//
کدخبر: ۳۶۶۳۵۵ //

میزان ورزش هنوز به قبل از دوران پاندمی کرونا بازنگشته است

پاندمی کووید ۱۹ فعالیت بدنی مردم را کاهش داد. طبق نتایج یک مطالعه جدید، میزان ورزش روزانه هنوز به اعداد قبلی نرسیده است.

میزان ورزش هنوز به قبل از دوران پاندمی کرونا بازنگشته است
به گزارش فرتاک نیوز،

محققان دانشگاه کالیفرنیا، روند فعالیت بدنی در سراسر جهان را با اندازه‌گیری تعداد گام‌ها در دو سال پس از شروع پاندمی بررسی کردند. تیم مطالعه دریافت که تعداد گام‌ها در اوایل پاندمی در مقایسه با میزان قبل از پاندمی به‌طور مشخص کمتر بود و در طول دو سال اول این بحران جهانی، پایین‌تر باقی ماند.

دکتر «جفری تیسون»، متخصص قلب و یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: «با تداوم همه گیری جهانی، درک پیامدهای طولانی مدت آن بر فعالیت بدنی بسیار مهم است.» دستورالعمل‌های ورزشی، حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط در هفته، مانند پیاده روی، یا ۷۵ دقیقه فعالیت هوازی شدید را توصیه می‌کند.

محققان از داده‌های فردی ناشناس از ژانویه ۲۰۱۹ تا اواسط فوریه ۲۰۲۰ از یک برنامه تلفن هوشمند سلامت استفاده کردند. این داده‌ها شامل بیش از ۱۴۰ میلیون اندازه گیری روزانه گام شمار است که توسط بیش از ۱.۲۵ میلیون کاربر از بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه ارائه شده است.

تیم تحقیقاتی به تعداد ۵۳۲۳ قدم در روز در طول سال ۲۰۱۹ پی بردند. میانگین تعداد گام‌ها از نوامبر ۲۰۲۱ تا فوریه ۲۰۲۲ برای همه قاره‌ها در مقایسه با دوره زمانی ۹۰ روزه در سال‌های ۲۰۱۹-۲۰۲۰ کمتر بود. در همین دوره زمانی مشابه نوامبر تا فوریه برای ۲۰۲۰-۲۰۲۱ نیز برای همه قاره‌ها در مقایسه با دوره پیش از همه‌گیری پایین‌تر بود.

بهترین دوره بهبودی برای افزایش تعداد گام‌ها در سراسر جهان، در ماه می تا نوامبر ۲۰۲۱ بود، با ۴۹۹۷ قدم در روز، اما این میزان هنوز ۱۰٪ کمتر از بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۹ بود.

نتایج حاکی از بازگشت تدریجی به سطح فعالیت بدنی قبل از پاندمی در سراسر جهان بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۶۳۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان