//
کدخبر: ۳۵۶۸۷۷ //

تقویت سلامت سیستم قلبی عروقی با این نوشیدنی

چای ماچا در واقع از برگ های چای سبز تهیه می شود و برای سلامت شما فواید گوناگونی دارد

تقویت سلامت سیستم قلبی عروقی با این نوشیدنی
به گزارش فرتاک نیوز،

چای ماچا نوعی پودر سبز رنگ است که طی یک فرآیند ویژه و خاص از برگ‌های چای سبز به دست می‌آید. چای ماچا بومی کشور چین است و در کشورها آسیای شرقی طرفداران زیادی دارد. این چای در سال‌های اخیر، طرفداران زیادی در میان ایرانی‌ها هم پیدا کرده است. از این رو در ادامه این مطلب به بررسی خواص چای ماچا می‌پردازیم که به ترتیب عبارتند از:

1- تقویت کردن سیستم ایمنی بدن

چای ماچا مقادیر فراوانی از یک نوع آنتی‌اکسیدان بسیار قوی و ارزشمند به نام کاتچین را در خود جای داده است. کاتچین می‌تواند با مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن باعث پیشگیری از تخریب سلول‌ها و در نهایت، مانع از ابتلا به بیماری‌های مزمن بشود. برگ‌های چای سبز هم حاوی کاتچین هستند اما میزان کاتچین موجود در چای ماچا، حدود ۱۳۷ برابر بیشتر از کاتچین موجود در چای سبز است. همین مقدار بالای این آنتی‌اکسیدان قوی می‌تواند به شدت باعث تقویت سیستم ایمنی بدن بشود.

2- کمک به حفظ سلامت کبد

کبد نقشی اساسی و حیاتی در دفع سموم از بدن، متابولیزه کردن داروها و فرآوری ریزمغذی‌ها در بدن دارد. تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف منظم چای سبز می‌تواند با حفظ سلامت کبد باعث بهبود عملکرد این عضو حیاتی در بدن بشود. تحقیقات دیگری هم نشان داده‌اند که خطر آسیب دیدن کبد و کلیه‌ها در بیماران دیابتی که عادت به مصرف چای ماچا دارند، بسیار کمتر از سایر بیماران دیابتی است. برای بهره‌مندی از خواص چای ماچا، می‌توانید روزانه یک تا ۲ فنجان از آن را در برنامه غذایی خود داشته باشید.

3- تقویت عملکرد مغز

چای ماچا حاوی کافئین و ال تینین است. هر یک گرم یا نصف قاشق چای‌خوری از چای ماچا حدود ۳۵ میلی‌گرم کافئین به بدن می‌رساند و همین مساله می‌تواند باعث افزایش هوشیاری، بهبود حافظه و بالا رفتن قدرت تصمیم‌گیری در شرایط بحرانی یا ناگهانی بشود. ال تینین موجود در چای ماچا هم با کاهش سطح استرس در بدن باعث بهبود تمرکز خواهد شد.

4- تقویت سلامت سیستم قلبی عروقی

آمارها نشان می‌دهند که یک‌سوم از مرگ‌ و میرهای جهانی در افراد بالای ۳۵ سال در جهان، در اثر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی است. خوراکی‌هایی مانند چای سبز و چای ماچا به دلیل آنتی‌اکسیدان‌ها و فلاونوئیدهای فراوانی که دارند، می‌توانند باعث کاهش سطح چربی بد و افزایش سطح چربی خوب خون بشوند و تری‌گلیسرید خون را هم کاهش بدهند. از این رو، مطالعات فراوانی ثابت کرده‌اند افرادی که عادت به مصرف منظم چای ماچا و چای سبز در طول روز دارند و از برنامه غذایی صحیح و سالمی هم پیروی می‌کنند، کمتر از سایر افراد جامعه در معرض بیماری‌های قلبی عروقی قرار می‌گیرند. مطالعات محدودی هم ثابت کرده‌اند که نوشیدن منظم چای ماچا می‌تواند تا حد قابل توجهی خطر ابتلا به حمله‌ها و سکته‌های قلبی را هم کاهش بدهد

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۶۸۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان