//
کدخبر: ۳۷۰۰۴۰ //

رابطه لاغری با نوشیدن زیاد آب در طول روز؟

این روزها در پلتفرم تیک‌تاک توصیه به نوشیدن روزانه ۵/۴ لیتر آب طی دوره یک ماهه می‌شود. گرچه این توصیه با هدف بهبود شادابی پوست و کاهش وزن تبلیغ می‌شود اما برای سلامت آسیب‌هایی در پی دارد زیرا نوشیدن خیلی زیاد آب همانند مصرف ناکافی آن در عملکرد بدن اختلال ایجاد می‌کند.

رابطه لاغری با نوشیدن زیاد آب در طول روز؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 “۳۰-Day Water Challenge” چالشی است که این روزها در شبکه اجتماعی تیک‌تاک مطرح شده ‌است. بر این اساس، به افراد توصیه می‌شود طی یک ماه روزانه ۵/۴ لیتر آب نوشیده ‌شود تا علاوه بر شادابی پوست، سطح انرژی بدن بالا برود، سردرد تسکین پیدا کند، مشکلات گوارشی مانند نفخ کم شود و حتی لاغری نیز اتفاق بیفتد. اما این توصیه خالی از اشکال نیست و آسیب‌هایی برای سلامت بدن دارد.

مصرف خیلی زیاد آب و عدم‌تعادل املاح خون

پزشکان همواره توصیه می‌کنند به‌طور منظم آب نوشیده‌ شود تا سطح رطوبت بدن برای عملکرد مطلوب اندام‌ها تامین شود. اما نوشیدن حجم زیادی از آب در مدت کوتاه نیز برای سلامت بدن مشکل‌ساز است. هایپرهیدراسیون (افزایش زیاد آب بدن) می‌تواند با بروز علائمی مانند خستگی، لِتارژی (حالت گیجی و خواب‌آلودگی طولانی) سردرد، حالت تهوع و استفراغ همراه باشد. افزایش حجم آب بدن همچنین زمینه‌ساز عدم‌تعادل املاح خون نیز خواهد بود.

۵/۴ لیتر آب در روز و بروز اختلالات نورولوژیک

توصیه به نوشیدن ۵/۴ لیتر آب در روز برای افرادی که کلیه‌های سالم ندارند می‌تواند خطر واقعی محسوب شود و گاه زمینه‌ساز اختلالات نورولوژیک در موارد شدید نیز خواهد بود. این چالش همچنین ممکن است منجر به اختلال الکترولیت‌های بدن مانند سدیم و پتاسیم شود. از همین‌رو، متخصصان توصیه می‌کنند نوشیدن ۵/۱ تا ۲ لیتر آب در روز برای جبران کاهش رطوبت بدن و حفظ سلامت کافی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۰۰۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان