//
کدخبر: ۳۴۶۱۲۹ //

هشدار/بعد از "سحری" بلافاصله نخوابید

یک فوق تخصص گوارش دراز کشیدن بلافاصله بعد از سحری و شام را برای دستگاه گوارش مضر دانست و تاکید کرد: این کار موجب بروز عارضه رفلاکس معده می شود.

هشدار/بعد از "سحری" بلافاصله نخوابید
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر همایون بشیری در گفت و گو با ایسنا، از ماه مبارک رمضان به عنوان فرصتی برای استراحت دستگاه گوارش یاد کرد و افزود: مزایای روزه گرفتن زمانی آشکار می شود که افراد برخی اصول تغذیه ای را برای سلامت دستگاه گوارش در این ماه رعایت کنند.

بشیری گفت: نکته مهم در این ماه پرهیز از پرخوری است، چرا که این کار موجب فشار به دستگاه گوارش و بروز برخی عوارض مانند رفلاکس معده می شود.

وی مصرف مایعات را هم همراه غذا برای دستگاه گوارش بسیار مضر دانست و توصیه کرد، افراد مایعات را مدتی پس از صرف غذا و در فاصله افطار تا سحر مصرف کنند.

بشیری مصرف غذاهای چرب و پرنمک را هم در ایام ماه مبارک رمضان برای دستگاه گوارش زیان آور دانست و افزود: مصرف غذاهای چرب اثرات مخربی روی کبد دارد.

این فوق تخصص گوارش نسبت به دراز کشیدن بلافاصله بعد از سحری یا شام هشدار داد و افزود: انجام این کار موجب ایجاد رفلاکس معده در افراد می شود.

وی افزود: توصیه می شود افراد حداقل نیم ساعت پس از سحری یا شام از دراز کشیدن اجتناب کرده و در صورتی که به استراحت نیاز دارند حتما از بالش بلند استفاده کرده که سر کمی بالا قرار گیرد.

بشیری تاکید کرد: همچنین مصرف غذاهای پرچرب و پرادویه و نیز پرکردن بیش از حد معده هم در بروز عارضه رفلاکس معده موثر است که افراد باید در ماه مبارک رمضان به طور جد از آن اجتناب کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به بروز عارضه یبوست در برخی افراد در این ایام، گفت: جهت جلوگیری از یبوست توصیه می شود افراد حتما مصرف زیاد آب را در برنامه غذایی خود داشته باشند.

وی افزود: همچنین مصرف زیاد میوه و سبزیجات برای سلامت دستگاه گوارش و جلوگیری از یبوست توصیه می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۶۱۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان