//
کدخبر: ۳۳۱۹۱۸ //

دیابتی ها چگونه ورزش کنند؟

یکی از مهمترین مداخلات در افرادی دیابتی به خصوص نوع دوم آن، جهت کاهش قند خون، داشتن فعالیت فیزیکی منظم است.

دیابتی ها چگونه ورزش کنند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

افزایش فعالیت فیزیکی حتی به اندازه برخی داروها البته با عوارض کمتر می تواند موثر باشد و انجام ورزش منظم در افرادی که در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع دوم هستند، می تواند به تاخیر یا حتی جلوگیری از ابتلا به دیابت کمک کند و فعالیت بدنی منظم همراه با تغذیه سالم و کنترل وزن خطر ابتلا به عوارض دیابت مانند بیماری قلبی و سکته را نیز کاهش می‌دهد.

توصیه راهنماهای جهانی در این خصوص انجام حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش هوازی با شدت متوسط ‌تا شدید (به عنوان مثال ۳۰ دقیقه، پنج روز در هفته) و تمرینات مقاومتی (مانند بلند کردن وزنه دو تا سه بار در هفته) است.

بر اساس این مطلب که از سوی ساناز کبیری، متخصص پزشکی ورزشی تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته، ‌ آمده است: در عین حال انجام تمرینات ورزشی در افراد دیابتی باید با رعایت ملاحظاتی همراه باشد، ابتدا اینکه اگر تا کنون فعالیت فیزیکی نداشته‌اند، مشاوره با پزشک قبل از شروع تمرینات ورزشی الزامی است.

همچنین باید قبل، بعد و حین ورزش مقادیر مناسب مایعات استفاده کنند و میزان قند خون قبل از شروع ورزش اندازه گیری شود و در صورتی که قند خون کمتر از ۱۰۰ باشد نباید ورزش کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۱۹۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان