//
کدخبر: ۳۷۱۱۱۰ //

این بیماری ها با خون بند ناف درمان می شوند

سرپرست جهاددانشگاهی گیلان، ماموریت جهاددانشگاهی را تحقق کارهای بر زمین مانده دانست و گفت: به دنبال توسعه فعالیت این مرکز از طریق فعالیت های تبلیغی و ترویجی هستیم.

این بیماری ها با خون بند ناف درمان می شوند
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر حمیدرضا مسکنی در نشست با رییس بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی، از پژوهشگاه رویان به عنوان ویترین جهاددانشگاهی یاد کرد و متذکر شد: یک دهه از فعالیت بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی استان می گذرد و لذا به دنبال توسعه فعالیت این مرکز از طریق فعالیت های تبلیغی و ترویجی هستیم.

وی تقویت زیرساخت های بهداشتی کشور را موجب سبک شدن بار بخش درمان دانست و گفت: ماموریت جهاددانشگاهی تحقق کارهای بر زمین مانده است و لذا در حوزه سرطان و خون بند ناف ورود جدی داریم.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان با اشاره به راه اندازی مرکز غربالگری بیماری های غیر واگیر و سرطان استان گیلان در مجتمع آموزشی و پژوهشی جهاددانشگاهی استان واقع در رشت، اظهار کرد: نیازمند همکاری پزشکان، شبکه های بهداشت و درمان و بیمارستان ها جهت نهادینه سازی غربالگری سرطان هستیم.

دکتر مرتضی فلاح رییس بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی نیز، با تاکید بر لزوم نهادینه سازی فرهنگ ذخیره سازی خون بند ناف به ویژه از طریق رسانه ها و نظام آموزشی، یادآور شد: مادران باردار پیش از زایمان به بیمارستان مراجعه می کنند و لذا در زمان بارداری و حتی قبل از آن خانواده ها باید با بانک خون بند ناف و تسهیلات و مزایای آن برای آینده فرزند خود آشنایی داشته باشند.

وی از مرکز بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی استان خواست با شبکه های بهداشت ارتباط برقرار کند و گفت: روستاها تحت پوشش شبکه بهداشت قرار دارند و ماماها در ارتباط نزدیک با مادران باردار هستند و می توانند آنان را به این مرکز متصل کنند.

رییس بیمارستان انزلی، با اشاره به بررسی و رسیدگی ماهانه ماماها از وضعیت مادران باردار و ارائه آموزش های لازم اعم از ورزش و تغذیه و زایمان طبیعی، خاطرنشان کرد: خوشبختانه کرونا فروکش کرده و فرصت مناسبی ایجاد شده تا ماماها با مادران باردار ارتباط داشته باشند.

فلاح همچنین از کارشناسان جهاددانشگاهی خواست با متخصصان اطفال و ماماها و متخصصان زنان و زایمان برای تبلیغ بانک خون بند ناف ارتباط بگیرند و گفت: شهرستان انزلی به دلیل بافت جمعیت شهری و روستایی ظرفیت خوبی برای اجرای پایلوت ثبت نام نوزادان در بانک خون بند ناف است.

وی با اشاره به آمادگی بیمارستان شهید بهشتی انزلی برای همکاری با مرکز غربالگری سرطان جهاد دانشگاهی استان، ادامه داد: به منظور غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان، اقدام به راه اندازی مرکز ماموگرافی این بیمارستان کردیم و ظرفیت خوبی ایجاد شده است.

رییس بیمارستان انزلی، پراکنش انواع سرطان در شهرهای گیلان را متفاوت دانست و بیان کرد: علاوه بر شیوع سرطان پستان در استان، در حوزه سرطان گوارش نیز آمار نگران کننده ای داریم و لذا ذخیره سلامتی توسط بانک خون بند ناف و مرکز غربالگری سرطان جهاد دانشگاهی استان می تواند گام های موثری در کنترل بیماری و کاهش آمار بیماری داشته باشد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۱۱۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان