//
کدخبر: ۳۴۸۲۳۶ //

سم زدایی بدن با پنج چای خوش طعم

وقتی نوبت به سم‌زدایی از بدن می‌رسد، افراد به دنبال گزینه‌هایی هستند که جدا از رژیم غذایی و ورزش، احساس خوبی داشته باشند. دمنوش های سم زدایی می تواند در این زمینه کمک کند.

سم زدایی بدن با پنج چای خوش طعم
به گزارش فرتاک نیوز،

مهم است بدانید که مصرف چای سم‌زدا باید همیشه در یک رژیم غذایی مناسب مصرف شوند که شامل منابع کافی پروتئین، فیبر، چربی‌های سالم و کربوهیدرات‌ها باشد.

چای های سم زدا چگونه کار می کنند؟

این دمنوش ها برای سم زدایی بدن شما را هیدراته می کنند و باعث تحریک دفع مایعات باقی مانده می شوند که به تخلیه معده، سیر کردن اشتها و تا حدودی رفع هوس های غذایی کمک می کند که به نوبه خود از خوردن میان وعده و سایر عادات بد جلوگیری می کند.

برای اینکه این دمنوش ها موثر باشند، باید به نوعی ورزش منظم، حداقل 30 دقیقه در روز، چهار بار در هفته انجام دهید. همیشه به خاطر داشته باشید که اینها مکمل ها هستند، نه راه حل ها.

راه های مختلفی برای نوشیدن چای سم زدایی وجود دارد. معمولاً، روزی دو فنجان می‌نوشید - یکی با معده خالی و دیگری اواسط بعد از ظهر، همراه با میان‌وعده‌ای که معمولاً در آن زمان مصرف می‌کنید.

برای استفاده از تمام خواص چای سم‌زدایی، باید آن‌ها را گرم بنوشید. برخی از افراد آنها را با سایر مواد طبیعی ترکیب می کنند تا اثربخشی بیشتری داشته باشند یا طعم آنها را بهبود بخشند. مثل عسل و آبلیمو.

چای سبز

در بسیاری از رژیم های غذایی توصیه شده توسط متخصصان تغذیه، چای سبز نقش کلیدی ایفا می کند. ظرفیت آن برای پاکسازی بدن، آن را به درجه اول تبدیل می کند. این گیاه حاوی کافئین است که برای از بین بردن لیپیدها و فعال کردن سیستم گوارشی عمل می کند. همچنین دارای فلاونوئیدها و تانن است که برای سم زدایی و از بین بردن مشکلات مرتبط با هضم مفید است.

لازم به ذکر است که نباید بیش از سه فنجان چای سبز در روز مصرف کنید. بسیاری از مردم بیش از حد آن را مصرف می کنند و از عوارض جانبی مانند فشار خون پایین رنج می برند.

چای قرمز

برخلاف چای سبز، محتوای کافئین آن بسیار کم است. نوشیدنی مناسب افرادی است که از بی خوابی رنج می برند. این گیاه نسبتاً متفاوت از سایر گیاهان است، زیرا فرآیند تخمیر آن می تواند چندین دهه طول بکشد.

اولین بار در چین پس از اینکه مردم دریافتند چای قرمز در از بین بردن چربی از بدن موثر است، آشکار شد. اگرچه این از نظر علمی ثابت نشده است، اما زمانی که به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی مناسب مصرف شود، برای بسیاری موثر بوده است.

به غیر از چربی سوزی، مردم می گویند که چای قرمز در مبارزه با کلسترول بد (LDL) موثر است، دفع کننده است، به هضم صحیح غذا کمک می کند، سم زدایی می کند و سیستم ایمنی را تقویت می کند.

چای سفید

گفته می‌شود که چای سفید سالم‌ترین چای برای سم‌زدایی بدن است، زیرا کمتر از دو مورد ذکر شده در بالا به آن پرداختا می‌شود. به همین ترتیب، مواد مغذی را فراهم می کند و فواید زیادی برای بدن شما فراهم می کند.

 برخی از مواد موجود در آن کاتچین‌ها و پلی فنول‌ها هستند که به آن برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند و در عین حال میزان کلسترول بد (LDL) خون را کاهش می‌دهند.

سایر نوشیدنی های سم زدا

ترکیب گیاهان و ریشه های مختلف در عرقیات نیز می تواند به پاکسازی بدن کمک کند. برخی از دستور العمل هایی که می توانید امتحان کنید به شرح زیر است.

دم کرده زنجبیل و لیمو

موادلازم

 4 لیوان آب (1 لیتر)

 1 تکه ریشه زنجبیل

1 لیموترش

 یک لیتر آب را بجوشانید و در یک پارچ شیشه ای بریزید. ریشه زنجبیل را اضافه کنید و بگذارید دم بکشد. یک لیمو را به شکل ورقه های نازک برش دهید و در پارچ قرار دهید. اجازه دهید این آماده یک شب در یخچال بماند و صبح روز بعد آن را با معده خالی بنوشید.

چای ادویه

گزینه دیگر چای ادویه  است که علاوه بر معطر بودن طعم بسیار خاصی دارد.

مواد لازم

 8 فنجان آب (2 لیتر)

2 پیمانه فلفل هندی

5 سانتی متر (2 اینچ) زنجبیل تازه

 4 عدد لیمو (3 عدد برای استخراج آب و 1 عدد برای برش دادن)

1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه (5 گرم)

طرز تهیه

آب ریشه زنجبیل و سه لیمو را بگیرید. یک پارچ با دو لیتر آب بردارید و عصاره های فوق الذکر و پودر زردچوبه را به آن اضافه کنید. شیرین کننده (در صورت تمایل)،  یک عدد لیموی ورقه شده را اضافه کنید. لیموترش بگذارید حداقل یک ساعت بماند. در حد اعتدال بنوشید.

این دمنوش ها برای سم زدایی بدن شما واقعا می توانند به فرآیندهای گوارشی شما کمک کنند و به شما کمک کنند تا احساس بسیار بهتری داشته باشید. با این حال، به یاد داشته باشید که مصرف آب را در اولویت قرار دهید و البته از مصرف نوشیدنی‌های صنعتی مانند کولا (حتی آنهایی که برچسب «سبک» دارند)، آب‌های طعم‌دار و الکل خودداری کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۸۲۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان