//
کدخبر: ۳۶۹۹۳۴ //

تاب‌آوری و چگونگی مواجهه با تغییرات در زندگی

اگر می‌خواهید با تاب‌آوری چگونگی مواجهه با تغییرات در زندگی را بیاموزید با ادامه مطلب ما را همراهی کنید.

تاب‌آوری و چگونگی مواجهه با تغییرات در زندگی

 به گزارش فرتاک‌نیوز؛ محمدرضا مقدسی مدیر و موسس خانه تاب‌آوری در گفتگویی اختصاصی گفت: همه ما در یک محیط دائماً در حال تغییر زندگی می‌کنیم. ما می‌توانیم به واسطه انکار، مقاومت و پیکار با فرآیندهای تغییر پذیر، زندگی خود را دشوار سازیم و یا می‌توانیم خود را با این تغییرات منطبق نماییم این موضوع به انتخاب ما بستگی دارد.

1) تغییرات امری دائمی‌است؛

2)  تغییرات تنها مرجع ثابت در زندگی است؛

3)   فرایند اتمام ناپذیر تغییر می‌تواند برای ما آسان، طبیعی و خالص باشد.

محمدرضا مقدسی در ادامه اضافه کرد:متفکران و‌اندیشمندان چینی تنها متفکرانی نبودند که بر استمرار تغییر تاکید می‌کردند. درحدود پانصد سال پیش ازمیلاد مسیح، فیلسوف یونانی، هراکلیتوس بر اساس مشاهدات خود مکتبی بنا نهاد مبنی بر اینکه همه چیز از جمله تمام انسان‌ها تغییر می‌کنند.

وی افزود: هزاران سال قبل اندیشمندان در یونان و چین  به نکته‌ای پی برده‌اند که اکنون نیز بسیار سودمنداست. با پذیرش اینکه تغییرات به طور مداوم زندگی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند و انواع مختلف انرژی دائماً پیرامون ما جریان دارند، قادریم خود را از طوفان‌های سهمگین مصون نگه داریم. زمانی که انتخاب می‌کنیم با جریان انرژی‌های متغیر همراستا باشیم.

موسس خانه تاب‌آوری خاطر نشان کرد:غالباً به واسطه تصمیم گیری در مورد اینکه به چه شیوهایی رفتار کنیم و یا رفتار نکنیم نتایج خوبی به دست می‌آوریم. توانایی ذاتی ما در یادگیری روش‌های جدید تعامل با جهان، می‌تواند ما را به سمتی رهنمون سازد تا در مواقع تغییرات شدید بتوانیم خود را با مهارت رهبری نمائیم و بتوانیم از این سفر و کاوش لذت ببریم.

تحول پذیری و میزان تغییرات در جهان امروز

مترجم کتاب تاب آوری در مدارس همچنین افزود: در سال‌های اخیر، از امنیت و ثبات جهان کاسته شده است، امروزه دنیای ما به جهانی بی‌ثبات، غیر قابل پیش‌بینی و مختل کننده زندگی تغییر کرده است. برای افرادی که خود را با یک جهان بدون تغییر منطبق نموده‌اند، این تغییرات می‌تواند ناعادلانه تلقی گردد.

وی گفت:تغییرات مداوم و سریع می‌تواند موجب از بین رفتن قدرت مالی، روابط افراد و سلامت افرادی گردد که آمادگی مقابله مناسب با این تغییرات را ندارند اینجاست که بار دیگر تاب‌آوری و انعطاف ارزش خود را به رخ می‌کشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۹۹۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان