//
کدخبر: ۳۷۱۱۲۶ //

فقر ویتامین K و ۷ علامت پنهان آن در بدن!

فقر ویتامین کا تقریبا در ۳۱ درصد از بزرگسالان دیده می‌شود. فقر ناشی از این وتیامین بر استخوان ها، مفاصل و قلب تاثیر می‌گذارد.

فقر ویتامین K و ۷ علامت پنهان آن در بدن!
به گزارش فرتاک نیوز،

دو نوع ویتامین K ۱و K ۲شناخته شده است. ویتامین K ۱ نقش مهمی در لخته شدن خون دارد در حالی که نوع دوم برای سلامت استخوان ها، تنظیم رشد سلولی و جلوگیری از کلسیفیکاسیون شریان‌ها موثر است.

برای جلوگیری از کمبود این ویتامین، توصیه می‌شود بزرگسالان به میزان کافی شیر، سبزیجات تیره رنگ مانند کلم بروکلی، کاهو و اسفناج، کدو و آب انار مصرف کنند. این غذا‌ها سرشار از ویتامین K ۱ هستند. اما گوشت مرغ، جگر، تخم مرغ و پنیر‌های پرچربی همچون گودا سرشار از ویتامین K ۲ هستند.

ویتامین کا یک ویتامین محلول در چربی است بنابراین بهتر است با غذا‌های حاوی چربی‌های سالم آنرا به بدن برسانید. 

پوکی استخوان: کمبود ویتامین کا با ابتلا به پوکی استخوان مرتبط است. این ویتامین در ساختن یک نوع پروتئین استخوان به نام استئوکلسین نقش مهمی دارد. بهتر است زنان مصرف سبزیجات به ویژه انواع دارای برگ سبز را در اوایل دوران یائسگی یا پیش از آن افزایش دهند.

خونریزی زیاد: اگر زخم‌های شما خونریزی شدیدی دارند، شما ممکن است دچار فقر ویتامین کا شده باشید. دوره‌های شدید قاعدگی، وجود خون در ادرار یا مدفوع، خونریزی شدید بینی و یا لثه‌ها نیز ممکن است ناشی از فقر این ویتامین باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۱۱۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان