//
کدخبر: ۳۶۱۵۰۵ //

دریافت دُز یادآور واکسن کرونا شامل این گروه نمی‌شود

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دُز یادآور واکسن کرونا، به مادران باردار تزریق نمی‌شود.

دریافت دُز یادآور واکسن کرونا شامل این گروه نمی‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر محمد احمدیان، اظهار کرد: از زمان شروع واکسیناسیون مادران باردار حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون 88.20 درصد دُز اول، 80.10 درصد دُز دوم و 35.90 درصد این گروه از مادران دُز سوم واکسن خود را دریافت کردند.

وی تصریح کرد: در میان شهرهای حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیشترین میزان تزریق واکسن کرونا به مادران باردار در باخرز بوده و پس از آن کلات، سرخس و کوهسرخ در رتبه‌های بعدی به لحاظ درصد واکسیناسیون انجام شده قرار دارند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در میان شهرستان‌های حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد باخرز با 97.10 درصد در دُز اول، کوهسرخ با 94.70 درصد در دُز دوم و کلات با 71.01 درصد در دُز سوم بالاترین واکسیناسیون انجام شده در میان مادران باردار را داشته‌اند.

دکتر احمدیان با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد انجام تزریق دُز چهارم واکسن کرونا به افراد بالای 18 سال هستیم، خاطرنشان کرد: از مادران باردار می‌خواهیم که تنها برای دریافت دُزهای اول، دوم و سوم واکسن کرونا به مراکز تعیین شده ویژه این گروه از مادران مراجعه کنند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: به مادران باردار توصیه می‌کنیم، خروج غیرضروری از منزل نداشته باشند و در زمان رفت و آمد از خانه به مرکز بهداشت یا مطب پزشک از ماسک استفاده کرده و در کنار آن رعایت تمامی نکات بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی مناسب را داشته باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۱۵۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان