//
کدخبر: ۳۷۰۴۳۹ //

۵ اولویت زندگی خود را مشخص کنید تا بگوییم با تاب‌آوری چگونه به اهداف خود خواهید رسید

پنج اولویت خود را در زندگی مشخص کنید تا در ادامه مطلب به شما بگوییم با تاب‌آوری چطور به اهداف خود خواهید رسید.

۵ اولویت زندگی خود را مشخص کنید تا بگوییم با تاب‌آوری چگونه به اهداف خود خواهید رسید

محمدرضامقدسی مدیر و موسس خانه تاب‌آوری در گفتگویی اختصاصی با فرتاک نیوز گفت: گاهی لازم است از خود سوال کنیم چه چیزی برایم مهم است؟ برای مثال می‌تواند خانواده یا شغل و یا شهرت و پول و ثروت و یا روابط برای شما مهم باشند.

 به گزارش فرتاک نیوز؛ پیشنهاد ما این است که پنج مورد مهم را در زندگی خود انتخاب کنید. هر بار یکی را بررسی  و از خود سوال کنید، چه چیزی در رابطه با آن برایم مهم است؟ برای مثال اگر پول برای شما مهم است، سوال کنید چرا پول برایم مهم است؟ جواب ممکن است احساس امنیت یا احساس آزادی و یا موقعیت باشد.

اگر خانواده برای شما مهم است، از خودتان بپرسید که چه چیزی در رابطه با خانواده برایم مهم است؟ جواب ممکن است در این باره باشد که از مصاحبت با آنها لذت می برم.

دوباره سوال کنید که چه چیزی در این خصوص برایم مهم است؟ جواب ممکن است این مضمون باشد، عشق و مصاحبت و یا ارتباط در رابطه با خانواده ام برایم مهم است.

از خودتان بپرسید، و به سوال کردن ادامه دهید و بگویید چه نکته‌هایی در مواردی از این دست برایم مهم است تا بتوانید ارزشی که از آن ناشی می شود و بر توانایی وتاب‌آوری شما موثر واقع میشود را کشف کنید این بر زیست اجتماعی و روانی ما هم ساری و جاری است.

رسیدن به این موارد و تهیه لیستی از آنها در واقع  دستیابی و کشف  ارزشهای بنیادین شماست

ارزشهایی که برای شما خیلی اهمیت پیدا کرده‌اند  می‌توانند منبعی سرشار از انرژی برای شما باشند و از سوی دیگر تمام زمان و انرژی شما را نیز به خود اختصاص دهند.

خوشبختی زندگی بر مبنای ارزشهای بنیادین است و تاب‌آوری خوشبختی جدید است که صد البته می‌دانیم بین خوشبختی و لذت تفاوت وجود دارد.لذت می‌تواند از چیزهایی مثل یک لیوان شربت بید‌مشک؛ خرید یک ماشین تازه، رفتن به یک تعطیلات خوب باشد.

خوشبختی زمانی است که زندگی ما هماهنگ با ارزشهایمان باشد. خوشبختی پس زمینه زندگی ماست، نه فقط درخشش‌های گذرایی از لذت که پرمسلم  اغلب سلامتی ارزش شماره یک است.

اما گاهی سلامتی را فدای رسیدن به اهداف و  پاسداشت ابر ارزشهای زندگی خود میکنیم اگر احساس سلامت جسمی و روانی داشته باشیم،  آن زمان قدرت اقدام نیز خواهیم داشت به نظر میرسد پس از سلامتی وجود عشق است که زندگی آدمی را گرم و درخشان میکند عشق ، سلامتی ، امنیت و رفاه همگی میتوانند محتویات سبد واحدی به نام خوشبختی باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۰۴۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان