//
کدخبر: ۳۷۱۶۲۸ //

گوشت قرمز بخوریم یا نخوریم؟ + خواص و عوارض

گوشت قرمز یکی از محصولات پروتئینی محبوب و لذیذی است که علاقه‌مندان زیادی دارد. این گوشت، دارای مزایا و معایب است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. همچنین نکاتی درباره شناخت گوشت قرمز خوب را به شما خواهیم گفت.

گوشت قرمز بخوریم یا نخوریم؟ + خواص و عوارض
به گزارش فرتاک نیوز،

از خواص و مضرات گوشت قرمز چه می‌دانید؟

گوشت قرمز یکی از منابع غنی پروتئین است. پروتئین از اسید آمینه‌ها تشکیل شده که برای بدن انسان مانند سوخت برای اتومبیل است. افرادی که بدن سالمی دارند می‌توانند در هفته سه الی چهار بار گوشت قرمز مصرف کنند. این ماده پروتئینی انواع مختلفی مانند گوشت گوسفندی، گوشت گوساله، گوشت گاو و ... دارد که می‌توانید هر کدام را به صورت آبپز، سرخ شده، کباب شده تهیه و میل کنید. البته هر کدام از این گوشت‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. در ادامه به مقایسه دو گوشت پرطرفدار یعنی گوشت گوسفند و گوساله خواهیم پرداخت.

خواص و مضرات گوشت قرمز

گوشت گوسفند بهتر است یا گوساله؟

از نظر ارزش غذایی این دو گوشت موارد مشابه زیادی با یکدیگر دارند. اما از نظر بافت، عطر و طعم با هم فرق دارند.

از نظر چربی و کالری، گوشت گوسفند پر چربی‌تر و پرکالری‌تر از گوساله است. جالب است بدانید که گوشت گوساله پروتئین بیشتری دارد اما پروتئین گوشت گوسفند، راحت‌تر جذب می‌شود.

 

درست است که گوشت گوسفند چربی زیادی دارد اما به این معنا نیست که چربی آن مضر باشد، بلکه چربی آن از نوع سالم است و به دفع کلسترول خون نیز کمک زیادی می‌کند.

دیگر ماده‌ای که به وفور در گوشت گوسفند موجود است امگا3 و امگا6 بوده که به سلامت قلب و عروق کمک بسیاری می‌کنند. همچنین حاوی مقداری کراتین است که این ماده به تقویت عضلات کمک زیادی می‌کند.

طعم و مزه گوشت گوسفندی با گوساله چه تفاوتی دارد؟

در طعم و مزه گوشت گوسفند چربی بیشتری احساس می‌شود. این چربی باعث طعمی متفاوت و بافتی نرم می‌شود. طبخ آن نیز به قلق‌های خاصی نیاز دارد؛ اول محار بوی آن است که باید از طعم دهنده‌های بیشتری در پخت این گوشت استفاده شود و در حدی پخته شود که نه خام بماند و نه سفت شود. به علاوه، اگر گوسفند جوان باشد، مواد مغذی موجود در گوشت آن بیشتر است و پخت راحت‌تری نیز دارد.

فواید گوشت قرمز برای تقویت اعصاب

مصرف گوشت قرمز برای اعصاب بسیار مفید است زیرا این ماده غذایی مملو از انواع ویتامین‌های گروه B مانند ویتامین‌های B6 و B12 است. کمبود این ویتامین‌ها باعث ضعیف شدن اعصاب، آسیب‌ها و بیماری‌های عصبی می‌شود. به طور کلی این ویتامین‌ها نقش مهمی در سلامت بدن دارند و کمبود آن‌ها می‌تواند در بروز بیماری‌های قلبی و عروقی موثر باشد.

طبع انواع گوشت قرمز

مهم‌ترین نکته‌ای که همین ابتدا باید به آن اشاره کرد این است که تنها گوشتی که برای هر چهار نوع طبع یعنی (سرد و خشک، سرد و تر، گرم و خشک، گرم و تر) مناسب بوده گوشت گوسفند، علی الخصوص گوشت بره است. از دیگر فواید این گوشت می‌توان به بهبود کم‌خونی و کمبود آهن اشاره کرد.

طبع گوشت گوساله سرد و خشک است. با توجه به سرد بودن طبع آن، افرادی که دارای طبع سرد هستند باید این گوشت را با مصلحات آن مصرف کنند. از مصلحات گوشت گوساله نیز می‌توان به فلفل، دارچین، زردچوبه، سیر، پیاز، فلفل دلمه‌ای، آویشن، زیره و زنجبیل اشاره کرد.

شما می‌توانید با ترکیب این دو گوشت، طبع آن‌ها را متعادل کنید.

نکات مهم در خرید گوشت تازه

در خرید گوشت باید به چند مشخصه دقت کنید. این موارد شامل:

    گوشت باید رنگی شفاف و قرمز داشته باشد

    گوشت باید شکل خوبی داشته باشد و بافت آن هیچگونه خرابی نداشته باشد

    اگر گوشت بوی بدی داشته باشد یعنی گوشت فاسد شده است

    گوشت نباید طعم بدی بدهد

نکات خرید گوشت تازه

اگر این موارد کاملا بررسی کنید، متوجه می‌شوید که این گوشت سالم است یا نه. البته برای راحت‌تر کردن کار خود می‌توانید خرید آنلاین گوشت قرمز را تجربه کنید.

مزایای خرید آنلاین گوشت چیست؟

مسئله‌ای که درباره خرید گوشت گوسفند و گوساله حائز اهمیت بوده این است که محصول باید در شرایط بسیار عالی به دست مشتری برسد. اینگونه که حمل آن با رعایت کامل زنجیره سرد انجام شود. یعنی از زمانی که گوشت تولید می‌شود تا وقتی که به دست مشتری می‌رسد باید در دمای مناسب (دمای یخچال) نگهداری شود.

خرید اینترنتی مواد غذایی پروتئینی این امکان را به شما می‌دهد تا در خانه بنشینید و به راحتی سفارش خود را انجام دهید و محصول را درب منزل تحویل بگیرید. و چه بهتر که در این روزها بدور از شلوغی و آلودگی بتوان خرید مواد غذایی را نیز آنلاین انجام داد.

شما کدام گوشت قرمز را انتخاب می‌کنید؟

با توجه به مواردی که در بالا گفته شد، شما چه نوع گوشتی را انتخاب می‌کنید؟ گوشت گوسفند یا گوشت گوساله؟ در این مقاله درباره انواع گوشت قرمز و خصوصیات آن‌ها مطالبی را به شما ارائه دادیم که امیدواریم مورد پسندتان واقع شده باشد.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۱۶۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان