//
کدخبر: ۳۱۴۸۶۸ //

بررسی تاثیر قهوه بر کبد

متخصصان در انگلیس براساس نتایج یک مطالعه مدعی شدند که نوشیدن هر نوع قهوه با کاهش خطر ابتلا به بیماری مزمن کبد همراه است.

بررسی تاثیر قهوه بر کبد
به گزارش فرتاک نیوز،

آنها می‌گویند: در این مطالعه مشخص شد که نوشیدن قهوه کافئین دار یا بدون کافئین با کاهش خطر ابتلا به بیماری مزمن کبد و بیماری های مرتبط با کبد همراه است.

این متخصصان انگلیسی خاطر نشان کردند که نوشیدن هر نوع قهوه در مقایسه با عدم نوشیدن قهوه با کاهش خطر ابتلا به بیماری کبد و مرگ ناشی از آن در ارتباط است و نوشیدن سه تا چهار فنجان در روز حداکثر فایده را دارد.

آنها می‌گویند که در این بررسی داده های مربوط به ۴۹۵ هزار و ۵۸۵ شرکت کننده را بر اساس عادت آنان به مصرف قهوه برای مدت بیش از ۱۰ سال مورد مطالعه قرار دادند تا مشخص شود چه تعداد از آنان به بیماری مزمن کبد یا بیماریهای مرتبط با کبد مبتلا شدند.

از مجموع شرکت کنندگان در این مطالعه، ۷۸ درصد قهوه کافئین دار آسیاب شده یا فوری یا فاقد کافئین مصرف داشته در حالیکه ۲۲ درصد آنان از هیچ نوع قهوه ای مصرف نداشته اند. در طول دوره مطالعه، ۳۶۰۰ مورد ابتلا به بیماری مزمن کبد و ۳۰۱ مورد مرگ گزارش شده است. علاوه بر این، ۵۴۳۹ مورد ابتلا به بیماری مزمن کبد و ۱۸۴ مورد سرطان هپاتوسلولار، نوعی سرطان کبد مشاهده شد.

به نقل از مدیکال اکسپرس، این متخصصان براساس مطالعه فوق نتیجه گیری کرده اند در مقایسه با افرادی که عادت به مصرف قهوه نداشتند، مصرف کنندگان قهوه با کاهش ۲۱ درصدی خطر ابتلا به بیماری مزمن کبد، کاهش ۲۰ درصدی همزمان خطر ابتلا به بیماری کبد چرب یا بیماری مزمن این عضو و همچنین کاهش ۴۹ درصدی خطر مرگ ناشی از بیماری مزمن کبد روبرو بودند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۴۸۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان