//
کدخبر: ۳۲۰۵۷۱ //

سلامت قلبمان از چه طریقی تضمین خواهد شد؟

یک مطالعه جدید ارتباط بین خوردن غذاهای گیاهی غنی از برخی مواد مغذی از جمله لیگنان و کاهش خطر بیماری‌های قلبی را ثابت کرده است.

سلامت قلبمان از چه طریقی تضمین خواهد شد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

این مطالعه که بیش از ۲۰۰ هزار زن و مرد بالای ۳۰ سال را مورد بررسی قرار داده، نشان می‌دهد افرادی که به‌طور منظم غذاهای گیاهی غنی از لیگنان می‌خورند، در مقایسه با افراد دیگر، بسیار کمتر در معرض ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب قرار دارند.

یانگ هو، یکی از محققان دانشگاه هاروارد توضیح می‌دهد که غذاهای گیاهی مانند غلات کامل مانند چاودار، بذر کتان (بذر کتان دارای بالاترین میزان لیگنان است)، سویا، میوه‌هایی مانند زردآلو و توت‌فرنگی، سبزیجاتی مانند بروکلی، دانه‌ها، آجیل، آب پرتقال طبیعی و قهوه حاوی لیگنان هستند؛ مولکول‌هایی با اثرات آنتی‌اکسیدانی.

هو می‌گوید: لیگنان یک مولکول شبیه استروژن و از ترکیبات عمده خانواده فیتواستروژن‌ها است، بنابراین برخی از اثرات استروژنیک را که محافظ قلب هستند، اعمال می‌کند، همچنین دارای خواص ضد‌التهابی است.

محققان همچنین به این نتیجه رسیدند که مصرف لیگنان طول عمر افراد را بیشتر می‌‌کند، افراد مصرف‌کننده این ماده مغذی تناسب اندام بیشتری دارند، لاغرترند و در معرض خطر کمتری برای ابتلا به فشار خون و کلسترول بالا هستند.

این مطالعه همچنین نشان داد که وقتی فیبر به رژیم غذایی اضافه می‌شود، اثر حفاظتی لیگنان از سلامت قلب افزایش پیدا می‌کند. هو قصد دارد تحقیقات خود را برای کشف اینکه چرا فیبر ممکن است به مولکول‌های لیگنان در ایجاد اثر محافظتی آنها کمک کند، ادامه دهد.

او می‌گوید: پاکسازی روده و میکروبیوم دستگاه گوارش نقش مهمی در این زمینه دارد، زیرا لیگنان‌ها برای رسیدن به سیستم خونی باید از طریق باکتری‌های روده عبور کنند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۰۵۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان