//
کدخبر: ۳۲۹۰۲۹ //

ماساژ صورت با روغن زیتون و فواید آن

یکی از موارد مصرف روغن زیتون استفاده از آن در انواع ماساژ است. حرکات منظم و منسجمی‌ که درنهایت منجر به بهبود عملکرد اعضا می‌شود. برقراری آرامش جسمی و روحی، رفع استرس و اضطراب، زیبایی و تقویت پوست از دیگر پیامدهای مثبت ماساژتراپی به‌ شمار می‌رود. فواید ماساژ صورت با روغن زیتون نیز از این قاعده کلی مستثنی نیست.

ماساژ صورت با روغن زیتون و فواید آن
به گزارش فرتاک نیوز،
در طب سنتی به اهمیت ماساژ و همچنین پیرامون دلایل استفاده از روغن زیتون مورد استفاده در ماساژ بسیار پرداخته ‌شده است. در‌واقع در اکثر عارضه‌ها و بیماری‌ها، ماساژ مکمل درمان دارویی است. اگر لکه‌های پوستی، التهاب، جوش، آکنه و مشکل لاغری صورت دارید، به‌راحتی می‌توانید با خواص روغن زیتون برای صورت به بخش زیادی از مشکلات خاتمه دهید.

آیا به اهمیت روغن زیتون برای پوست واقفید؟ آیا می‌دانید چگونه از روغن زیتون برای ماساژ صورت استفاده کنید؟ چه دستورالعمل‌هایی برای ماساژ صورت با استفاده از روغن زیتون وجود دارد؟ اگر دوست دارید درباره فواید ماساژ صورت با روغن زیتون بیشتر بدانید و به پاسخ سوالات خود در این زمینه برسید، در ادامه مطلب همراه ما باشید. مطالب کارشناسی زیر راهنمای خوبی برای چگونگی ماساژ صورت است.

فواید ماساژ صورت با روغن زیتون چیست؟

آیا خواص روغن زیتون برای پوست را می‌دانید؟ روغن زیتون حاوی ویتامین‌های بسیار مفیدی برای محافظت از پوست صورت است. ویتامین‌های موجود در روغن زیتون هم از طریق مصرف خوراکی و هم از روش‌های ماساژتراپی و تهیه ماسک جذب پوست می‌شود. تاثیر فواید ماساژ صورت با روغن زیتون را خیلی سریع مشاهده می‌کنید.

فوایدی از‌جمله کمک به افزایش گردش خون، خاصیت مرطوب‌کنندگی و آبرسانی به پوست، درمان و پیشگیری از بیماری‌ها و التهابات پوستی، رفع لکه‌های و بثورات پوست صورت و همچنین پاکسازی و لایه‌برداری، بخشی از فواید و امتیازات استفاده از روغن زیتون در ماساژ صورت به‌ شمار می‌رود. امروزه در جهان به خواص ضدپیری این روغن ارزشمند پی برده‌اند. روغن زیتون در بین تمام روغن‌هایی که می‌شناسید، کمترین میزان حساسیت و عوارض را در بین افراد دارد.

تنها نکته‌ای که در مصرف روغن زیتون باید به آن توجه شود، میزان و شیوه استفاه از آن برای ماساژ است. برای استفاده از روغن زیتون برای ماساژ، مقدار مناسب روغن را برای ماساژ استفاده کنید. حدود 15 دقیقه فرایند ماساژ را دنبال کنید و حداکثر پس از حدود 30 دقیقه صورت را با آب ولرم بشوئید.

کمک به افزایش گردش خون

آنتی‌اکسیدان و ویتامین E موجود در روغن زیتون موجب تقویت سیستم گردش خون می‌شود. حال که قصد ماساژ صورت دارید، باید بگویم حرکات ملایم دست روی پوست صورت گرمایی در زیر پوست ایجاد می‌کند و سلول‌های ناحیه صورت فعال‌تر می‌شوند. فواید ماساژ صورت با روغن زیتون به این‌صورت است که افزایش گردش خون سبب تقویت خون‌رسانی بافت‌های مرده پوست می‌شود و فرآیند پیری را تاخیر می‌اندازد. همچنین افتادگی و شل‌بودن پوست جای خود را به بافتی شاداب و مستحکم می‌دهد. درواقع فواید ماساژ و خواص روغن زیتون توأمان با هم فرآیند درمان و تقویت پوست را دوچندان می‌کنند.

همچنین ازجمله خواص روغن زیتون برای صورت این است که به دلیل آهن موجود در آن خستگی، کسلی و نشانه‌های افسردگی در صورت کاهش می‌یابد. ماساژ نیز بافت‌ها را تقویت می‌کند و عملکرد صحیحی برای دستگاه گردش خون به‌ وجود می‌آورد. نتیجه همه این رویدادها رقیق‌شدن خون در زیر پوست است که صورتی شفاف و روشن‌تر هدیه می‌دهد.

مرطوب‌کننده بی‌نظیر

ازجمله فواید ماساژ صورت با روغن زیتون آبرسانی مناسب برای پوست است. این اقدام به سلامت طولانی‌مدت پوست کمک می‌کند. متدهای استفاده از روغن منحصربه‌فرد زیتون برای نرم‌شدن و حفظ رطوبت پوست بسیار کمک‌کننده است. روغن زیتون برای از‌بین‌بردن سلول‌های مرده پوست و جایگزین کردن سلول‌های جدید کارآیی بالایی دارد. این نکته مهم را به ‌خاطر بسپارید که هر نوع پوستی دارید اعم از چرب، خشک یا متوسط، به محصولات نرم‌کننده، مرطوب‌کننده و آبرسان نیاز دارید. چه بهتر که این محصول را در بین روغن‌های گیاهی مفید جست‌وجو کنید.

کاهش التهاب پوست صورت

خوب است بداند که ترکیبات آرام‌بخش و ضد‌استرس روغن زیتون، التهاب پوستی را برطرف می‌کند. اولین التهاب، قرارگرفتن در معرض آفتاب است. آفتاب‌سوختگی پوست را ملتهب می‌کند و برای رفع این معضل باید روغن زیتون تازه و ارگانیک تهیه و روی پوست صورت ماساژ دهید. فواید ماساژ صورت با روغن زیتون خاصیت ضدعفونی‌کنندگی آن است. پس از اصلاح صورت نیز می‌توانید کمی روغن زیتون روی پوست صورت ماساژ دهید. این اقدام از بروز التهاب و ایجاد جوش‌های ریز پس از اصلاح جلوگیری‌کرده و نقش کرم های افترشیو را بر ‌عهده می‌گیرد.

تغذیه پوست و پیشگیری از بیماری‌های پوستی

روغن‌های غیر‌اشباع مفید، پروتئین، فیبر، ویتامین A,B,E,K، منیزیم، اسیدهای‌چرب امگا 3، آهن، مس کلسیم، آنتی‌اکسیدان، اسید‌اولئیک و فنولیک، کالری، سدیم و ترکیبات آلی، سایر ویتامین‌ها و املاح معدنی موجود در روغن زیتون برای پوست مفید هستند. یکی از اصلی‌ترین فواید ماساژ صورت با روغن زیتون تامین مواد مغذی پوست صورت است. ویتامین E موجود در این روغن ترک‌های پوست را درمان می‌کند. استفاده از این روغن برای پیشگیری از امراض پوستی نظیر سرطان پوست ضروری به‌ نظر می‌رسد. این روغن همچنین برای تقویت مژه و ابرو نیز مفید است و به ریزش بی‌رویه آنها خاتمه می‌دهد.

رفع لک و انواع آکنه و جوش

آکنه و جوش‌های سرسیاه، سرسفید و منافذ باز پوستی توسط ماساژ با این روغن رفع می‌شود. یکی از فواید درمانی روغن زیتون برای کک و مک است. برای برطرف‌کردن این لکه‌ها و رنگدانه‌های پوستی، دو قطره روغن را روی نقاط لکه و کک و مک، ماساژ دهید. بهتر است این اقدام را هر روز و به مدت یک ماه تکرار کنید تا شاهد کم‌رنگ شدن رنگدانه‌ها و بهبود وضعیت لک‌ها باشید. در دوران بارداری نیز میزان بروز جوش و لک‌های پوستی در افراد باردار افزایش می‌‌یابد. هرچند تغییر وضعیت پوست در این دوران موقتی است اما به جهت بهبود وضعیت، ماساژ روغن زیتون روی پوست صورت را در دستور کار قرار دهید.

کدام‌یک از انواع روغن زیتون برای پوست صورت مناسب‌تر است؟

بیشترین فواید ماساژ صورت با روغن زیتون در صورتی آشکار می‌شود که بدانیم چه گونه‌هایی از روغن زیتون وجود دارد و کدام‌یک برای پوست مناسب‌تر است. انواع زیتون در کارخانه‌های استخراج روغن در دو نوع تصفیه‌شده و تصفیه‌نشده تولید و بهره‌برداری می‌شود. روغن زیتون در انواع تصفیه‌نشده در دو نوع فرابکر و بکر به مرحله تولید می‌رسد و میزان اسیدیته آن پایین است. این روغن به صورت طبیعی، بدون مواد افزودنی و بدون گرما تولیدشده و به بازار عرضه می‌شود. بسیاری از افراد به دلیل میزان اسیدهای چرب آزاد و اسید اولئیک زیر 2 این روغن را مناسب‌ترین نوع جهت ماساژ می‌دانند.

روغن تصفیه‌شده یا معمولی درصد اسیدیته بالاتری نسبت به روغن بکر و فرابکر دارد و در تولید آن از فرآیندهای شیمیایی استفاده می‌شود. از تمامی ‌انواع روغن‌هایی که نام برده شد، می‌توان برای ماساژ استفاده کرد؛ ولی اگر قصد دارید به صورت بهتر و کامل‌تر از ویتامین‌ها و فواید ماساژ صورت با روغن زیتون بهره ببرید، بهتر است از روغن‌های گروه اول یعنی فرابکر و بکر استفاده کنید. در صورتی که دوست دارید روغنی که برای ماساژ استفاده می‌کنید بوی کمتری داشته باشد، باید بدانید روغن فرابکر بوی غلیظ‌تری از زیتون درجه یک را با خود دارد و روغن معمولی بدون بو است.

شیوه درست ماساژ صورت با روغن زیتون

برای استفاده کامل از فواید ماساژ صورت با روغن زیتون موارد زیر را پیرامون روش‌های صحیح ماساژ صورت اجرایی کنید که تاثیرات بیشتری را شاهد باشید. قبل از ماساژ، دست و صورت باید شسته ‌شده و تمیز باشد. برای هر ماساژی باید سطح صورت از تمامی ‌مواد آرایشی پاک‌شده باشد.

ابتدا کمی ‌روغن زیتون را روی دست‌ها بریزید تا دست و روغن گرم شود. بسیار آرام و با حرکاتی در جهات درست ماساژ را انجام دهید. بهتر است از قسمت پیشانی شروع کنید. ماساژ هر قسمتی باید حداقل 4 تا 6 بار تکرار شود و بهتر است برای گردش خون بیشتر در طول ماساژ نفس‌های عمیق بکشید. پس از ماساژ پیشانی، چشم‌ها، گونه‌ها، بینی، لب‌ها و چانه باید سراغ گردن بروید. جوان‌سازی و ازبین‌بردن چروک‌های گردن نیز بخشی از زیبایی چهره محسوب می‌شود. بهتر است حرکات ماساژ برای گردن نیز از پایین به بالا انجام شود. بهتر است ماساژ به صورت مستمر و روتین طبق برنامه انجام شود. دو الی سه بار ماساژ صورت در هفته برای تاثیرگذاری بیشتر کفایت می‌کند.

کلام آخر

روغن زیتون برای ارزش غذایی و خواص شگفت‌انگیزی که دارد، قرن‌هاست موردتوجه مردم در سراسر نقاط دنیا واقع ‌شده است. زیتون علاوه بر اینکه در آشپزی کاربردهای بسیاری دارد، در صنایع دارویی و آرایشی بهداشتی نیز بسیار مورد‌استفاده قرارگرفته و هم‌اکنون محصولات بسیاری بر پایه زیتون روانه بازار شده است. در کنار تمامی ‌این موارد خواص روغن زیتون مالیدنی را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. فواید ماساژ صورت با روغن زیتون یکی از نمونه‌هایی است که از قدیم در طب سنتی به آن توصیه‌شده بود و امروزه در سالن‌های آرایش و کلینیک‌های زیبایی برای رسیدن به زیبایی وصف‌ناشدنی و بی‌بازگشت مورد استقبال قرار‌ می‌گیرد.

ماساژ صورت چندان کار پیچیده‌ای نیست، با کمی‌ دقت و حوصله می‌توانید به نحو‌احسن آن را در منزل انجام دهید. در نموداری که تصویر آن را مشاهده می‌کنید، دستورالعملی برای حرکت ماساژ صورت نشان داده ‌شده است. قبل از ماساژ به انتخاب روغن زیتون باکیفیت و مرغوب توجه ‌داشته باشید که نتیجه مثبتی از خواص روغن زیتون برای صورت دریافت کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۹۰۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان