//
کدخبر: ۳۱۶۷۹۴ //

افزایش ۲ هزار نفری میزان مراجعه به مراکز منتخب کرونای علوم پزشکی مشهد

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از زمان شیوع ویروس دلتای هندی روزانه دو هزار نفر به مراکز منتخب کرونا جهت انجام نمونه‌گیری مراجعه می‌کنند که از این میزان نتیجه نزدیک به ۳۰ درصد تست‌ها مثبت است.

افزایش ۲ هزار نفری میزان مراجعه به مراکز منتخب کرونای علوم پزشکی مشهد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از وب دا، دکتر محمدحسن درخشان اظهار کرد: در حال حاضر ۴۰ مرکز فعال منتخب کرونا در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است که از این تعداد ۲۲ عدد آن در شهر مشهد است و ۱۸ مرکز دیگر در شهرهای فریمان، سرخس، کلات، طرقبه‌شاندیز، گلبهار، چناران، قوچان، درگز، باخرز، تایباد، خواف، رشتخوار، کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن هستند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در شرایط کنونی با شیوع ویروس دلتای هندی افزایش میزان مراجعات و افزایش تست‌های پی.سی.آر و رپید تست‌ها را داریم، خاطرنشان کرد: در این روزها شاهد شیوع گونه‌ای جدید از ویروس کرونا به نام دلتای هندی هستیم روزانه دو هزار مراجعه‌کننده به مراکز منتخب کرونا جهت انجام نمونه‌گیری داریم که از این میزان جواب نزدیک به ۳۰ درصد آن مثبت بوده است و به نسبت دو هفته قبل افزایش ۲۵ درصدی نمونه‌ها و مثبت‌ها را شاهد بودیم، در ایام موج پنجم کرونا از مردم می‌خواهیم که هشدارها را بیش از پیش جدی بگیرند تا گرفتار این ویروس منحوس نشوند.

وی تصریح کرد: مراکز منتخب کرونا از ابتدای شیوع ویروس کرونا در دانشگاه علوم ‌پزشکی مشهد راه‌اندازی شدند که این مراکز ویژه خدمات سرپایی بیماران مشکوک به کرونا است.

دکتر درخشان اضافه کرد: این مراکز در راستای غربالگری و به‌منظور ارائه خدمات سطح یک به بیماران سندرم حاد تنفسی و مشکوک به کووید ۱۹ همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که رعایت نکات پیشگیرانه باید همواره و تا پایان بحران کرونا، مدنظر و مورد توجه باشد، تأکید کرد: در شرایط بحرانی کرونایی همچنان بر رعایت هر چه بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی در راستای پیشگیری از ابتلا به انواع جهش یافته ویروس کرونا توصیه می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۶۷۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان