//
کدخبر: ۳۱۷۷۹۹ //

مواد غذایی مفید و مضر برای کبد کدام‌اند؟

کبد مهمترین قسمت بدن است و اگر به آن توجه نکنیم دچار عارضه‌های بسیاری می‌شویم پس تغدیه نقش اساسی در حفظ سلامت کبد ما دارد علاوه بر آن بیمارانی که دچار مشکلات کبدی هستند باید مواد غذایی مناسبی مصرف کنند تا به کمک این دسته از مواد غذایی سلامت بدنشان تضمین شود.

مواد غذایی مفید و مضر برای کبد کدام‌اند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

به طور کلی افراد مبتلا به بیماری کبد چرب علائم خاصی ندارند و در برخی افراد ممکن است علائمی مانند درد شکمی، خستگی، از دست دادن اشتها و ناخوشی، زردی چشم و پوست، تورم در مچ پا، درد معده، احساس خواب آلودگی یا سردرگمی، استفراغ خونی و مدفوع خونی داشته باشند و به همین دلیل تشخیص مناسب قبل از شروع درمان ضروری است.

در حال حاضر درمان مؤثر دارویی برای بیماری کبد چرب در دسترس نیست. با این حال، امکان بازگشت کبد به شرایط قبل ممکن است و معمولاً با تغییرات شیوه زندگی، رژیم غذایی و درمان خانگی، کبد چرب درمان می‌شود. برخی از مواد غذایی می‌پردازیم که می‌توانند کبد را از ابتلاء به سرطان و چرب شدن در امان نگه دارند عبارتند از:

مواد غذایی مفید برای کبد

مصرف چربی‌های مفید مانند روغن زیتون، استفاده متعادل و کم از گوشت قرمز، مصرف منظم ماهی، استفاده انواع غلات کامل و سبوس دار و مصرف فراوان سبزیجات و میوه جات ما را در برابر بیماری کبدی محافظت می‌کنند.

مواد غذای مضر برای کبد

غذاهای سرشار از قند و شکر، چربی‌ها اشباع، غذاهای صنعتی و آماده، و مواد غذایی شور سلامت کبد را به خطر می‌اندازد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۷۷۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان