سبزی‌ها، میوه‌ها، گوشت‌ها و لبنیات را  مصرف کند، منتهی علاوه بر اینکه باید تعادل را رعایت کند و مراقب مقدار مصرف باشد، تنوع هم باید رعایت کند. افراد می‌توانند همه‌چیز را مصرف کنند، اما باید چیزی که می‌خورند با معده‌ آن‌ها سازگار باشد. برخی افراد می‌گویند وقتی شیر می‌خورند دل‌درد می‌گیرند و یا حبوبات می‌خورند دچار نفخ معده می‌شوند. همچنین اگر غذا را به‌درستی نجوند، روی هم بخورند یا چند نوع غذا را در هم بخورند، دچار نفخ یا رفلاکس می‌شوند که این موارد بسیار مضر خواهد بود.

نفخ یا رفلاکس چه عوارضی دارد؟

نفخ یا رفلاکس که امروزه به اصطلاحاً آن را رسپانسی می‌گویند، فرد را مستعد بیماری‌های متعددی از جمله سرطان‌ها، سکته‌ها، فشارخون، دیابت و بیماری‌های عفونی می‌کنند و ریه، مغز، کلیه‌ها و سیستم ادراری را تحت تأثیر قرار می‌دهند. بنابراین باید به دستگاه گوارش خودمان احترام بگذاریم و مراقب باشیم که دستگاه گوارش در حالت آسایش باشد و مشکلی برای آن پیش ‌نیاید.

خواب کافی برای هر فرد چقدر است؟

افراد می‌بایست خواب مناسب و کافی داشته باشند، یعنی یک فرد بزرگ‌سالان باید ۷ تا ۹ ساعت در شبانه‌روز خواب داشته باشد. هر فرد می‌تواند روزانه حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از ناهار در روز بخوابد، اما بیش از این خواب روز مفید نیست. صبح اگر کسی دیر از خواب بیدار شود و تا دیروقت بخوابد، عصرها بخوابد یا شب‌ها دیر بخوابد مستعد انواع بیماری‌ها از جمله بیماری‌های عفونی، آنفلوانزا، کرونا، سرطان، فشارخون و بیماری‌های غیر واگیر خواهد شد.

 پس طول خواب حدود ۷ تا ۹ ساعت برای بزرگ‌سالان و برای کودکان کمی بیشتر خواهد بود. تأکید داریم که افراد دو ساعت قبل از نیمه‌شب بخوابند و صبح قبل از طلوع آفتاب از خواب بیدار شوند. زمان رفتن به رختخواب و زمان بیدار شدن صبح برای تضمین سلامتی بسیار مهم است. همچنین طب جدید این موضوعات را تصریح و تائید می‌کند که افراد باید زود بخوابند و کسانی که شب زود می‌خوابند قطعاً صبح راحت‌تر و بانشاط‌تر بیدار می‌شوند.

آرامش روانی به چه چیزی بستگی دارد؟

آرامش روحی و روانی افراد وابسته به این است که خیلی خودشان را با غم و غصه درگیر نکنند و افکار مزاحم نتواند آن‌ها را آزار دهد. سعی کنید خوش‌قلب و مهربان باشید، همه انسان‌ها و طبیعت را دوست داشته باشید، خودتان را ازلحاظ معنوی قوی کنید و از طریق صحبت با خدا از او کمک بخواهید تا مشکلات حل شوند و دچار بزرگ‌نمایی مشکلات نشوید.

برای درمان بیماری‌های ویروسی چه کنیم؟

برای درمان هر نوع بیماری‌های ویروسی از جمله کرونا، آنفلوانزا، سرماخوردگی، تب و بدن درد که افراد مختلف همچون بزرگ‌سالان، کودکان و بیشتر دانش آموزان با آن‌ها درگیر می‌شوند، اولین گام این است که غذاهای آبکی و سوپ را به فرد بیمار بدهیم، چراکه گاهی بیماران دچار بی‌اشتهایی می‌شوند و از غذاهایی که آبکی نباشد خوششان نمی‌آیند و اشتهایشان کم می‌شود، بر این اساس مصرف غذاهای آبکی و سوپ را توصیه می‌کنم.

بهترین سوپ مناسب برای بیماران چیست؟

بهترین سوپ بلغور گندم است. مردم فکر می‌کنند سوپ جو بهتر است، درصورتی‌که سوپ گندم برای درمان و پیشگیری از بیماری‌ها بهترین گزینه خواهد بود، زیرا سوپ جو با بعضی از معده‌ها سازگار نیست.

سوپ گندم را چطور باید تهیه کرد تا برای بیمار مفید باشد؟

سوپ گندم را باید با یک فنجان بلغور گندم، یک لیوان آب، جعفری و شوید تازه خورد شده (از هرکدام سه قاشق غذاخوری) هویج متوسط یک عدد، پیاز کوچک تفت داده شده یک عدد، نمک و زردچوبه به میزان لازم، روغن کنجد دو قاشق غذاخوری و یا کره حیوانی پاستوریزه ۲۰ گرمی تهیه کنیم. این سوپ را چهار نفر در یک وعده می‌توانند مصرف کنند و یا یک نفر می‌توانند ظهر و شب آن را بخورد.

میزان مصرف سوپ گندم چقدر است؟

مقدار مصرف سوپ گندم یک کاسه ماست خوری همراه صبحانه، ناهار و شام است، البته اگر کسی اشتهایش کم بود می‌تواند همین سوپ را به‌تنهایی بخورد و اشکالی ندارد اگر اشتهایی برای خوردن ناهار ندارد.

این سوپ چه فوایدی برای بیمار دارد؟

هرکدام از اجرای این سوپ کاری در بدن انجام می‌دهد و برای یک قسمت مفید است. یکی خشونت حلق را کم می‌کند، یکی التهاب را کاهش می‌دهد، یکی برای سرفه خوب است و دیگری روی کبد تأثیر مثبت می‌گذارد و سیستم ایمنی را متعادل می‌کند و درمجموع اجزا سوپ مجاری تنفسی را باز می‌کند و التهابات مجاری تنفسی را کاهش می‌دهد و باعث دفع سموم از بدن خواهد شد، در پایان از این طریق سیستم ایمنی را متعادل می‌سازیم.

پس مصرف سوپ گندم جنبه پیشگیرانه دارد؟

اطرافیان بیمار هم اگر این سوپ را بخورند شانس ابتلا آن‌ها به بیماری‌های ویروسی کم می‌شود، بنابراین سوپ گندم جنبه درمانی و پیشگیری دارد. توصیه می‌شود همه مردم هفته‌ای سه تا چهار وعده یا سه تا چهار روز همراه با غذا یک کاسه ماست خوری از این سوپ مصرف کنند تا کمتر به بیماری‌ها مبتلا شوند.

بهترین دارو برای درمان بیماری‌های ویروسی چیست؟

دستور بعدی برای بیماران مبتلا به بیماری‌های ویروسی مصرف شربتی به نام موکوزیفت است. این شربت گیاهی ترکیبی از عناب و گیاه زنیان بوده که مراحل آزمون‌های عملی را طی کرده، برای بیماران کرونایی کارآزمایی بالینی شده و برای درمان بیماری آنفلوانزا هم تأثیرات خوبی خواهد داشت. این شربت به کاهش تب، کاهش دوره بیماری، کاهش عوارض ناشی از بیماری و بازگشت اشتها کمک خواهد کرد. این شربت را می‌توانید در بعضی از داروخانه‌ها پیدا کنید. البته این شربت بهتر است با دستور پزشک مصرف شود، اما برای پیشگیری و درمان بسیار مؤثر است.

میزان مصرف شربتی موکوزیفت برای بیماران چقدر است؟

برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی باید این شربت را به میزان یک قاشق غذاخوری قبل از صبحانه و شام مصرف کنید، اما برای درمان باید در دو روز اول هر شش ساعت دو قاشق غذاخوری و روزهای بعد هر ۸ ساعت یک قاشق غذاخوری مصرف شود تا بیمار سلامتی خودش را به دست آورد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۳۹۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان