//
کدخبر: ۳۶۸۰۶۹ //

درمان کبد چرب با آسان ترین روش خانگی

درمان کبد چرب با زردچوبه به خاطر تاثیر زردچوبه در کاهش میزان کلسترول خون، توصیه می‌شود، اگرچه همچنان تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. کبد چرب بیماری است که در آن ۵ تا ۱۰ درصد از کبد را چربی فرامی‌گیرد

درمان کبد چرب با آسان ترین روش خانگی
به گزارش فرتاک نیوز،

بیماری کبد چرب زمانی اتفاق می‌افتد که چربی اضافی در سلول‌های کبد جمع می‌شود و ۵ تا ۱۰ درصد از کل وزن کبد را تشکیل می‌دهد. شرایطی مانند سوءمصرف الکل، دیابت، کلسترول بالا و چاقی خطر ابتلا به بیماری کبد چرب را افزایش می‌دهد. بیماری کبد چرب، یک وضعیت خاموش است با علایم خفیف مثل خستگی، کاهش وزن و ضعف. عدم مصرف الکل، رژیم غذایی سالم، ورزش و دارو ممکن است به تغییر وضعیت کمک کند. برخی مکمل‌ها و مواد غذایی نیز وجود دارند که به کنترل این بیماری کمک می‌کنند؛ برای مثال درمان کبد چرب با زردچوبه، لیمو و ... که در این مقاله بیشتر در رابطه با آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

درمان کبد چرب با زردچوبه
زردچوبه، همانطور که می‌دانید، یک پودر زرد رنگ است که از طریق جوشاندن و خشک کردن ریشه‌های گیاه زرد چوبه یا گیاه جاودانه ساز، بدست می‌آید. یک ترکیب آنتی اکسیدان شناخته شده به نام کورکومین خواص دارویی زردچوبه را به وجود می‌آورد که در طب سنتی برای درمان انواع بیماری‌ها مثل دیابت، ورم مفاصل، زخم، بیماری‌های قلبی و انواع خاصی از سرطان‌ها استفاده می‌شده است. این مکمل گیاهی هم به صورت پودر، هم مایع و هم به شکل کپسول در دسترس است. اما برای درمان کبد چرب با زردچوبه لازم است با پزشک خود مشورت کنید تا بسته به سن و سابقه سلامتی و شرایط شما مقدار مشخصی را تجویز کند.

سرکه سیب
یکی از درمان‌های خانگی موثر برای بیماری چربی کبد، سرکه سیب است. مصرف آن، به شما کمک می‌کند تا چربی جمع‌شده در کبد از بین برود و وزن کم کنید. سرکه سیب، هم چنین عملکرد کبد سالم را با کاهش التهاب بهبود می‌بخشد. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در آب‌گرم بریزید و دو بار در روز قبل از غذا آن را بنوشید. همچنین می‌توانید عسل را برای طعم دهی به ترکیب بیافزایید. این کار را برای دو ماه تکرار کنید تا تفاوت را ببینید.

لیمو
لیمو سرشار از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌هاست که به تولید گلوتاتیون کبد کمک می‌کنند. این آنزیم سموم موجود در کبد را خنثی کرده و در نتیجه سم زدایی را بهبود می‌بخشد. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که یک لیمو را در یک لیوان آب بریزید و دو یا سه بار در روز بنوشید. این کار به کاهش چربی انباشته در کبد کمک خواهد کرد و در نتیجه به طور طبیعی بیماری چربی کبد شما درمان خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۸۰۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان