//
کدخبر: ۳۳۰۲۴۹ //

خطر ابتلا به سرطان بیخ گوش آقایان است!

یک متخصص اورولوژی-فلوشیپیکی گفت: یکی از بیماری‌های مهم در نظام پزشکی کشورها، سرطان‌ها هستند که از علل مرگ و میر در جوانان و آسیب به کشورهاست و سرطان‌ها جزء بیماری‌های غیر واگیر محسوب می‌شوند؛ سرطان‌ها رشدهای ناهنجار و غیر قابل کنترل در بدن ما هستند.

خطر ابتلا به سرطان بیخ گوش آقایان است!
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد نجفی سمنانی، در گفت‌وگویی با اشاره به سرطان دستگاه‌های ادراری گفت: در دستگاه اداری شایع ترین تومور، تومور سرطان مثانه است که به صورت توده در مثانه شروع به رشد می‌کند، ابتدا مثانه را درگیر و سپس به ارگان‌های مجاور لگن حمله می‌کند، پس از آن سلول‌های سرطانی وارد ریه، مغز،  استخوان می‌شوند و این اعضا را نیز به نابودی می‌کشند.

وی تصریح کرد: علائم هشدار دهنده بدن بسیار حائز اهمیت هستند، چرا که اگر به هنگام و سریع تشخیص بیماری صادر شود، درمان آن موفقیت آمیزتر است،  اما در صورت عدم توجه به این علائم روند پیشرفت بیماری را بیشتر و روند درمان را با کندی مواجه می‌کند .

فوق تخصص جراحی درون بین کلیه ادامه داد: هنگامی که سرطان مثانه تهاجم خود را از طریق خون به ریه رسانید مراحل درمانی بسیار دشوار می‌شود، در صورتی که بیمار با بروز اولین نشانه‌ها اقدام برای درمان کند، می‌تواند علاوه بر آگاهی و آموزش میزان بهبودی خود را افزایش دهد.

این متخصص اورولوژی بیان کرد: افرادی که در اعضای خانواده خود سابقه ابتلا به سرطان مثانه را داشتند، دو برابر افراد جامعه در خطرند و باید مسائل مراقبتی را بیشتر رعایت کنند؛ چاقی و اضافه وزن به عنوان ریز فاکتور بسیاری از بیماری‌ها و سرطان‌ها از جمله سرطان مثانه است؛ همچنین وجود سنگ نیر در مثانه می‌تواند در این امر موثر باشد.

وی افزود: استفاده از دخانیات، سیگار و در معرض مواد شیمیائی، پتروشیمی، نفت و گاز و بنزین بودن یکی از علل ابتلا به سرطان مثانه هستند که به این افراد توصیه می‌کنیم هر ساله آزمایش ادرار داده چراکه بعد گذشت ۱۵ یا ۲۰ سال از کار در مشاغل شیمیایی دچار سرطان مثانه می‌شوند.

التهاب پروستات باعث سرطان نمی‌شود

نجفی سمنانی اظهار کرد: شایع ترین علت مراجعه مردان به درمانگاه التهاب پروستات است که معمولا به صورت علائم ادراری خود را نشان می‌دهد؛ درد مبهم لگن و مثانه و علائمی چون انسداد، تکرر بیش از حد، افزایش استفاده از سرویس بهداشتی از علائم التهاب پروستات است که با درمان رو به بهبودی می‌روند.

وی ادامه داد: التهاب پروستات معمولا در افراد ۲۵ تا ۴۰ سال دیده بیشتر دیده می‌شود و این التهاب ارتباطی با سرطان و عفونت ندارد، بلکه یک نوع دردی است که نیاز به درمان دارد.

این متخصص اورولوژی بیان کرد: التهاب پروستات که در بین جوانان شایع است در هیچ آزمایشی مثبت نمی‌شود و آزمایش‌ها نرمال است، اما فرد درد را احساس می‌کند که با درمان‌های پزشکی به راحتی درمان می‌شود و التهاب را به عنوان یک بیماری خوش خیم تلقی می‌کنیم.

نجفی سمنانی افزود: در آمریکا و اروپا اولین سرطان شایع در مردان سرطان پروستات است، اما برعکس در کشورهایی چون ژاپن کاملاً متفاوت است؛ به گونه‌ای که اگر یک ژاپنی به کشورهای اروپایی مهاجرت کند، نسل دومش ممکن است دچار عفونت شوند چرا که نوع تغذیه و محیط آب و هوایی می‌تواند باعث شدت گرفتن سرطان پروستات شود.

وی ادامه داد: سنگ در مثانه و عفونت‌های مزمن ممکن است پیش زمینه ایجاد سرطان پروستات باشد؛ سرطان‌های کلیه ارتباط مستقیمی با سیگار دارند؛ دخانیات برای نظام سلامت و خانواده‌ها هزینه‌های هنگفت و جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.

این متخصص اورولوژی گفت: عفونت‌های ادراری و سنگ دستگاه ادراری، باعث خون در ادرار نیز می‌شود، ارثی بودن سرطان‌های کلیه نیز نقش مهمی در این امر دارد.

نجفی سمنانی ادامه داد: ویتامین D از سرطان کلیه جلوگیری می‌کند و سبب تقویت سیستم ایمنی می‌شود؛ نشانه سرطان کلیه وجود خون در ادرار است، وجود خون در ادرار در تمام موارد پزشکی بسیار پر اهمیت است، خصوصاً بعد از سن ۴۰ سالگی و در سنین ۵۰ سالگی به بالا وقتی فرد ادرار خونی یا قهوه‌ای یا خون تیره مشاهده می‌کند.

وی یادآور شد: نشانه خون در ادرار اگر بدون درد باشد چه یک بار و چه برای تعداد متعددی اولین و شدیدترین علت سرطان مثانه است، اما می تواند نشانه هایی از سرطان کلیه نیز باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۰۲۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان