//
کدخبر: ۳۲۷۹۰۳ //

جلوگیری از پوکی استخوان،اما چگونه؟

پوکی استخوان، شاید به گوشتان خورده باشد اما تا زمانی که شکستی اتفاق نیافتد و مجبور به مراجعه به متخصص نشوید و بدنبال برخی آزمایشات، متخصص متوجه این عارضه در شما نشود، شما نیز توجهی به این امر نکنید و غافل از اینکه این بیماری مثل خوره استخوانهایتان را ازبین می برد.

جلوگیری از پوکی استخوان،اما چگونه؟
به گزارش فرتاک نیوز،

قدرت استخوان های بدن ما را دو عامل اصلی تراکم استخوان و کیفیت استخوان تعیین می کند. پوکی استخوان یک بیماری عمومی استخوان است که با توده استخوانی پایین و تخریب زیرساخت بافت استخوانی و متعاقبا افزایش شکنندگی و مستعد شدن به شکستگی همراه است.

تشخیص  پوکی استخوان با استفاده از سنجش تراکم استخوانی صورت می گیرد. خطر ابتلا به پوکی استخوان با بالا رفتن سن افزایش می یابد. مطالعات نشان می دهد، در سن ۶۰ سالگی نیمی از خانم های سفید پوست دچار کاهش توده استخوانی یا پوکی استخوان هستند.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی علوم پزشکی آذربایجان غربی؛ هزینه های بالایی که پوکی استخوان به جامعه و افراد تحمیل می کند، باعث ایجاد چالش در سلامت عمومی می شود به خصوص اکثر بیماران با مبتلا پوکی استخوان تحت درمان قرار نمی گیرند.

تشخیص به موقع پوکی استخوان از اهمیت بسزایی برخوردار است به همین منظور انجام معاینه بالینی و گرفتن شرح حال و بررسی عوامل خطر ابتلا به پوکی استخوان در تمامی خانم های بالای ۵۰ سال و مردان بالای ۷۰ سال توصیه می شود.

 بسیاری از عواملی که منجر به بروز پوکی استخوان می شود قابل اصلاح است. می توان با اصلاح سبک زندگی از بروز پوکی استخوان پیشگیری کرد و یا در صورت ابتلا، عوارض آن از جمله شکستگی را کنترل کرد.

در همین راستا، امسال نیز به منظور آگاهی عموم هموطنان درباره بیماری پوکی استخوان و تاکید بر اهمیت اصلاح شیوه زندگی، همانند سال­های گذشته روزهای ۲۸ مهرماه لغایت ۴ آبان ماه به عنوان هفته گرامیداشت  پوکی استخوان  نامگذاری شده است، به همین جهت شعار روز جهانی پوکی استخوان" مهار پوکی استخوان با تشخیص به موقع" است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۷۹۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان