//
کدخبر: ۳۵۰۱۱۶ //
مدیرکل دامپزشکی استان خبرداد؛

امحاء بیش از ده‌تن گوشت و آلایش غیر بهداشتی در کرمانشاه طی ماه مبارک رمضان

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه ازامحاء بیش از ده‌تن گوشت و آلایش غیر بهداشتی طی ماه مبارک رمضان در این استان خبر داد.  



امحاء بیش از ده‌تن گوشت و آلایش غیر بهداشتی در کرمانشاه طی ماه مبارک رمضان
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر حسین حیدری مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : با هدف اطمینان از سلامت فرآورده‌های خام دامی عرضه شده به شهروندان و به منظور افزایش نظارت بر عرضه مواد پروتئینی ، طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشت ویژه ایام ماه مبارک رمضان  از ۱۴ فروردین ماه آغاز و تا پایان روز۱۳ اردیبهشت ماه درقالب دو شیفت کاری و با تعداد ۹۵ نفراز بازرسین بهداشتی این اداره کل انجام گرفت.

وی اظهار داشت : طی مدت ذکر شده تعداد13 هزارو ۹۸۳ راس دام سبک و2هزار و ۹۹۶ راس دام سنگین و ۲ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۵۷۱ قطعه طیور با نظارت ناظرین شرعی و بهداشتی مستقر در کشتارگاه های دام طیور سطح استان ذبح  و مجموع ۳۸۴۶ کیلوگرم گوشت انواع دام و مقدار ۶۲ تن و ۳۸۲ کیلوگرم لاشه طیور امحاء گردید.

دکترحیدری افزود : از مجموع ۷۱۱۵ بازدید به عمل آمده از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی ،بسته بندی و قطعه بندی، کشتارگاه های دام و طیور ،انبارها و سردخانه ها و خودروهای حمل فرآورده خام دامی ، تعداد ۲۷۳ مورد عدم انطباق با شرایط دامپزشکی تشخیص داده شد و بیش از ده تن گوشت و آلایش دام و طیور به صورت کاملاً بهداشتی امحاء گردید.

وی اظهار داشت: هر گونه عرضه گوشت قرمز بدون مهر و لیبل دامپزشکی و گوشت از پیش چرخ شده یا مرغ قطعه بندی شده فاقد هویت ، تخلف محسوب می شود.

 مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه در پایان گفت: نظارت بازرسین اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه بر مراکز ذکر شده در طی سال به صورت مستمر ادامه دارد و همشهریان عزیز می توانند  در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و پیامکی 100010001512 مراتب را به این اداره کل اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی گردد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۰۱۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان