//
کدخبر: ۳۶۳۶۶۸ //

بهترین دمنوش های گیاهی برای کاهش تب

رایج ترین علامت عفونت های باکتریایی تب است که با افزایش دمای بدن و سردرد همراه است. معمولا استراحت و نوشیدن مایعات کافی بهترین توصیه درمانی است اما مصرف بعضی از گیاهان نیز در کاهش تب موثر است.

بهترین دمنوش های گیاهی برای کاهش تب
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از ولنس ماما، حتی اگر تحقیقات نشان دهد (به طور قاطع) که تب در واقع یک عامل محافظت کننده در بیماری است و به ندرت تهدید کننده زندگی می باشد، هنوز از تب داشتن (یا تماشای کودکی که از آن رنج می برد) جالب نیست. پاسخ معمول این است که به سراغ ادویل یا استامینوفن بروید تا سریعاً احساس بهتری داشته باشید، اما این در واقع می تواند بیماری را با کار بر علیه مکانیسم دفاعی طبیعی بدن طولانی کند. این داروها همچنین خطرات ترسناکی دارند که در مورد مصرف مکرر آنها صحبت نشده است.

برای اکثر تب ها، دمنوش های گیاهی یک درمان طبیعی موثر و بی خطر است.

چرا دمنوش گیاهی را امتحان کنیم؟

دمنوش ها یکی از بهترین راه ها برای دریافت فواید درمانی گیاهان هستند. خیساندن گیاهان در آب داغ (جوش) ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها را در دسترس قرار می دهد. دمنوش ها سریع درست می شوند و حتی برای بچه ها طعم خوبی دارند.

برخی از بهترین گیاهان برای تب، سرماخوردگی و آنفولانزا

  • دارچین

  • زنجبیل

  • بومادران

  • گل آقطی سیاه یا انگور کولی

  • بابونه

  • گل داودی

  • نعناع تند

6 فایده چای گیاهی در هنگام تب

دمنوش گیاهی به طور کلی سالم و دلچسب است، تحقیقات شواهد حکایتی را تأیید می کند که مصرف چای گیاهی در هنگام تب یک راه طبیعی برای موارد زیر است:

  • بدن را گرم و تحریک می کند

  • سم زدایی از طریق تعریق را افزایش می دهد

  • هیدراتاسیون اضافی را فراهم می کند

  • درد و علائم ناخوشایند را تسکین می دهد

  • ویتامین ها و آنتی اکسیدان های تقویت کننده سیستم ایمنی را به بدن می رساند

  • خلق و خو و آرامش (خواب) تقویت را تقویت می کند

نگاهی عمیق‌تر به دلایل تحقیقاتی که چرا دمنوش گیاهی یک درمان طبیعی موثر برای تب است:

1. دمنوش گیاهی بدن را گرم و تحریک می کند

احساس سرما و درد اغلب یکی از اولین نشانه های نزدیک شدن به بیماری است. به سمت تخت می رویم و زیر پتو می لرزیم. برخلاف تصور رایج، تب در واقع یک سیگنال طبیعی است که با افزایش دما ، بدن به حالت محافظتی می رود تا محیط برای رشد باکتری ها یا ویروس ها نامناسب شود.

یک چای گیاهی گرم کننده با افزایش دمای بدن (همانطور که تب سعی در انجام آن دارد) به این تلاش کمک می کند و نه فقط به این دلیل که یک نوشیدنی گرم است. خواص برخی گیاهان محرک باعث افزایش گردش خون در بدن می شودو به گلبول های سفید اجازه می دهد تا سریعتر به جایی که نیاز دارند برسند و با عفونت مبارزه کنند.

چای گیاهی برای تب

  • نعناع تند

  • زنجبیل

  • سیر

  • میخک ها

  • گشنیز

2. چای گیاهی از طریق تعریق سم زدایی می کند

هنگامی که تب (با حمایت گیاهان محرک) دمای بدن را افزایش می‌دهد، منافذ پوست باز می‌شوند تا اجازه تعریق داده شود تا خنک شود و از بالا رفتن بیش از حد دما جلوگیری شود. عرق کردن نه تنها به خنک شدن بدن کمک می کند، بلکه با ترشح سموم بدن را به روشی طبیعی سم زدایی و پاکسازی می کند. گیاهان معطر مانند بومادران، آویشن، مومیایی زنبور عسل و زنجبیل (که به آنها محرک تعریق نیز می گویند) به صورت دمنوش از این مکانیسم درمانی طبیعی پشتیبانی می کنند.

3. آبرسانی بدن با دمنوش ها

اگر هیدراتاسیون در زمانی که ما سالم هستیم مهم است، زمانی که بیمار هستیم از اهمیت بیشتری برخوردار است. در واقع مهمترین کاری که باید برای کودک در هنگام تب انجام شود این است که به او مایعات زیادی بنوشانید که برای هیدراته کردن کودکان دمنوش ها انتخاب مناسبی هستند.

4. چای گیاهی درد و ناراحتی را تسکین می دهد

افراد در هنگام بیماری فرزندانشان به دنبال ارائه بهترین روش ها برای بهبود آن ها هستند. یک فنجان دمنوش گرم علاوه بر بو و طعم عالی فواید واقعی برای کاهش درد نیز دارد.

داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) چگونه کار می کنند؟ آنها التهاب را کاهش می دهند که علت اصلی درد است. مطالعات نشان می دهد که برخی از دمنوش های گیاهی در بسیاری از موارد فواید ضد درد و ضد التهابی مشابهی دارند (بدون خطر آسیب کبدی و سایر عوارض ناشی از استفاده طولانی مدت).

به عنوان مثال، نعناع حاوی منتول است، یک شل کننده عضلانی شناخته شده برای تسکین درد عضلات و بدن درد ناشی از تب. طبق این مطالعات زردچوبه و چای سبز واقعی را به عنوان گیاهان مسکن موثر ارزیابی می کند و اعلام شده که پودر زنجبیل همان فواید تسکین درد ایبوپروفن را دارد.بسیاری از دمنوش های گیاهی باعث تسکین احتقان، فشار سینوسی، سردرد، ناراحتی های گوارشی و سایر علائم ناخوشایند می شوند که اغلب همراه با تب هستند.

5. دمنوش گیاهی باعث تقوت سیستم ایمنی می شود

گیاهانی مانند بابونه و نعناع حاوی طیف گسترده ای از فواید تغذیه ای هستند، از جمله منبع عالی کلسیم، منیزیم، آهن، روی و مس که به راحتی جذب می شوند. بدن می تواند به راحتی تمام فواید گیاهانی که به صورت چای تهیه می شود را هضم و جذب کند. (بیشتر دمنوش های گیاهی باید 20 تا 30 دقیقه دم بکشند تا دم کرده کامل شوند.)

بابونه یک گیاه بسیار مغذی است که برای حمایت از تب مفید است، و طعم آن به طور طبیعی ملایم و شیرین با طعمی از طعم سیب است که بچه ها دوست دارند. من آنقدر بابونه را دوست دارم که آن را به شکل این تنتور مفید و آسان تهیه می کنم که حتی می توان آن را قبل از سرو به هر چای گیاهی اضافه کرد.

6. چای گیاهی به آرامش و بهبود شرایط خواب کمک می کند

تمام چای و مکمل‌های موجود در جهان نمی‌توانند به اندازه خواب برای سیستم ایمنی بدن، به‌ویژه زمانی که مبتلا به تب هستند، مفید باشند. همه ما می دانیم که خواباندن بچه ها یک چالش است . بسیاری از دمنوش ها می توانند در خواب راحت کمک کنند.

روش های ساده برای خنک کردن بدن

در زمان تب به هیچ وجه لباس زیاد به تن فرد نپوشانید زیرا دمای بدن را بالا می برد. همچنین روی صورت و گردن و نزدیک قسمت های تنظیم دمای بدن، دستمال مرطوب به آب خنک بگذارید تا بدن خنک شود. انجام این کار روی کشاله های ران نیز مفید است زیرا شاهرگ های آن به تقسیم حرارت کمک می کند. خواباندن بیمار در آب با درجه خنک تر از دمای بدن به ویژه در مورد کودکان توصیه نمی شود زیرا فایده چندانی ندارد و حتی ممکن است حال بیمار را بدتر کند.

آب میوه و سبزی

در زمان تب باید حداقل انرژی مورد نیاز برای مقابله با عفونت تامین شود.غذاهای سبک میل شود. آب میوه ها و سبزی های تازه و همچنین سوپ ساده سبزیجات بسیار عالی است. نوشیدن مایعات فراوان به جبران نیروی از دست رفته و کسب شادابی دوباره کمک می کند.در چه صورت باید به پزشک مراجعه کرد؟ در صورتی که کودکان زیر 3 سال و سالمندان تب داشته باشند باید فورا به پزشک مراجعه کرد زیرا دمای بدن آنها به خوبی تنظیم نمی شود. به طور کلی تب بالا به اقدام درمانی نیاز دارد . همچنین اگر تب در حد متوسط بیش از 3 روز طول کشید نباید در مراجعه به پزشک درنگ کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۶۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان