//
کدخبر: ۳۲۳۸۹۷ //

رژیم غدایی مناسب برای پیشگیری از کرونا

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بر رعایت تعادل مصرف مواد غذایی در رژیم غذایی مناسب تأکید کرد.

رژیم غدایی مناسب برای پیشگیری از کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

آرزو کاوه‌ئی در گفت‌وگویی، اظهار کرد: رعایت رژیم غذایی مناسب برای تقویت سیستم ایمنی باید بر اساس تعادل باشد به گونه‌ای که رعایت این رژیم غذایی باید بر اساس اصول و قونین باشد تا مؤثر واقع شود.

وی با بیان اینکه مصرف مواد غذایی حاوی آهن بسیار مناسب است، گفت: در صورتی‌که فردی مبتلا به کمبود آهن باشد به هیچ وجه با مصرف مواد غذایی نمی‌تواند کمبود آهن را جبران کند، بنابراین باید تحت نظر پزشک با مصرف دارو کمبود آهن را جبران کند و در کنار آن از مواد غذایی حاوی آهن استفاده کند.

وی ادامه داد: مصرف مواد غذایی حاوی آهن نقش پیشگیرانه از کمبود آهن دارد، به گونه‌ای که اگر فردی دچار کمبود آهن شود تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند کمبود آهن را با مواد غذایی جبران کند.

این کارشناس تغذیه بر مصرف ویتامین های محلول در چربی برای پیشگیری از ابتلا به انواع عفونت‌های ناشی از کووید ۱۹ تأکید کرد و گفت: ویتامین "آ " از جمله ویتامین‌های محلول در چربی محسوب می‌شود که باید برای جذب بهتر با مقادیر کمی چربی مصرف شود که توصیه می‌شود این نوع ویتامین به‌صورت پخته شده مصرف شود چرا که در این حالت جذب بهتری خواهد داشت.

کاوه‌ئی با بیان اینکه کمبود ویتامین" آ " در بدن منجر به کاهش ایمنی و افزایش مرگ‌و میر می‌شود، تأکید کرد: هویج حاوی مقادیر زیادی ویتامین "آ "بوده و بهتر است برای جذب بهتر هویج به صورت پخته شده مصرف شود.

وی بر مصرف ویتامین‌های گروه "B "تأکید کرد و گفت: مصرف این ویتامین‌ها در بالا بردن سطح ایمنی بدن و ارتقاء رشد سلول نقش مؤثری داشته و باید در رژیم غذایی به این گروه از ویتامین‌ها توجه داشته باشیم.

این کارشناس مصرف ویتامین گروه "C" را در پیشگیری از ابتلا به عفونت‌های ناشی از بیماری‌ها و افزایش تقویت سیستم ایمنی مؤثر خواند و افزود: مصرف ویتامین" C " بدن را در برابر عفونت ناشی از کرونا ویروس محافظت می‌کند همچنین این ویتامین خاصیت آنتی‌هیستامین داشته و عوارضی مانند عطسه و آبریزش بینی را کاهش می‌دهد.

وی گفت: ویتامین‌های گروه "C " در پیشگیری از پیشرفت بیماری بسیار مؤثر بوده و زمانی که فردی به بیماری مبتلا می‌شود، دوره بیماری را کوتاه کرده و از شدت بیماری جلوگیری می‌کند.

کاوه‌ئی  پرتقال، کیوی، سبزیجات، مرکبات، فلفل دلمه‌ای، کلم، شغلم را حاوی ویتامین" C" اعلام کرد و ادامه داد: مصرف این مواد غذایی بهتر است به صورت تازه و خام باشد تا تأثیر و جذب بهتری داشته باشد.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه در حال حاضر جامعه به صورت آپارتمان نشینی در حال گسترش است، تصریح کرد: این موضوع موجب کاهش قرارگیری مردم در معرض نور خورشید و در نهایت کاهش جذب ویتامین "D "شده است که توصیه می‌شود شهروندان تحت نظر پزشک معالج سطح ویتامین "D " خود را بررسی کرده و در صورت نیاز به مصرف دارو طبق تجویز پزشک دارو دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: "امگا۳" به صورت یک داروی ضد ویروس عمل کرده و به وفور در ماهی یافت می‌شود که توصیه می‌شود مردم به مصرف این‌گونه مواد غذایی توجه ویژه داشته باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۳۸۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان