//
کدخبر: ۳۷۰۵۳۰ //

از خواص بی نظیر هل در طب سنتی باخبر هستید؟

مصرف هل به بهبود سلامت قلب، پیشگیری از بروز سرطان، مقابله با آسم، بهبود سلامت دهان و دندان و درمان سکسکه کمک شایانی می‌کند.

از خواص بی نظیر هل در طب سنتی باخبر هستید؟
به گزارش فرتاک نیوز،

هل از خانواده گیاهان زنجبیل است و غلاف‌های کوچک و سبزرنگی هستند که درون آن دانه‌های سیاهی وجود دارد. هم دانه‌ها و هم غلاف دارای طعم تند و شیرین قوی و منحصربه‌فردی است. افراد ممکن است از دانه‌ها و غلاف هل در غذاها، دسرها و غذاهای گوشتی، همچنین در نوشیدنی‌هایی مانند قهوه و چای استفاده کنند.

در ادامه به خواص هل برای سلامتی بدن می‌پردازیم:

بهبود سلامت قلب

هل دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است به همین دلیل برای قلب مفید است. این ادویه حاوی فیبر است که یک ماده مغذی است و می‌تواند به کاهش سطح کلسترول خون کمک کند و سلامت قلب را بهبود بخشد. هل سطح فشار خون را کاهش می‌دهد؛ این موضوع بر افزایش سلامت قلب اثرگذار است.

پیشگیری از بروز سرطان

هل یک ترکیب طبیعی برای درمان سرطان به شمار می‌رود؛ به نظر می‌رسد که این ادویه برای پیشگیری و به تأخیر انداختن سرطان بسیار مؤثر است. علاوه بر این هل التهاب را کاهش می‌دهد؛ این موضوع در جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی و از بین بردن آن‌ها اثرگذار است.

مقابله با آسم

هل نقش مهمی در مبارزه با علائم آسم از جمله خس‌خس، سرفه، تنگی نفس و احساس گرفتگی در قفسه سینه دارد. این ادویه از طریق بهبود جریان خون در ریه‌ها تنفس را آسان‌تر می‌کند. علاوه بر این، هل از طریق تسکین غشای مخاطی با التهاب مرتبط با آسم مبارزه می‌کند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که هل سبز می‌تواند در درمان آسم، برونشیت و دیگر مشکلات تنفسی اثرگذار باشد.

بهبود سلامت دهان و دندان

بهبود سلامت دهان و دندان از جمله خواص هل است؛ این ادویه خواص ضدمیکروبی دارد، به همین دلیل سلامت دهان و دندان را افزایش می‌دهد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که هل می‌تواند از دهان و دندان در برابر عوامل بیماری‎زا محافظت کند. طعم هل جریان بزاق را تحریک می‌کند؛ این موضوع می‌تواند در پیشگیری از پوسیدگی دندان اثرگذار باشد. علاوه بر این هل در از بین بردن بوی دهان بسیار مفید است.

درمان سکسکه

افراد می‌توانند برای از بین بردن سکسکه از هل استفاده کنید. این ادویه عضلات را ریلکس می‌کند و می‌تواند در رفع سکسکه اثرگذار باشد. برای درمان سکسکه تنها کاری که باید بکنید این است که یک قاشق چای‌خوری پودر هل را به مقداری آب داغ اضافه کنید. مخلوط را به مدت ۱۵ دقیقه کنار بگذارید تا کمی خنک شود، سپس مخلوط را از صافی رد کنید و آن را به آرامی مصرف کنید.

درمان گلودرد

مخلوط هل، دارچین و فلفل سیاه می‌تواند در درمان گلودرد اثرگذار باشد؛ هل گلودرد را تسکین می‌دهد. دارچین خواص ضدباکتریایی دارد و فلفل سیاه هم زیست‌فراهمی دو ادویه دیگر را بهبود می‌بخشد. متخصصان معتقدند که هل حالت تهوع را کاهش می‌دهد و از بروز استفراغ جلوگیری می‌کند.

بهبود سلامت پوست

یکی از خواص هل این است که باعث ایجاد پوستی صاف و سالم می‌شود. روغن اسانس هل در برطرف کردن مشکلات پوستی مفید است، به همین علت رنگ پوست را یکدست می‌کند. می‌توانید از محصولات مراقبتی پوست که حاوی روغن اسانس هل هستند، استفاده کنید. ترکیب پودر هل و عسل را می‌توان به عنوان ماسک صورت مناسب استفاده کرد.

بهبود جریان خون

هل حاوی ویتامین C است که یک آنتی‌اکسیدان قوی به شمار می‌رود. این ویتامین جریان خون را در کل بدن بهبود می‌بخشد. ترکیبات مغذی موجود در این ادویه می‌تواند در افزایش جریان خون اثرگذار باشد، بهبود جریان خون می‌تواند به بهبود سلامت پوست کمک شایانی کند.

درمان افسردگی

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که هل می‌تواند به افراد در مدیریت افسردگی کمک کند. بدین منظور، لازم است مقداری آب بجوشانید و پودر چند دانه هل را به آن اضافه کنید. دمنوش به دست آمده را هر روز میل کنید. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید این دمنوش را به صورت منظم مصرف کنید.

درمان دیابت

درمان دیابت یکی دیگر از خواص هل به شمار می‌رود. هل حاوی مقدار زیادی منگنز است «منگنز» یک ماده معدنی مهم است که می‌تواند خطر ابتلاء به دیابت را کاهش دهد. البته لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تائید شود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۰۵۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان