//
کدخبر: ۳۲۸۵۵۸ //

تجربه یک خواب بدون دردسر

یک متخصص و مدرس طب ایرانی با بیان اینکه سعی کنید کمی قبل از خواب یک فنجان شیر گرم بخورید تا از یک خواب بدون دردسر لذت ببرید، تصریح کرد: به گفته‌ کارشناسان بیشتر دمنوش‌های بدون کافئین احساس خواب‌آلودگی را تقویت می‌کنند.

تجربه یک خواب بدون دردسر
به گزارش فرتاک نیوز،

مریم نواب‌زاده در گفت‌وگویی اظهار کرد: مصرف یک لیوان شیر گرم یکی از بهترین داروهای قدیمی برای اطمینان خواب بهتر است؛ شیر حاوی تریپتوفان، کلسیم، ویتامین D و ملاتونین است.

وی ادامه داد: تمام این چهار ترکیب و تنظیم بهتر خواب کمک می‌کند؛ تریپتوفان موجود در شیر با برخی از مواد شیمیایی مغز که مسئول حفظ ساعت بیولوژیکی خواب و بیداری هستند، ترکیب می‌شود.

این متخصص و مدرس طب ایرانی با بیان اینکه سعی کنید کمی قبل از خواب یک فنجان شیر گرم بخورید تا از یک خواب بدون دردسر لذت ببرید، تصریح کرد: به گفته‌ کارشناسان بیشتر دمنوش‌های بدون کافئین احساس خواب‌آلودگی را تقویت می‌کنند.

نواب زاده ادامه داد: از اثر آرامش‌بخش‌ بابونه هم بهره می‌برید؛ چای بابونه هم یک دمنوش خواب آور مؤثر است. نتایج پژوهشی که در در سال ۲۰۱۴ در کنفرانس زیست‌شناسی تجربی توسط تالبوت ارائه شد، نشان می‌دهد چای مدت زمان لازم برای به خواب رفتن را کاهش و مدت خواب، مدت خواب عمیق و کیفیت کلی خواب را افزایش می‌دهد. پس پیش از خواب یک فنجان چای بنوشید تا نه تنها از خاصیت خواب‌آوری آن بهره ببرید، بلکه گرمای فنجان هم برایتان خمیازه به ارمغان بیاورد.

وی با بیان اینکه چای بابونه از گل‌های خشک بابونه تهیه می‌شود؛ نوشیدن یک فنجان چای بابونه یکی از بهترین داروهای گیاهی برای درمان بی خوابی است، اظهار کرد: بابونه از یک گیاه فلاونوئید به نام آپی تشکیل شده که مغز را برای بهبود کیفیت خواب تحریک می‌کند.

وی با اشاره به مصرف قهوه و تاثیر آن بر بی خوابی، تصریح کرد: عوارض زیاده روی در مصرف قهوه عبارت از سر درد، بی خوابی، اضطراب، لرزش عضلانی، زودرنجی و کج خلقی، تندی ضربان قلب، تکرر ادرار یا ناتوانی در کنترل آن است.

این متخصص و مدرس طب ایرانی بیان کرد: موز سرشار از پتاسیم است که پاهای بی‌قرار را آرام و از گرفتگی‌ عضلات پاها در طول شب جلوگیری می‌کند؛ همچنین بنا بر نظر مایکل بروز؛ روانشناس بالینی و نویسنده‌ «برنامه‌ی غذایی متخصصین طب خواب برای کاهش وزن در خواب»، موز به دلیل اینکه دارای منیزیوم است به آرامش اعصاب، شل شدن ماهیچه‌ها و سلامتی چرخه‌ گوارش کمک می‌کند.

نواب زده اظهار کرد: پیش از اینکه بی‌خوابی بر شما غلبه کند، یک لیوان شربت گیلاس را امتحان کنید؛ مصرف یک لیوان شربت گیلاس که منبع طبیعی ملاتونین است، بی‌خوابی را در بزرگسالان به طور چشمگیری کاهش می‌دهد. به پیشنهاد مایکل بروز پیش از رفتن به تخت خواب، مخلوط شربت یا مربای گیلاس با شیر سویا(یا شیره‌ بادام) و یخ، نوشیدنی مناسبی است.

وی با بیان اینکه به جای شربت گیلاس می‌توانید میوه‌ی تازه یا گیلاس خشک‌شده استفاده کنید، افزود: سیب‌زمینی شیرین منبع غنی پتاسیم است و پتاسیم به آرامش اعصاب و عضلات و فرآیند گوارش کمک می‌کند؛ بهتر است که آن را به صورت پخته میل کنید (سالم‌ترین حالت ممکن)، ولی سیب‌زمینی شیرین سرخ‌شده نیز گزینه‌ی بدی نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۸۵۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان