//
کدخبر: ۳۳۰۵۱۵ //

مراقب شکرهای مخفی باشید

رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه توصیه این است که افراد در طول روز مجاز هستند حدود شش قاشق چای خوری شکر را روزانه استفاده کنند، گفت: به طور مثال؛ انواع سس‌ها، انواع بیسکوییت‌ها، قهوه‌های آماده و نسکافه‌هایی که به صورت آماده تهیه می‌شوند دارای شکر مخفی هستند که حتما باید در برنامه روزانه خود آن‌ها را قرار دهید.

مراقب شکرهای مخفی باشید
به گزارش فرتاک نیوز،

سیده سمیه اصغری در گفت‌وگویی اظهار کرد: بسیاری از ما در وعده صبحانه چای را همراه شکر یا نبات استفاده می‌کنیم؛ با توجه به تغییراتی که در شیوه زندگی ما رخ داده علاقه بسیاری از ما به شیرینی‌ها بیشتر هم شده و متاسفانه مصرف شکر هم در جامعه ما روبه افزایش است.

وی افزود: شکر یک ماده غذایی طبیعی است که انواع مختلفی دارد و شکر سفید و قهوه‌ای بیشتر در برنامه روزانه ما قرار دارد که منبع آن یکی است و از نیشکر یا چغندر تهیه می‌شوند، اما تفاوتی که بین شکر قهوه‌ای و سفید وجود دارد این است که شکر قهوه‌ای انرژی کمتری نسبت به شکر سفید دارد.

رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در نظر بگیرید اگر یک قاشق چای خوری شکر سفید ۱۶ کالری انرژی داشته باشد، یک قاشق چای خوری شکر قهوه‌ای ۱۵ کالری انرژی دارد و نکته دیگر این که شکر قهوه‌ای یک مقداری آهن، منیزیم،کلسیم و پتاسیم بیشتری نسبت به شکر سفید دارد؛ البته این به این معنا نیست که ما می‌توانیم از شکر به عنوان منبع تامین کلسیم و آهن بدن استفاده کنیم.

اصغری ادامه داد: با توجه به بالا بودن میزان انرژی که در شکر وجود دارد، باید مصرف آن را محدود کنیم به خصوص در افرادی که مبتلا به اضافه وزن و چاقی هستند؛ این افراد حتما باید مصرف قندهای ساده در انواع شکر، قند و شیرینی و.. را در طول روز به حداقل برسانند.

وی بیان کرد: به طور کلی توصیه این است که افراد در طول روز مجاز هستند حدود شش قاشق چای خوری شکر را روزانه استفاده کنند، اما این به این معنی نیست که شش قاشق چای خوری شکر را می‌توانید در چای، شیر و شربت و فرنی و... استفاده کنید؛ بلکه منظور تمام شکرهایی است که در برنامه غذایی و در تمام مواد غذایی وجود دارد.

رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: به طور مثال؛ انواع سس‌ها، انواع بیسکوییت‌ها، قهوه‌های آماده و نسکافه‌هایی که به صورت آماده تهیه می‌شوند دارای شکر مخفی هستند که حتما باید در برنامه روزانه خود آن‌ها را قرار دهید.

اصغری ادامه داد: در نظر بگیرید حتما برچسب‌های غذایی موادی را که از فروشگاه‌ها خریداری می‌کنید را بخوانید و آن مقدار شکری را که در این مواد غذایی فرآوری شده و آماده شده است را هم در نظر بگیرید؛ پس سعی کنید که در طول روز مصرف شکر خود را محدود کنید اما افرادی که لاغر هستند و دچار مشکل کمبود وزن هستند توصیه می‌کنیم که در طول وعده صبحانه خود از چای شیرین و یا از مربا استفاده کنند و در بقیه میان وعده‌های خود نیز به صورت نوشیدنی‌هایی که طبیعی هستند و در منزل تهیه می‌شوند و در آن‌ها شکر به کار رفته استفاده کنند تا بتوانند انرژی دریافتی خود را در طول روز دریافت کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۰۵۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان